Stránka 3 z 4

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Napsal: úte 20. pro 2011 22:32:00
od xsouku04
Forrrest píše:Mám dotaz: Je možné nastavit callback tak, abych při prozvonění +421233889879 volal z nového účtu s CLIPem? Přednastavené zpětné je nastavitelné ke každému účtu zvlášť, Skype účet taky... ale u klasického callbacku jsem takovou možnost nenašel :roll:
Použijte přednastavené zpětné volání. Pokud necháte číslo s kterým si přejete spojit prázdné, bud to číslo fungovat pak stejně jako +421233889879 .

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Napsal: stř 21. pro 2011 1:40:18
od Forrrest
Jupí, díky, funguje to! :lol: A teprve teď se dívám, že je to tam vlastně i vysvětleno. Tak bych akorát případně doporučil dát takovou poznámku i ke zpětnému "Volání z Vašeho mobilu", protože tam to asi bude hledat většina lidí. Btw, takhle je k dispozici celý seznam z jakéhokoli (nastaveného čísla) - což je, podle mě, natolik užitečná funkce, že by si zasloužila i trochu zviditelnit ;)

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Napsal: stř 21. pro 2011 9:44:42
od ViR
akubik píše:Já už vím kde je problém. Mám O2 a ten mi blokuje těch cca 10 čísel, které se dají použít u přednastaveného zpětného volání....
Ale to se přece nechá bez problémů obejít ??? Pořídíte si prostě (prakticky od jakéhokoli operátora, který podporuje přesměrování se zachováním původního čísla) ke zvolenému callbackovému SK číslu nějaký svůj "privátní alias", samozřejmě takový, který O2 neblokuje, ze kterého se pak jen při prozvonění přenese originální CLIP na zvolené callbackové číslo.

Jinak, to blokování je docela na hraně. Podle § 61 odst. (6) ZoEK "Podnikatel zajišťující veřejnou telefonní síť je povinen zajišťovat uskutečnění všech mezinárodních volání do Evropského telefonního číslovacího prostoru. Právo podnikatele na úhradu nákladů za přenos těchto volání v jeho síti není tímto dotčeno."

Takže to prosté zablokování (navíc s odkazem, že má účastník volat placenou infolinku) je zřejmě v rozporu se zákonem. (Ledaže by O2 nějak prokázal, že na ta čísla "neblokuje mezinárodní volání".)

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Napsal: sob 06. říj 2012 10:51:34
od metodej
Ahoj,
vytahuju tohle téma, protože jsem měl v plánu napsat něco podobného, co napsal OP. Co mi tedy chybí + jak by to mohlo fungovat:
1/ Callback prozvoněním na rychlou volbu steně jako to má voocall. Mají vyhrazený "adresní prostor" (nevím jak se tomu říká u tel. čísel) 9106101xx pouze na rychlé kontakty, to znamená, že stačí prozvonit např. 910610155 a automaticky mám callback na 55. rychlou volbu. Jednoduché, funkční a předpokládám, že by neměl být pro odorik problém si vyhradit 100 takto po sobě jdoucích čísel. Výhoda nespočívá pouze v tom, že ušetřím 3 halíře za rychlost, ale zejména v tom, že můžu mít takové číslo přímo uložené v kontaktech telefonu, čímž by se pro mě taková služba stala příslovečnou killer feature.

2/ Variace na bod 4, jak byl probírán výše. Moje představa je taková, že bych musel u rychlého kontaktu nejdříve explicitně zvolit (třeba nějakým zaškrtovátkem ve stávající tabulce rychlých kontaktů), že chci, aby se nejdříve volalo jemu, po spojení by se mu ozvala hláška "vyčkejte na spojení" a během toho by ústředna volala mně. Defaultní nastavení by tedy bylo takové, jaké je dnes. Výhoda spočívá v tom, že bych to využíval pouze u lidí, kterým volám opravdu často a tak bych je mohl předem poučit, že když volá moje číslo, a toto se ozve, tak ať chvíli vydrží. Předpokladem je, že by uživatel používal CLIP, protože když se něco takového ozve z neznámého čísla, tak by asi stále řada lidí měla tendenci telefon položit.

Praktický důsledek je ten, že pokud by byly zprovozněny body 1+2, tak by měl mobilní callback na často používaná čísla jen velmi malé vícenáklady než samotný skutečný hovor. Pokud by totiž příjemce hovor nepřijímal, nezaplatil by volající nic (a zároveň by volaný (opět předpokládá CLIP) viděl zmeškaný hovor od volajícího)), pokud by jej přijal, tak těch pár vteřin prodlevy je jistě z dlouhodobého pohledu podstatně méně nákladné, než opakované čekání na zvednutí hovoru s nejistým výsledkem.

Je mi jasné, že implementace není zadarmo, na druhou stranu samotné provozní náklady by poté už nemusely být příliš vysoké - je nějaká šance, že by to mohlo být uvedeno v praxi?

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Napsal: sob 06. říj 2012 12:51:09
od xsouku04
metodej píše:Ahoj,
vytahuju tohle téma, protože jsem měl v plánu napsat něco podobného, co napsal OP. Co mi tedy chybí + jak by to mohlo fungovat:
1/ Callback prozvoněním na rychlou volbu steně jako to má voocall. Mají vyhrazený "adresní prostor" (nevím jak se tomu říká u tel. čísel) 9106101xx pouze na rychlé kontakty, to znamená, že stačí prozvonit např. 910610155 a automaticky mám callback na 55. rychlou volbu. Jednoduché, funkční a předpokládám, že by neměl být pro odorik problém si vyhradit 100 takto po sobě jdoucích čísel. Výhoda nespočívá pouze v tom, že ušetřím 3 halíře za rychlost, ale zejména v tom, že můžu mít takové číslo přímo uložené v kontaktech telefonu, čímž by se pro mě taková služba stala příslovečnou killer feature.

2/ Variace na bod 4, jak byl probírán výše. Moje představa je taková, že bych musel u rychlého kontaktu nejdříve explicitně zvolit (třeba nějakým zaškrtovátkem ve stávající tabulce rychlých kontaktů), že chci, aby se nejdříve volalo jemu, po spojení by se mu ozvala hláška "vyčkejte na spojení" a během toho by ústředna volala mně. Defaultní nastavení by tedy bylo takové, jaké je dnes. Výhoda spočívá v tom, že bych to využíval pouze u lidí, kterým volám opravdu často a tak bych je mohl předem poučit, že když volá moje číslo, a toto se ozve, tak ať chvíli vydrží. Předpokladem je, že by uživatel používal CLIP, protože když se něco takového ozve z neznámého čísla, tak by asi stále řada lidí měla tendenci telefon položit.

Praktický důsledek je ten, že pokud by byly zprovozněny body 1+2, tak by měl mobilní callback na často používaná čísla jen velmi malé vícenáklady než samotný skutečný hovor. Pokud by totiž příjemce hovor nepřijímal, nezaplatil by volající nic (a zároveň by volaný (opět předpokládá CLIP) viděl zmeškaný hovor od volajícího)), pokud by jej přijal, tak těch pár vteřin prodlevy je jistě z dlouhodobého pohledu podstatně méně nákladné, než opakované čekání na zvednutí hovoru s nejistým výsledkem.

Je mi jasné, že implementace není zadarmo, na druhou stranu samotné provozní náklady by poté už nemusely být příliš vysoké - je nějaká šance, že by to mohlo být uvedeno v praxi?
To píšete by šlo jedinej problém je v tom, že není úplně jisté jestli v budoucnu nebude někdo vyhrožovat, že používáme čísla 910 nedovolaným způsobem. Já vím je zde precedent klikniavolej co na tom staví svůj byznys i když pro jistotu hodně mlží aby zbytečně neprovokovali a též voocall který to risknul. Nyní zdá se má ČTÚ více politický úkol než dřív předtím zastávat se koncového zákazníka tak snad to bude ok.

Klikni a volej má velkou výhodu, že je spjat s deníkem MF DNES, takže kdyby jim nějaký operátor nebo ČTÚ dělal problémy, mohou ho mediálně patřičně znemožnit a ještě si tím udělat reklamu ....

Díval jste se na přednastavené zpětné volání u nás ? V podstatě tam jde udělat to co požadujete jen s tím omezením že se k tomu využívá jen 10 čísel. Raději slovenských. Nicméně většině lidí by to mohlo stačit. Tyto čísla jsou blokovány střídavě z české mobilní sítě O2, ale naprostá většina našich zákazníků O2 nemá.

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Napsal: sob 06. říj 2012 13:29:51
od Pitomec
To se nedá vyřešit třeba tak, že bude volané číslo 11 místné, tj. prvních 9 čísel normál a ty 2 zbývající budou signalizovat rychlou volbu? Pak by neměl být problém, ne?

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Napsal: sob 06. říj 2012 13:46:24
od xsouku04
Pitomec píše:To se nedá vyřešit třeba tak, že bude volané číslo 11 místné, tj. prvních 9 čísel normál a ty 2 zbývající budou signalizovat rychlou volbu? Pak by neměl být problém, ne?
Ano není to složité to udělat. Doufám že s k tomu brzy dostaneme.

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Napsal: sob 06. říj 2012 13:58:37
od metodej
xsouku04 píše:To píšete by šlo jedinej problém je v tom, že není úplně jisté jestli v budoucnu nebude někdo vyhrožovat, že používáme čísla 910 nedovolaným způsobem. Já vím je zde precedent klikniavolej co na tom staví svůj byznys i když pro jistotu hodně mlží aby zbytečně neprovokovali a též voocall který to risknul. Nyní zdá se má ČTÚ více politický úkol než dřív předtím zastávat se koncového zákazníka tak snad to bude ok.

Klikni a volej má velkou výhodu, že je spjat s deníkem MF DNES, takže kdyby jim nějaký operátor nebo ČTÚ dělal problémy, mohou ho mediálně patřičně znemožnit a ještě si tím udělat reklamu ....

Díval jste se na přednastavené zpětné volání u nás ? V podstatě tam jde udělat to co požadujete jen s tím omezením že se k tomu využívá jen 10 čísel. Raději slovenských. Nicméně většině lidí by to mohlo stačit. Tyto čísla jsou blokovány střídavě z české mobilní sítě O2, ale naprostá většina našich zákazníků O2 nemá.
Díky za odpověď. O tom, že takto používat 910 je nedovolené jsem nevěděl, to samozřejmě mnohé vysvětluje. Na přednastavené zpětné volání jsem se díval až po Vašem příspěvku, máte pravdu, že to to poměrně schopně supluje, díky za upozornění.

Co se mého 2. bodu týče, je realistické něco takového očekávat?

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Napsal: ned 07. říj 2012 11:39:33
od xsouku04
metodej píše: Co se mého 2. bodu týče, je realistické něco takového očekávat?
Co se týče bodu 2, tak přednastavené zpětné volání tak jak již existuje je k tomu dostatečné. Jediné omezení je že máte jen 10 různých nastavení. Doporučuji takto volat jen dobrý známým, protože by se pak mohli nechat spojt na váš účet někam úplně jinam, pokud během hovoru zmáčknou * a zadají nějaké jiné číslo.

Totiž přednastavené zpětné volání je ještě více univerzální, bohužel je také složitější na pochopení.

Re: CO mi u odoriku chybi.. bude nekdy?

Napsal: čtv 11. říj 2012 16:55:25
od srsen
Tak co chybí mně a asi by to nebylo složitý dodělat:
- aby se dalo nechat poslat SMS když se mi kredit sníží na PŘESNĚ opakuju PŘESNĚ nastavenou hodnotu - to mi chybí hodně, ty hlášky ve sluchátku nanic
- výpis volání v základní verzi zjednodušit,nebo vytvořit novou verzi, a zobrazovat jenom: směr(příchozí, odchozí, obrázek SMS), datum-čas, odkud, kam, délka hovoru, cena hovoru, protže když volám jenom po česku na mobil a pevnou víc toho nepotřebuju a taky by bylo super pamatovat si typ výpisu, kterej jsem naposledy vybral a ten bude příště po nalogování vybran
- zadání fakturačních údajů - kdo si je zadá, tomu se bude vystavovat faktura, kdo ne, tomu ZDD, raděj bych fakrury