Ještě několik poznámek - zkušeností ke kodekům a nastavení brány.
U VoIP brány Well ATA172, která je nyní na trhu s předposledním FW (204) - pozná se to dle toho, že lze u každého telefonu (portu) registrovat 5 SIP účtů, jsme úspěšně odzkoušeli následující nastavení:
Voice QoS (Diff-Serv) a SIP QoS (Diff-Serv): oboje 00 (!) To proto, že od nás to není podporované a naopak při tovární hodnotě "40" docházelo ke ztrátám paketů - přerušování hovoru od nás směrem k protějšku.
SIP Expire Time: 3600 s. Send Keep Alives Packet: 15 s. (On) Jitter Buffer: 0 (!) Jsem přesvědčen, že právě při této hodnotě je zapnut adaptivní buffer, neboť výrobce na svých stránkách uvádí "adaptivní/konfigurovatelný jitter buffer". Rovněž brána má funkci "Packet Loss Kompenzace ". To pak v souhrnu při zapnutí pouze G711a překonalo 6% ztrát paketů!!!! Zkoušel jsem to na IPVOX a souběžně jsem posílal PING (sip.ipvox.cz -t -l 200), celé to běželo asi "1000" paketů, občas se ztratily pakety dva za sebou...Hovor byl zcela bez koktání, přerušování - no, super. Dle mých představ!
Zde je výtah z parametrů:
G.711 A-law/μ-law, G.729, G.723, G.726
◦ Silence Suppression
◦ VAD / CNG
◦ Jitter Buffer: až 32 paketů
◦ LEC: Line Echo Canceller
◦ Packet Loss Kompenzace
◦ Automatic Gain Control
◦ In-band/out kapely DTMF (RFC4733, RFC2833 / SIP INFO)
◦ Adaptivní / Konfigurovatelný Jitter Buffer
◦ Acoustic Echo Zrušit
http://translate.google.cz/translate?hl ... CCYQ7gEwAA
Jste-li za NAT-em, lze zapnout STUN. Odzkoušel jsem "stun.jabbim.cz" - je bezproblémový (ten americký při té spouši u nich nešel...)
Tolik má osobní zkušenost....