Ahoj,
vytahuju tohle téma, protože jsem měl v plánu napsat něco podobného, co napsal OP. Co mi tedy chybí + jak by to mohlo fungovat:
1/ Callback prozvoněním na rychlou volbu steně jako to má voocall. Mají vyhrazený "adresní prostor" (nevím jak se tomu říká u tel. čísel) 9106101xx pouze na rychlé kontakty, to znamená, že stačí prozvonit např. 910610155 a automaticky mám callback na 55. rychlou volbu. Jednoduché, funkční a předpokládám, že by neměl být pro odorik problém si vyhradit 100 takto po sobě jdoucích čísel. Výhoda nespočívá pouze v tom, že ušetřím 3 halíře za rychlost, ale zejména v tom, že můžu mít takové číslo přímo uložené v kontaktech telefonu, čímž by se pro mě taková služba stala příslovečnou killer feature.
2/ Variace na
bod 4, jak byl probírán výše. Moje představa je taková, že bych musel u rychlého kontaktu nejdříve explicitně zvolit (třeba nějakým zaškrtovátkem ve stávající tabulce rychlých kontaktů), že chci, aby se nejdříve volalo jemu, po spojení by se mu ozvala hláška "vyčkejte na spojení" a během toho by ústředna volala mně. Defaultní nastavení by tedy bylo takové, jaké je dnes. Výhoda spočívá v tom, že bych to využíval pouze u lidí, kterým volám opravdu často a tak bych je mohl předem poučit, že když volá moje číslo, a toto se ozve, tak ať chvíli vydrží. Předpokladem je, že by uživatel používal CLIP, protože když se něco takového ozve z neznámého čísla, tak by asi stále řada lidí měla tendenci telefon položit.
Praktický důsledek je ten, že pokud by byly zprovozněny body 1+2, tak by měl mobilní callback na často používaná čísla jen velmi malé vícenáklady než samotný skutečný hovor. Pokud by totiž příjemce hovor nepřijímal, nezaplatil by volající nic (a zároveň by volaný (opět předpokládá CLIP) viděl zmeškaný hovor od volajícího)), pokud by jej přijal, tak těch pár vteřin prodlevy je jistě z dlouhodobého pohledu podstatně méně nákladné, než opakované čekání na zvednutí hovoru s nejistým výsledkem.
Je mi jasné, že implementace není zadarmo, na druhou stranu samotné provozní náklady by poté už nemusely být příliš vysoké - je nějaká šance, že by to mohlo být uvedeno v praxi?