
Dodatek ke smlouvě pro aktivaci roamingu a premium SMS
-
- Příspěvky: 487
- Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15
Re: Dodatku ke smlouvě pro aktivaci roaming a premium SMS
Hooonza: To by bylo jednodušší přijímat to datovou schránkou, korespondence mimo OVM již je možná a je to rozhodně pohodlnější než vyrábět email s el. podpisem 

Re: Dodatku ke smlouvě pro aktivaci roaming a premium SMS
Nevím, email s podpisem vyrábím kliknutím na "Odeslat" automaticky, podpis PDF je pomocí Print2PDF (podle mě nejlepší software na podepisování PDF, mám ještě starou free verzi 9, zájemcům můžu poskytnout, pokud ji na internetu nenajdete) taky snadný.
Kdo má datovou schránku? Určitě kvůli Odoriku si ji nepůjde vyřizovat, bylo by s tím víc práce než s podpisem na poště. Ale dobrý tip, dívám se na ceník datových zpráv, doteď jsem byl přesvědčen, že funguje jen smluvní ceník, který byl celkem nevýhodný, teď vidím, že se dá platit i kreditem, to asi někdy využiju
Kdo má datovou schránku? Určitě kvůli Odoriku si ji nepůjde vyřizovat, bylo by s tím víc práce než s podpisem na poště. Ale dobrý tip, dívám se na ceník datových zpráv, doteď jsem byl přesvědčen, že funguje jen smluvní ceník, který byl celkem nevýhodný, teď vidím, že se dá platit i kreditem, to asi někdy využiju

Re: Dodatku ke smlouvě pro aktivaci roaming a premium SMS
možná by stačilo použít systém jako měl nebo má Vodafone. Ten na roaming chtěl složit vratnou zálohu cca 3000,- Kč. Tu pak mohl klient po určité době protelefonovat nebo vrátit. Případně stálým a včas platícím klientům byla tuším ta záloha prominuta.... Ta záloha mi přijde lepší i pro operátora - nemusí tahat soudně peníze od uživatele, vezme si je ze zálohy.
Navíc bych možná rozlišil roaming v EU a mimo EU, kde ty ceny jsou mnohem vyšší. No a jestli v EU bude zrušen roaming....
U placených premiových sms bych rozlišil sms do ceny 20Kč /sms (platba za jízdenku MHD) a opravdu drahé sms (90 Kč a více)
Navíc bych možná rozlišil roaming v EU a mimo EU, kde ty ceny jsou mnohem vyšší. No a jestli v EU bude zrušen roaming....
U placených premiových sms bych rozlišil sms do ceny 20Kč /sms (platba za jízdenku MHD) a opravdu drahé sms (90 Kč a více)
Re: Dodatku ke smlouvě pro aktivaci roaming a premium SMS
také se připojuji k názoru, že ověření podpisu na poště nebo Czechpoint je přijatelná komplikace a pozici Odoriku chápu. Hlavně doufám, že se roaming co nejdříve plně zpřístupní a prosím Odorik, aby záležitost s dodatkem nějak rychle uzavřel a spustil. Pokud jsem dobře informován od jiného virtuála (ha-vel) tak tento problém s roamingem vyrábí t-mobile, který není schopen obratem (po požadavku virtuála) dané telefonní číslo odpojit a trvá mu to někdy i den a za tuto dobu může dané číslo protelefonovat majlant a tento problém t-mobile už "řeší" 3/4 roku (možná i déle). Uvítal bych kdyby Odorik, který je asi lépe informován, navedl nás méně informované, jestli je nějaká možnost jak na t-mobile zatlačit, např. vzorovou stížnost, kterou bychom bombardovali t-mobile, ČTU, GTS nebo někoho kdo konečně rozsvítí u t-mobilu kontrolku, že jsme v roce 2014 a odpojovat problémovou SIM jinak než obratem není normální. Když jde obratem zablokovat platební kartu musí jít zablokovat i SIMkarta a pokud to t-mobile neumí, ať si tu protelefonovanou škodu uhradí sám.
Re: Dodatku ke smlouvě pro aktivaci roaming a premium SMS
T-Mobile vám s radostí řekne, že máte používat jeho skvělé služby a ne služby virtuála...
Re: Dodatku ke smlouvě pro aktivaci roaming a premium SMS
suspendaci SIM jde přece u odoriku udělat i uživatelsky z webového rozhraní a podle popisu má probíhat téměř okamžitě..?lobosland píše:Pokud jsem dobře informován od jiného virtuála (ha-vel) tak tento problém s roamingem vyrábí t-mobile, který není schopen obratem (po požadavku virtuála) dané telefonní číslo odpojit a trvá mu to někdy i den a za tuto dobu může dané číslo protelefonovat majlant a tento problém t-mobile už "řeší" 3/4 roku (možná i déle).
otázkou je, jak rychle se o tom dozví případný roamingový partner (hádám nejpozději při dalším location update v řádu hodin?). naopak problém je při účtování hovorů z roamingu pro karty s paušálem - hovory spojuje roamingový partner přímo sám a účtování posílá offline i s několikadenním zpožděním. svého času měly předplacené karty roaming taky jen přes callback - než se začal používat CAMEL, který u podporovaných operátorů dovolil volat přímo - předpokládám s nějakým online ověřením kreditu před každým hovorem(?). otázkou pak je, jak jsou vedeny SIM virtuálů - jestli jako postpaid (= GTS je TMobilu vždycky zaplatí na fakturu), pak tam tenhle problém bude vždycky nebo jako prepaid - ale to by TM/GTS nejspíš museli mít ve svém systému aktuální výši kreditu..(?)
mimochodem, jak jsou/budou na tom odchozí hovory z roamingu vs. směrování přes odorik ústřednu? tipuju, že se to v roamingu neděje, jinak byste kontrolu nad kreditem měli?
Re: Dodatku ke smlouvě pro aktivaci roaming a premium SMS
A nestálo by za to poštvat kvůli tomuto na T-Mobile ČTÚ nebo Úřad na ochranu hospodářské soutěže? MVNO mají mít pokud možno rovné podmínky a ne aby jim nějací MNO házeli takhle klacky pod nohy...luky píše:T-Mobile vám s radostí řekne, že máte používat jeho skvělé služby a ne služby virtuála...
Re: Dodatku ke smlouvě pro aktivaci roaming a premium SMS
A podle čehoMaT píše:MVNO mají mít pokud možno rovné podmínky a ne aby jim nějací MNO házeli takhle klacky pod nohy...

- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatku ke smlouvě pro aktivaci roaming a premium SMS
Shrnuto naprosto přesně. V roamingu jdou hovory na přímo, tedy ne přes nás. V ČR jdou odchozí hovory přes nás.alfi píše:suspendaci SIM jde přece u odoriku udělat i uživatelsky z webového rozhraní a podle popisu má probíhat téměř okamžitě..?lobosland píše:Pokud jsem dobře informován od jiného virtuála (ha-vel) tak tento problém s roamingem vyrábí t-mobile, který není schopen obratem (po požadavku virtuála) dané telefonní číslo odpojit a trvá mu to někdy i den a za tuto dobu může dané číslo protelefonovat majlant a tento problém t-mobile už "řeší" 3/4 roku (možná i déle).
otázkou je, jak rychle se o tom dozví případný roamingový partner (hádám nejpozději při dalším location update v řádu hodin?). naopak problém je při účtování hovorů z roamingu pro karty s paušálem - hovory spojuje roamingový partner přímo sám a účtování posílá offline i s několikadenním zpožděním. svého času měly předplacené karty roaming taky jen přes callback - než se začal používat CAMEL, který u podporovaných operátorů dovolil volat přímo - předpokládám s nějakým online ověřením kreditu před každým hovorem(?). otázkou pak je, jak jsou vedeny SIM virtuálů - jestli jako postpaid (= GTS je TMobilu vždycky zaplatí na fakturu), pak tam tenhle problém bude vždycky nebo jako prepaid - ale to by TM/GTS nejspíš museli mít ve svém systému aktuální výši kreditu..(?)
mimochodem, jak jsou/budou na tom odchozí hovory z roamingu vs. směrování přes odorik ústřednu? tipuju, že se to v roamingu neděje, jinak byste kontrolu nad kreditem měli?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dodatku ke smlouvě pro aktivaci roaming a premium SMS
Děkuji za úvahu. Bez dodatku smlouvy to bohužel nejde, protože teoreticky je možné provolat i 10 000 Kč a více, pokud by se o to někdo hodně snažil. A to i za jednu hodinu. A o takové případy jde především. Tedy záloha 3000 Kč to nepokryje a navíc pro spoustu lidí je to hodně peněz.luky píše:možná by stačilo použít systém jako měl nebo má Vodafone. Ten na roaming chtěl složit vratnou zálohu cca 3000,- Kč. Tu pak mohl klient po určité době protelefonovat nebo vrátit. Případně stálým a včas platícím klientům byla tuším ta záloha prominuta.... Ta záloha mi přijde lepší i pro operátora - nemusí tahat soudně peníze od uživatele, vezme si je ze zálohy.
Navíc bych možná rozlišil roaming v EU a mimo EU, kde ty ceny jsou mnohem vyšší. No a jestli v EU bude zrušen roaming....
U placených premiových sms bych rozlišil sms do ceny 20Kč /sms (platba za jízdenku MHD) a opravdu drahé sms (90 Kč a více)
Z naší strany jde hlavně o to, pojistit se proti záškodníkům, kteří velký účet vyvolávají záměrně. Krásný příklad takového netradičního použití u Ha-loo. Ano Ha-loo má nepořádek ve svých podmínkách a trochu to nedomyslelo, nicméně to samo o sobě nijak mravně neopravňuje onoho záhadného zákazníka s kontakty na novináře zkoušet, kolik se dá "koupit premium sms" za jednu hodinu, dříve než dojde k zablokování. Předpokládám, že tohle nemá žádné jiné zdůvodnění, než se obohatit nebo se zviditelnit - možná to bylo přímo na zakázku.
Běžným používáním by se ale člověk měl dostat do mínusu jen v řádech desetikorun, maximálně stokorun, a to zase jen výjimečně při nešikovném používání nebo řekněme nouzi. A pokud se jedná navíc o dlouhodobého zákazníka, pravděpodobnost, že by svoje číslo/všechna svá čísla opustil kvůli několikasetkorunovému dluhu, je nízká.
Převod čísla jinam samozřejmě tomu, kdo má dluh z roamingu, nedovolíme a je to v pořádku.