Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
JPT
Příspěvky: 333
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvek od JPT »

Largon píše:No a je to vůbec proveditelné? AFAIK Android neumožňuje posílat DTMF: issue 1428.
Teď jsem zkoušel zavolat přes android na callback bránu a pak vyťukat číslo a spojilo se to, takže to DTMF, tam fuguje. Možná jsme se nepochopili. Ono se asi hledá řešení aby to ty DTMF nějak posílalo (nějaké programátorské řešení), ale to jak jsem pochopil tu aplikaci na Windows Mobile, tak to je spíš takové jednoduché řešení využívající těch možností jaké systém umožňuje. Ta aplikace nefunguje uplně, že se všechno děje skrytě od vytočení callback čísla až po spojení s volaným číslem. Funguje to tak, že když kliknu na kontakt, který chci volat, tak místo vytočení se hned položí (to vidím) a aplikace zkopíruje vytáčené číslo. Hned potom aplikace prozvoní callback bránu (to taky vidím) a až brána zavolá (tak normálně vidím standartní systémové okno kdo volá), tak to automaticky přijme a ozve se hlasové menu callback brány (to slyším) a pak ta aplikace asi vyťuká na pozadí nebo přehraje tóny kláves to nevím co udělá - nevidím to ani to neslyším, ale funguje to, čísla se spojí. Aplikace běží jako služba na pozadí.
4smart.cz
Administrátor
Příspěvky: 1373
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvek od 4smart.cz »

Bohuzel, v tomhle smeru neni android tolik flexibilni.
Odesilat DTMF lze pouze do ochoziho hovoru (kanalu) a naopak nelze odesilat DTMF do hovoru (kanalu) prichoziho.

Mozna se to casem zmeni. Touto zalezitosti jsem se zabyval hned na zacatku, kdyz jsem aplikaci prebiral
po puvodnim autorovi.

J.M.
murzik
Příspěvky: 2
Registrován: pon 15. črc 2013 12:54:27

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvek od murzik »

Hezký den,
chtěl bych se zeptat: v návodu pro aplikaci objednávající zpětné volání z OS Android uvádíte, že "za příchozí hovor na Váš telefon neplatíte a díky tomu můžete výrazně ušetřit v poměru k ceně, kterou byste jinak platili za odchozí hovor u svého operátora." Bohužel příchozí hovor mi účtován je. Mám někde něco špatně nastaveno? Děkuji za vysvětlení.
4smart.cz
Administrátor
Příspěvky: 1373
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvek od 4smart.cz »

Dobrý den.

Není mi znám tarif, kde by cizí operátor zpoplatňoval příchozí hovory na GSM telefon svého zákazníka. Ale teoreticky to samozřejmě možné je.

Pokud si objednáte zpětné volání a provedete hovor, účtuje odorik v takovém případě následující:

* cenu za spojení odorik.cz -> síť Vašeho (GSM) operátora (volání odorik.cz -> Váš mobilní telefon)
* cenu za spojení odorik.cz -> síť volaného uživatele (volaný)

Hovor objednaný formou callbacku probíhá na Odoriku jako dva současně probíhající hovory a je také tak účtován.
J.M.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2721
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvek od Pitomec »

Ono je to napsáno trochu nešťastně, protože to mělo spíš znít "za příchozí hovor na Váš telefon neplatíte svému GSM operátorovi a díky tomu můžete výrazně ušetřit v poměru k ceně, kterou byste jinak platili za odchozí hovor u svého operátora.
4smart.cz
Administrátor
Příspěvky: 1373
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvek od 4smart.cz »

Doplnil jsem, vylepšil jsem.

Nyní snad lépe výstižně...
murzik
Příspěvky: 2
Registrován: pon 15. črc 2013 12:54:27

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvek od murzik »

Aha, formulace uživatele "Pitomec" zní už pochopitelněji. Každopádně díky za vysvětelní i za vaši práci.
GeBu
Příspěvky: 578
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvek od GeBu »

Měl jsi napsat "Pitomcova formulace zní pochopitelněji :).
murzik píše:Aha, formulace uživatele "Pitomec" zní už pochopitelněji. Každopádně díky za vysvětelní i za vaši práci.
GeBu
Příspěvky: 578
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvek od GeBu »

Snad jsem Tě nějak neurazil. Napsal jsem to tak trochu vyostřeně schválně. Moje zkušenost je totiž taková, že určitý typ lidí (klidně Tvoje krev) není ochoten ani k drobné změně. Pak mu zase bude vadit, že musí mít spuštěnou nějakou aplikaci nebo že to dlouho trvá apod. Pro ně už jenom se zamyslet před voláním, co by bylo výhodné, je hrozně velká námaha a překážka.
Používám Odorik v adaptéru (bráně) a bezdrátovým telefonem. Nic neřešíš, zvedneš mikrotelefon a voláš jako s mobilem. A stejně se setkávám s tím, že bylo voláno z mobilu. Ptám se proč a odpověď je třeba ta: "Mě se chtělo a neotravuj." :)
JPT píše:To byl jen příklad z rodiny. Určitě je víc lidí, kteří budou rači volat pohodlně stylem jak jsou zvyklí, když bude ta možnost, než těch lidí, kteří budou ochotní někde něco nastavovat atp. nebo vyťukávat každé číslo pro callback nebo si platit navíc data pro callback.
JPT
Příspěvky: 333
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvek od JPT »

Tak trošku mě to nasr..štvalo. Člověk se dycky o něco dobrého snaží a nesetká se to s úspěchem. Taky jsem dom koupil HW telefon, po tom co jsem zjistil, že s novým stabilním internetem by to asi už mělo cenu a když jsem náhodou narazil na Odorika a zjistil, že to bez problémů funguje.

Taky se u nás občas volá z mobilu s různýma výmluvama, ale třeba tatík to začal používat hned, protože to byl prostě telefon a nemusel řešit zapínání PC a programu atp. Akorád brácha to poprvní zkusil až tak po 3 měsících. Nevím proč ? Jestli třeba proto, že je to přes internet, tak si myslel, že to bude horší ? Ale teď už to používá vpohodě.

Taťka a mamka mají obyč mobily bez OS, takže to byl fakt jen příklad, ale když uš si někdo kupuje nový Smartfoun, tak většinou s Androidem, takže to bylo myšleno pro ostatní lidi všeobecně. Já mám Windows Mobile a když to jde na něm, tak mě napadlo, že by se to mohlo udělat i pro Android. Sice bylo odpovězeno ze strany Odoriku, že to nejde - naposledy, že to jde jen do odchozího volání, ale já jsem to zkoušel na Androidu a normálně mě to spojilo, když jsem vyťukal číslo do příchozího callbackového hovoru brány. Takže by nemělo nic bránit nasimulovat v aplikaci to vyťukávání jako by to vyťukával člověk, když už by to nijak jinak opravdu nešlo. Pořád si myslím, že takováto aplikace je naprostá bomba a používalo by to hodně lidí. Možná i všichni, kteří by chtěli volat pomocí callbacku.
No a pokud by se tím někdo nechtěl zabývat jen kvůli tomu, že to někdo napíše do fóra a popíše situaci v rodině a že by, kvůli takovému požadavku nestrácel čas, tak já myslím, že by se to dalo udělat i tak, že by to měli uživatelé Odoriku zdarma (pevně nastavené callbackové číslo brány) a neuživatelé Odoriku by si to mohli koupit (možnost nastavit jakékoliv callbackové číslo), aby na tom autor vydělal a mělo pro něj cenu se tím zabývat a myslím, že by to mělo úspěch celosvětově.

Ale je taky možné, že se mýlím a nikdo by to nepoužíval, ale nějak mě nenapadá proč ? Jedině pro ty co už data mají a musí mít by to bylo zbytečné, ale zas nevím jak moc pohodlné je to objednávat přes tu aplikaci co potřebuje data.
GeBu píše:Snad jsem Tě nějak neurazil. Napsal jsem to tak trochu vyostřeně schválně. Moje zkušenost je totiž taková, že určitý typ lidí (klidně Tvoje krev) není ochoten ani k drobné změně. Pak mu zase bude vadit, že musí mít spuštěnou nějakou aplikaci nebo že to dlouho trvá apod. Pro ně už jenom se zamyslet před voláním, co by bylo výhodné, je hrozně velká námaha a překážka.
Používám Odorik v adaptéru (bráně) a bezdrátovým telefonem. Nic neřešíš, zvedneš mikrotelefon a voláš jako s mobilem. A stejně se setkávám s tím, že bylo voláno z mobilu. Ptám se proč a odpověď je třeba ta: "Mě se chtělo a neotravuj." :)
JPT píše:To byl jen příklad z rodiny. Určitě je víc lidí, kteří budou rači volat pohodlně stylem jak jsou zvyklí, když bude ta možnost, než těch lidí, kteří budou ochotní někde něco nastavovat atp. nebo vyťukávat každé číslo pro callback nebo si platit navíc data pro callback.
Odpovědět