Stránka 3 z 4

Re: Spotřebovaná data - FUP

Napsal: úte 16. srp 2016 21:53:35
od luky
pokud projedu FUP, můžu si dokoupit celý balíček. Ten je jen o 10 Kč levnější než původní. Někteří "virtuálové" nabízí dodatečný nákup za výhodnější cenu, třeba 500MB za 100 Kč. Nebo za 50 % původní ceny. Může Odorik něco takové nakoupit u T-Mobile nebo O2? Nebo si tito dva operátoři nechávají dokupování jen pro své "virtuály" jako Kaktus, Opencall?

Re: Spotřebovaná data - FUP

Napsal: úte 16. srp 2016 22:06:59
od xsouku04
luky píše:pokud projedu FUP, můžu si dokoupit celý balíček. Ten je jen o 10 Kč levnější než původní. Někteří "virtuálové" nabízí dodatečný nákup za výhodnější cenu, třeba 500MB za 100 Kč. Nebo za 50 % původní ceny. Může Odorik něco takové nakoupit u T-Mobile nebo O2? Nebo si tito dva operátoři nechávají dokupování jen pro své "virtuály" jako Kaktus, Opencall?
Kaktus ani Opencall nyní nejsou žádní virtuálové, jsou to jen další obchodní značky T-mobile a O2, aby se ve společnosti vytvořil dojem, že je zde konkurence a trh není třeba regulovat.
Poloviční cenu za dokup dát nemůžeme.

Re: Spotřebovaná data - FUP

Napsal: stř 17. srp 2016 7:50:56
od luky
ano, proto jsem psal "virtuálové". To je to, co člověk moc nechápe. Proč O2 nebo T-Mobile hrají takové divadlo. Rozhážou různé výhody do několika svých značek, aby ani jejich zákazníci neměli všechno zajímavé a výhodné pod jednou střechou. Jednu věc nechápu, proč jsou tak vstřícní pokud jde o VPN a dávají některým virtuálům nabídky hluboko pod běžnou cenou. Nebo i VPN ve vlastních sítích.... na vlastní zákazníky, kteří u nich jsou třeba 15 let kašlou a dělají z nich dojné krávy. Ano, naštvaný zákazník pod pohrůžkou odchodu ke konkurenci dostane slevu, ale je to na hlavu, takto zkoušet věrné zákazníky. A pro lecjakou firmu dohodí 2000 SIM karet s voláním za pár halířů a GB za stovku. I pro jejich rodiny...
Jasně, je to kšeft, nic jiné - v tak velkých firmách jde o manažerské tabulky a výsledky v konkrétní tabulce, než o celkový kredit firmy.
Spíše řečnická otázka: Může si virtuální operátor pod pohrůžkou odchodu ke konkurenci domluvit lepší ceny?

Re: Spotřebovaná data - FUP

Napsal: čtv 18. srp 2016 9:35:58
od Pitomec
Dokud je tady "konkurence" v podobě 3 operátorů, tak nějaké pohrůžky asi nemají valný význam...

Re: Spotřebovaná data - FUP

Napsal: čtv 18. srp 2016 11:10:52
od xsouku04
luky píše: A pro lecjakou firmu dohodí 2000 SIM karet s voláním za pár halířů a GB za stovku. I pro jejich rodiny...
Jasně, je to kšeft, nic jiné - v tak velkých firmách jde o manažerské tabulky a výsledky v konkrétní tabulce, než o celkový kredit firmy.
Spíše řečnická otázka: Může si virtuální operátor pod pohrůžkou odchodu ke konkurenci domluvit lepší ceny?
V podstatě nemůže, protože není kam odejít. Odchod jinam by znamenal výměna všech simkaret a novou portaci všech čísel, což by bylo sakra drahé a při marži pár procent by se to nikdy nevrátilo. Nehledě na to, že nikde nejsou lepší podmínky a technická platforma a možnosti by se hodně lišily.
Virtuál, co změnil operátora, byl Opencall, ten tím ale zároveň v podstatě zanikl, protože provozovatelem se stalo O2, které si tyto náklady s portací všech karet může dovolit.

Jinak ten důvod, proč větší firmy volají za halíře, neomezené volání mají za stovku apod., je ten, že mobilní operátoři místo aby vylepšovali technicky svoji síť, se bavili dlouhá léta tím, že si přetahovali firemní zákazníky mezi sebou, až narazili na samotné dno, kdy se výdělek z přetáhnutého zákazníka blíží nebo rovná nule. Nyní je to tak, že soutěže vyhrává ten, kdo je vlastně ochoten to dělat víceméně bez zisku, těžko si totiž dovedu přestavit, že ceny volání pod propojovacím poplatkem jsou ziskové. Leda že by byl propojovací poplatek stanoven špatně, příliš vysoko. To je také možné.
O to více jsou ti velcí závislí na příjmech od obyčejných lidí z ulice, kterým dávají několikanásobně (někdy i desetinásobně) vyšší ceny. Tam jaksi konkurence stále nezafungovala.
A ČTÚ tento jediný platný argument nebere v potaz a tváří se, že zde máme plně konkurenční prostředí, které není třeba nijak regulovat.

Re: Spotřebovaná data - FUP

Napsal: pon 29. srp 2016 18:04:30
od MiroslavPuchalter
Mám tady naměřené hodnoty spotřebovaných dat za tento měsíc v mobilním telefonu. Dnes v 15:30 mi byla zaslána SMS o vyčerpání datového balíčku 500 MB. Když se podívám na to, co jsem naměřil, tak to souhlasí, tzn. zákazník dostane co si koupil. Ale stejně jako minule informace v administraci Odorik.cz nesouhlasí. Tento měsíc 432 MB.
Screenshot (29. 8. 2016 17_43_45).png
Screenshot (29. 8. 2016 17_43_45).png (104.07 KiB) Zobrazeno 6108 x
screencapture-odorik-cz-ucet-hovory-html-1472485474877.png
screencapture-odorik-cz-ucet-hovory-html-1472485474877.png (68.82 KiB) Zobrazeno 6108 x

Re: Spotřebovaná data - FUP

Napsal: úte 30. srp 2016 20:58:50
od xsouku04
MiroslavPuchalter píše:Mám tady naměřené hodnoty spotřebovaných dat za tento měsíc v mobilním telefonu. Dnes v 15:30 mi byla zaslána SMS o vyčerpání datového balíčku 500 MB. Když se podívám na to, co jsem naměřil, tak to souhlasí, tzn. zákazník dostane co si koupil. Ale stejně jako minule informace v administraci Odorik.cz nesouhlasí. Tento měsíc 432 MB.
Screenshot (29. 8. 2016 17_43_45).png
screencapture-odorik-cz-ucet-hovory-html-1472485474877.png
Děkuji za info. Tedy opravdu to vypadá, že se záznamy o některých datových přenosech T-mobilu ztrácí. T-mobile plánoval opravu všech datových problémů na podzim, což se prý ale odkládá...

Na tomto konkrétním problému je pozitivní to, že těm, co jim je účtováno za přenesená data (nemají balíček nebo jsou v roamingu), mají tato ztracená data zdarma.

Ke spotřebovaným datům:
Vidím, že hlavní dvě aplikace, které spotřebovaly data, jsou Google chrome a Obchod Google play. U googlu play doporučuji zapnout volbu "Omezit data aplikací na pozadí". Volba Automatické aktualizace existuje i přímo v nastavení google play aplikace, kde to může být také dobré povolit jen pro wifi. Jistější je ale i tak aplikaci úplně zakázat přístup k mobilnímu internetu na pozadí. http://www.odorik.cz/w/android:data_pod_kontrolou

Pokud by jste místo prohlížeče Chrome používal prohlížeč Opera Min (Extrémní režim), spotřebujete cca 8 krát méně dat.

Re: Spotřebovaná data - FUP

Napsal: stř 31. srp 2016 1:09:31
od mobilemanic
Jo odkládá.... Bezva :-/

TM no comment :-(

Re: Spotřebovaná data - FUP

Napsal: stř 31. srp 2016 16:35:58
od helmut.niederman
No mne to taky nedávno nas**lo. Měl jsem aktivní balíček 500 MB, vyčerpal jsem dle monitoringu ( app aplikaci Activity Monitor, Callistics, a CallMeter 3G ) nějakých 450 MB ale pak mi T-mobile hlásil, že jsem vyčerpal balíček, zpomalil rychlost a 50 MB bylo nedospotřebováno. Takže krade a já jsem nucen takto nepoužívat 3G a 4G u Odorika byť je v tomto Odorik potažmo MiniTel nevinně ale hlavní vina padá na vrub T-mobile. Takže jsem nucen používat Kaktus místo Odorika, neboť u Kaktusu je to paradoxně měření spolehlivější a ještě převádí nespotřebovaná data do dalšího období v případě aktivace samoobnovujícího balíčku. V tuto chvílu mám u Kaktusu nějakých 15 GB dat ( díky pravidelné dobíječce 2x za měsíc si mohu natankovat datový kredit 500 MB za 100,- Kč) protože měsíčně spotřebuji na mobilu tak cca 1024 MB. :)

Re: Spotřebovaná data - FUP

Napsal: čtv 01. zář 2016 16:52:26
od watslaw
xsouku04 píše: Pokud by jste místo prohlížeče Chrome používal prohlížeč Opera Min (Extrémní režim), spotřebujete cca 8 krát méně dat.
Jen bych upozornil, že použití Opery Mini je na úkor zabezpečení. https režim probíhá mezi serverem Opery a stránkou, takže všechna svá hesla, apod. sdílíte s Operou. Také prý ignoruje chyby certifikátů, takže se může stát, že v případě zfalšované stránky, kde by vás normální prohlížeč varoval (včetně Opery mobile), vás Opera mini nevaruje. A v případě hodně interaktivních stránek může Opera Mini spotřebovat víc dat (vykreslování probíhá na serveru).