Re: Obtezujici prozvaneni 284 001 000
Napsal: stř 25. dub 2012 9:24:24
Pane kolego Tome, možná jde o drobný problém v komunikaci a v představách, jak co funguje. Operátoři NEMAJÍ žádný zvláštní vše objímající registr "ktery maji mobilni operatori a kde jasne date najevo, ze si neprejete byt obtezovan". O tom se vedou totiž většinou registry dva .Tom píše:Nevim proc se bavime o blokovani, ja po Vas zadne blokovani nevyzadoval, mluvil jsem o registru, ktery maji mobilni operatori a kde jasne date najevo, ze si neprejete byt obtezovan.
Jeden opravdu má (na základě dobrovolnosti) zpravidla mobilní či jiný operátor, a v něm si eviduje pouze sám pro sebe, že zákazník si od něj nepřeje marketingové nabídky. To znamená, že jeho vlastní obchodníci nemají zákazníka kontaktovat. Nic více nic méně.
Druhý registr je podle ZoEK platný pro všechny podnikatelské subjekty, a pak účastníkovi uvedenému v takovém registru nesmí s marketingovou nabídkou zavolat nikdo. Ale vtip je v tom, že tímto registrem podle ZoEK je veřejný telefonní seznam! Takže aby ten zákaz marketingu mohl platit, musí být číslo účastníka uvedeno ve veřejném telefonním seznamu, a to s informací o tomto zákazu.
Pokud se týká terminujícího operátora, tedy zde Odoriku, ten má skutečně možnost řešit to pouze dvěma způsoby.
1. Nějakým více či méně inteligentním blokováním (což je z jeho pohledu trochu jiná služba).
2. Tím, že zajistí účastníkovi zveřejnění v tel. seznamu s údajem o zákazu marketingu.
U bodu 2. může být ale problém v tom, že je to opravdu "zákaz marketingu" a nikoli "zákaz obtěžujícího volání". Takže například nějaká "Církev jediného pravého Boha" může volat až do alelujá, a ten zákaz se na ni nevztahuje.