dostupnost prozváněcího čísla callbacku z O2 Nadlouho

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: dostupnost prozváněcího čísla callbacku z O2 Nadlouho

Příspěvek od kapetr »

ViR píše:
kapetr píše:A proč vlastně stále ta slovenská čísla a ne CZ čísla z rozsahu Odoriku ? Musel by snad Odorik O2 za přenos signalizace příchozích hovorů něco platit ?
Patrně proto, že český číslovací plán nezná žádná čísla, určená k prozvánění, a úspěšnost spojení hovorů je sledovaný kvalitativní ukazatel. A zahraniční čísla jsou mimo jurisdikci ČTÚ.
A to musí být explicitně čísla JEN k prozvánění ?
A vy tedy myslíte, že ČTÚ by se opravdu nemuselo líbit využívání cizí sítě k signalizaci ?
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: dostupnost prozváněcího čísla callbacku z O2 Nadlouho

Příspěvek od ViR »

kapetr píše:A ohledně té legitimace - pokud Odorik nedělá nic "na hraně", a O2 mu záměrně poškozuje podnikání, tak to mi přijde jako hodně legitimní důvod ke stížnosti.
Vy máte pocit, že že slovenský účastník (nebo možná i jen pouhý uživatel) je přímo legitimován k tomu, aby si u ústředního orgánu jiného státu stěžoval na to, že zahraniční operátor, který identifikuje nestandardní chování zařízení (patrně PBX) s dekádou volaných čísel jako poruchu, která mu evidentně zhoršuje měřené kvalitativní ukazatele, na tu porouchanou PBX neposílá hovory? Notabene hovory, které se v důsledku té "poruchy" nikdy nespojí? A že ten orgán jiného státu je kompetentní k tomu, aby to řešil?
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: dostupnost prozváněcího čísla callbacku z O2 Nadlouho

Příspěvek od ViR »

kapetr píše: A to musí být explicitně čísla JEN k prozvánění ?
Ne, to je naopak. Každý typ čísla je číslovacím plánem k něčemu určen. A pokud některá čísla operátor používá k něčemu jinému, a to výhradně k něčemu jinému, tak je neužívá v souladu s číslovacím plánem. Což může být shledáno správním deliktem.
kapetr píše: A vy tedy myslíte, že ČTÚ by se opravdu nemuselo líbit využívání cizí sítě k signalizaci ?
Využití cizí sítě k signalizaci bude patrně ČTÚ šuma fuk. Problémem je to výhradní využití čísel operátorem k jiným účelům, než jsou určena. Bezproblémová by mohla být snad jen čísla začínající na 950 až 959, 972 až 974, 980 a 983 až 989, tedy čísla neveřejných komunikačních sítí.

Jinak, já bych to osobně řešil pomocí CBR a/nebo časovým dohledem. Optimálně patrně tou kombinací. (BTW, CBR jsem zkoušel na mikroteší VUM, kde ta možnost nastavení existuje, a tam se mi to jevilo jako velmi vhodné....)
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: dostupnost prozváněcího čísla callbacku z O2 Nadlouho

Příspěvek od kapetr »

Děkuji za vysvětlení - již jsou mi příčiny jasnější.

Bohužel to ale tedy zřejmě znamená, že (pokud nedojde k nějaké systémové změně) nelze s problémy s prozváněním nic dělat - a dokonce - jsme vydáni libovůli O2. Klidně ta čísla může odstřihnou úplně (jak to už ostatně u té "veřejné" řady udělala) a budeme mít s C-B po legraci.

Možná by ČTÚ mohl vyhradit nějaký blok čísel na takovéto účely ? Aby to nebyla taková Twilight Zone ?
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: dostupnost prozváněcího čísla callbacku z O2 Nadlouho

Příspěvek od ViR »

kapetr píše:Možná by ČTÚ mohl vyhradit nějaký blok čísel na takovéto účely ? Aby to nebyla taková Twilight Zone ?
To není věcí ČTÚ, ale MPO. ČTÚ na to jen dohlíží. A v okamžiku, kdy by se vyhradila řada čísel na signalizaci musíte počítat s tím, že signalizace přestane být zdarma.

Pokud se týká konkrétně Odoriku, s v podstatě nepatrným počtem "prozváněcích" čísel (Třeba Voocall jich používá stovku a Eri VoIP až tisíc), neměl by být zásadní problém to nakonfigurovat tak, že pokud zavolá známé číslo a zavěsí, dojde k callbacku. Pokud volá číslo neznámé, nebo pokud je volání bez CLI, spojí se hovor po určité (krátké) době na zákaznickou linku :-). A pokud bude volat sice známé číslo, ale vyzvánění bude trvat např. více než deset sekund, tak také.

U výše zmíněného testu na mikroteší VUM jsem si na svém vlastním čísle nastavil callback tak, že známá čísla iniciují zpětné volání, neznámá čísla směruje ústředna rovnou na VoIP telefon (známá po třetím zazvonění) a po nějakých dvaceti sekundách to ještě zapne záznamník...

Čili na to číslo se dá normálně dovolat, a iniciace calbacku je skrytá "doplňková" funkce jen pro znalé...
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: dostupnost prozváněcího čísla callbacku z O2 Nadlouho

Příspěvek od kapetr »

Fikané :-)
Snad to čte i Odorik.

Jenom jedna věc - zmínil jste: "úspěšnost spojení hovorů je sledovaný kvalitativní ukazatel" - a ten by se u linky moc nezměnil, neboť ta f-ce infolinky by oproti f-ci C-B byla nepoměrně méně využívána. Nevadilo by to někomu/něčemu ?
Nicméně tomu požadavku ČTÚ/MPO na užití čísla by snad bylo učiněno zadost.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: dostupnost prozváněcího čísla callbacku z O2 Nadlouho

Příspěvek od ViR »

kapetr píše:Jenom jedna věc - zmínil jste: "úspěšnost spojení hovorů je sledovaný kvalitativní ukazatel" - a ten by se u linky moc nezměnil, neboť ta f-ce infolinky by oproti f-ci C-B byla nepoměrně méně využívána. Nevadilo by to někomu/něčemu ?
No, on ten ukazatel je statistický. A pokud by se na to číslo zavolalo, tak to prostě někdo zvedne, protože se volající dovolá na "helplajnu". A že na zákaznické lince bývá větší množství nepřijatých hovorů proto, že volající vyměkne a praští s tím, to je také pravda. No, vlastně, operátorské linky to velmi často dnes řeší tak, že ten hovor vyzvednou, a pustí tam nějaké to "čekejte prosím, za okamžik se vám budeme věnovat"....
paty07
Příspěvky: 217
Registrován: úte 27. lis 2012 17:55:22

Re: dostupnost prozváněcího čísla callbacku z O2 Nadlouho

Příspěvek od paty07 »

A pokud to není helplinka mého operátora, ale nějaké služby, tak mi pěkně jede taxametr...
helmut.niederman
Příspěvky: 1025
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: dostupnost prozváněcího čísla callbacku z O2 Nadlouho

Příspěvek od helmut.niederman »

ViRe nerozumím tomu a položím možná hloupou otázku, co se by se stalo, kdyby si u jakéhokoliv operátora požádal o telefonní linku, kterou bych měl jen na vyzvánění to by jako ČTU protestoval ? A co by se pak stalo ? Kdyby moje telefonní linak sloužila jen na prozvánění a vůbec bych hovory nepřijal ani neuskutečňoval ?
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: dostupnost prozváněcího čísla callbacku z O2 Nadlouho

Příspěvek od ViR »

helmut.niederman píše:ViRe nerozumím tomu a položím možná hloupou otázku, co se by se stalo, kdyby si u jakéhokoliv operátora požádal o telefonní linku, kterou bych měl jen na vyzvánění to by jako ČTU protestoval ? A co by se pak stalo ? Kdyby moje telefonní linak sloužila jen na prozvánění a vůbec bych hovory nepřijal ani neuskutečňoval ?
Jako účastník to můžete na účastnickém čísle, které vám operátor přidělí, bez nebezpečí postihu celkem určitě dělat. A budete patrně oba v pohodě, neb jako účastník si s přiděleným číslem vcelku můžete nakládat dle zásady, že co není zakázáno je dovoleno.

Operátor by vám ale to číslo pouze k tomuto účelu vědomě neměl nabízet. A měl by vám je asi také nějak rozumně zpoplatnit, aby se vyhnul podezření z pokusu, obejít platné právo. Ale to už je věc druhá.

Pokud ovšem operátor na tom samém účastnickém čísle bude poskytovat výhradně službu, pro kterou není to číslo dle číslovacího plánu určeno (zde službu iniciace zpětného volání), může mít zásadní problém, protože je povinen (jako podnikatel v oblasti elektronických komunikací) dodržovat číslovací plán.

Ono často, když dva dělají totéž, není to vždy totéž.
Odpovědět