SMTP ovšem zase tak moc lidí neřeší, protože naprostá většina userů odesílá e-maily přímo z webových prohlížečů a o SMTP nemají ani potuchy
Poněkud oživím toto téma - momentálně to řeším i já, protože žádné nastavení SMTP nevede ke kýženému cíli. Ať použiji smtp.t-email.cz nebo jakýkoliv jiný, tak prostě e-mail neodešlu...
Pitomec píše:SMTP ovšem zase tak moc lidí neřeší, protože naprostá většina userů odesílá e-maily přímo z webových prohlížečů a o SMTP nemají ani potuchy
Poněkud oživím toto téma - momentálně to řeším i já, protože žádné nastavení SMTP nevede ke kýženému cíli. Ať použiji smtp.t-email.cz nebo jakýkoliv jiný, tak prostě e-mail neodešlu...
A co použít SMTP server patřícího k Vašemu emailu?
Budete se sice muset autentizovat jménem a heslem, jako když přijímáte poštu, ale mělo by to fungovat bez potíží.
Gmail má navíc tu vlastnost, že dovede odesílat emaily z jiného než vlastního mailu. Je tam ale třeba tyto maily předem ověřit a přidat v nastavení. (pochopitelné kvůli spamerům)
Gmail ovšem "žaluje", ze používáte místo původního emailu Gmail. Čili je pak vidět i Gmailova mejlova adresa. A pochopitelně odeslaná pošta není v původním emailu, ale v Gmailu.
TKlf píše:Čili je pak vidět i Gmailova mejlova adresa.
Pokud si v Gmailu autorizujete jiný email, dovede jej poslat jakoby z něj.
Co se týče ukládání odchozí pošty. Pokud používáte imap, do složky Odeslaná pošta se email uloží bez ohledu na to, kudy (tedy přes jaký smtp server) byl vlastně odeslán.
Používám to tak, když jsem na cestách s notebookem a připojuji se tak k různým wifi sítím.
Pokud se v Gmailu autorizuje jiný mail (b@b.b), tak sice From je ten jiný mail, ale Sender: je ten originální (a@a.a), příjemci se to pak tváří jako From: b@b.b on behalf of a@a.a, jako když ve firmě šéf v Outlooku a Exchangi zpřístupní schránku sekretářce aby za něj posílala maily.
Ještě doplnění, prostě dnes v době boje proti spamu pomocí technologií SPF a DKIM je potřeba používat SMTP server poskytovatele mailové schránky, nikoliv poskytovatele připojení. Pokud se vám nechce studovat princip DKIM a SPF, vemte to prostě jako fakt.
Pitomec píše:SMTP ovšem zase tak moc lidí neřeší, protože naprostá většina userů odesílá e-maily přímo z webových prohlížečů a o SMTP nemají ani potuchy
Poněkud oživím toto téma - momentálně to řeším i já, protože žádné nastavení SMTP nevede ke kýženému cíli. Ať použiji smtp.t-email.cz nebo jakýkoliv jiný, tak prostě e-mail neodešlu...
A co použít SMTP server patřícího k Vašemu emailu ?
Budete se sice muset autentizovat jménem a heslem jako když přijímate poštu, ale mělo by to fungovat bez potíží.
Gmail má navíc tu vlastnost, že dovede odesílat emaily z jiných než vlastního mailu. Je tam ale třeba tyto maily předem ověřit a přidat v nastavení. (pochopitelné kvůli spamerům)
To bylo samozřejmě to první, co jsem nastavil, resp. zkusil - a taktéž bez úspěchu. Už proto, že celé roky předtím jsem to takto měl u Vodafone, kde vlastní SMTP nebyl naštěstí problém. Kdyby totiž vlastní SMTP nefungoval, tak bych při odesílání e-mailu přes mobilního operátora a odesílání e-mailu přes WiFi musel neustále provádět změnu (je to prostě demence, když nějaký ISP blokuje cizí SMTP). U Odoriku jsem toto dřív řešit nepotřeboval, ale jak jsem z Androidu přešel zpátky k Nokii a archaickému systému S40, tak by se odesílání e-mailu hodilo. Mimochodem e-mail nemám u GMailu, ale mám ho u Zoner/Czechia. Ovšem to snad nehraje roli.
Ve stručnosti možné problémy:
1. Poskytovatel Internetu blokuje odchozí spojení na port 25 mimo svoji síť -> použij port 465
2. Je potřeba zapnout SSL, pokud poskytovatel používá nějakou netypickou certifikační autoritu, může se stát, že klient nedůvěřuje certifikátu, pak je potřeba certifikát naimportovat nebo zadat výjimku nebo nastavit aby se důvěryhodnost certifikátu nekontrolovala, todle se bude lišit podle použitého klienta.
3. Samozřejmě je potřeba se korektně k SMTP serveru přihlásit.
Jinak těžko radit, když nevíme co tam máš nastaveno a jakou konkrétní chybu ti to hlásí.
Nastaveno mám všechno, co nastavit lze (tj. i různé varianty), ale obvykle to napíše "Neznámá doména. Zadejte údaje o serveru." nebo "Server nelze najít. Zkontrolujte údaje a zopakujte akci.", případně "Chyba komunikace. Opakujte akci později.".
Ovšem jak jsem teď zjistil, tak k účtu na Seznamu lze provést přihlášení bezproblémů, taktéž lze odeslat poštu a v nastavení jsem vyčetl smtp.seznam.cz, což značí, že celý zádrhel bude jinde. Možná v těch zas*aných certifikátech.