Re: Umělá inteligence se snaží spamovat forum.odorik.cz
Napsal: čtv 27. úno 2025 11:12:20
tohle vyplodila umělá inteligence dnes:
A nebo to byl živej člověk? Možná. Těžko říct.Dobrý den, dlouhodobě využívám odorik.cz jako VoIP i mobilního operátora, v první řadě bych tedy tímto chtěl poděkovat za nabízené služby a možnosti, které uživatelům poskytujete; zejména si vážím těch možností, které uživatelům umožňují účinně bránit svá práva, a to zejména základní lidské právo na soukromí a základní lidské právo na spravedlivý proces. Alepoň dle mých zkušeností lze díky cenové politice Odoriku, možnostem směrování a nahrávání hovorů a blokování skrytých čísel dosáhnout úctyhodných výsledků (ačkoliv nová omezení pro CLIP toto v některých oblastech docela kazí, vzhledem k faktickému stavu ve věci lokalizace služebních telefonů tuzemskými zaměstnavateli bez vědomí a souhlasu jejich držitelů mi možnost nastavit CLIP na služební číslo přes SMS ověření docela chybí).
V rámci ochrany práva na spravedlivý proces jsem pak před nějakou dobou objevil zajímavou fintu, a to je možnost záznamu zvuku (diktafon) přes VoLTE hovor do hlasové schránky. U telefonů s kvalitním mikrofonem a autogainem v režimu hlasitého odposlechu takto lze dle mých zkušeností dosáhnout zajímavých výsledků, pro srozumitelný záznam hovoru dvou lidí v tiché kanceláři stačí umístit telefon tak, aby byla vzdálenost od obou mluvčích pokud možno shodná (t.j. raději do zavazadla pod stolem než do náprsní kapsy).
Proti klasickému diktafonu v tomto vidím velkou výhodu zejména v situaci, kdy se takto při protiprávním jednání podaří nahrát osobu, které má faktickou možnost nahrávajícího prošacovat, diktafon uloupit a pořízený záznam zlikvidovat. Zejména v místech výkytu osob, u kterých je faktická šance postihu za takové jednání minimální či nulová, je takovýto streamující diktafon k nezaplacení.
U hlasové schránky ale při tomto použití narážím na dva problémy - maximální délka hovoru je 5 minut, a po uplynutí tohoto limitu začne z telefonu vyřvávat plechová huba hlasové schránky, čímž se obvykle nahrávání prozradí. Je tu sice možnost zkusit to zakecat s tím, že to je Alexa nebo Siri, vytáhnout telefon a típnout hovor, nelze se nicméně spolehnout, že na tuto výmluvu skočí všichni.
Ideální by mi pro tyto účely přišla možnost nastavit na pevné lince stav, kdy budou příchozí hovory ústřednou okamžitě přijaty a volajícímu bude ze strany ústředny přehráváno ticho. Takto by šlo (v kombinaci s nahráváním hovorů na Odorik ústředně) nahrávat po dobu maximální délky hovoru v mobilní síti (t.j. cca hodinu), a nebylo by třeba řešit vyrušení plechovou hubu.
Nepřišel jsem ale na to, jak tohoto dosáhnout čistě na straně ústředny, jediná možnost, co mne napadá, je SIP klient/HW telefon nastavený na auto-answer s odpojeným mikrofonem (příp. připojeným odporem místo mikrofonu, nebo umístěný ve zvukově izolované bedně). Toto ale nikdy nemůže spolehlivostí konkurovat automatickému zvednutí přímo na Vaší ústředně.
Není možné této funkce (t.j. automatické zvednutí následované tichem ze strany ústředny) nějak dosáhnout přes speciální čísla, příp. přes audiotext funkce/hlasové menu? A pokud ne, nedokázali byste na toto speciální číslo přidat?