kapetr píše:Možná by ČTÚ mohl vyhradit nějaký blok čísel na takovéto účely ? Aby to nebyla taková Twilight Zone ?
To není věcí ČTÚ, ale MPO. ČTÚ na to jen dohlíží. A v okamžiku, kdy by se vyhradila řada čísel na signalizaci musíte počítat s tím, že signalizace přestane být zdarma.
Pokud se týká konkrétně Odoriku, s v podstatě nepatrným počtem "prozváněcích" čísel
(Třeba Voocall jich používá stovku a Eri VoIP až tisíc), neměl by být zásadní problém to nakonfigurovat tak, že pokud zavolá známé číslo a zavěsí, dojde k callbacku. Pokud volá číslo neznámé, nebo pokud je volání bez CLI, spojí se hovor po určité (krátké) době na zákaznickou linku

. A pokud bude volat sice známé číslo, ale vyzvánění bude trvat např. více než deset sekund, tak také.
U výše zmíněného testu na mikroteší VUM jsem si
na svém vlastním čísle nastavil callback tak, že známá čísla iniciují zpětné volání, neznámá čísla směruje ústředna rovnou na VoIP telefon (známá po třetím zazvonění) a po nějakých dvaceti sekundách to ještě zapne záznamník...
Čili na to číslo se dá normálně dovolat, a iniciace calbacku je skrytá "doplňková" funkce jen pro znalé...