Nicméně, na těchto číslech jsou maximálně jednotky procent "veřejně dostupného" VoIP provozu - mnoho operátorů je vůbec nenabízí a někteří přidělování nových prostě zastavili...
Pokud se týká služby "originace volání" bez přiděleného čísla pro terminaci, to je naprosto minoritní záležitost. Popravdě, úplně běžné je to akorát u Odoriku, což je dané historickým vývojem. V součtu tu odchylku do plusu odhaduji na základě např. údajů z AODT a pod. pod 20 tis. účastníků. Proti tomu na druhé straně stojí "mrtvé duše", kdy si lidé sice VoIP účet zaregistrovali (často u více operátorů) ale fakticky jej využívají buď málo, nebo i vůbec.
Z tohoto hlediska může být zajímavý vývoj tržního podílu VoIP provozu v penězích a v minutách v následujících dvou grafech:


Na druhé straně, i zde je na místě otázka plné relevantnosti dat, protože není jisté, zda se do statistik dostane vždy a u každého VoIP operátora například "interní" provoz, který je poskytován "v režii", v rámci "privátní sítě". A že to odebere minuty dříve směrované jinam (PSTN, mobil), to si nemusíme vykládat...