Návštěvník píše: Víte někdo, kolik je v republice registrovaných (alespoň trochu funkčních) VoIP čísel????? Já ne! Už jsem se po tom pídil, ale nikde jsem nic nenašel....
Podle sběru statistických dat od operátorů, které dělá ČTÚ, bylo ke konci roku 2011celkem 25,4 % účastnických stanic
pevných linek připojeno technologií VoIP, z toho 14 procentních bodů byly fyzické osoby a 11,4 procentních bodů právnické osoby.
Pokud se týká provozu, na VoIP přípojkách bylo originováno 19,98 % minut originovaných v pevných sítích, na PSTN pak 80,02 % minut. Celkový počet pevných linek byl cca 2,25 mil. (včetně VoIP s geografickými čísly). Počet aktivních SIM karet cca 13 mil.
Dá se říci (a všiml si toho i ČTÚ

), že z hlediska pevných linek je již význam VoIP technologie podstatný a poměrně rychle stoupá. Nicméně, z hlediska celkového počtu telefonních čísel je to pro mobilní operátory pouhý náznak toho, že jejich služby mohou být eventuálně také obcházeny. Stačí použít kupecké počty....
Jinak výše uvedené se týká tzv "managed-VoIP", čili hovorů, které jsou vedeny v kvalitě veřejně dostupné telefonní služby (VDTS), a které jsou originovány v ČR a v rámci VDTS.
Z čeho mají ale mobilní operátoři docela vítr je "ostatní VoIP", kdy je hovor veden různými protokoly a službami (SIP, Skype, ICQ, Facebook, Yahoo a pod.) jen ve "veřejném internetu", aniž by vstupoval do tradičních telefonních sítí, a který je mimo jakoukoli regulaci a statistiky...
(sem někdy může spadat i "vnitrosíťový" provoz u VoIP operátorů, poskytujících jinak managed-VoIP, pokud je provoz ve vlastní síti zdarma a nevykazují jej). Je navíc evidentní, že tyto "další služby" mj. ohrožují zejména segment SMS, který pro mobilisty byl po dlouhou dobu zlatým dolem.