Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip
Napsal: ned 22. led 2012 9:50:27
Děkuji. Musím vás prvně pochválit za dobře nahlášené podivné chování. Čím více konkrétních věcí a čím více napíšete tím nám to lépe pomůže. Bod 2 by mohl být způsoben tím, že vyšší verze asterisku z ničeho nic začala posílat navíc sip signalizaci, která se má za úkol přesvědčovat že hovor žije. No a pokud na to nikdo neodpoví hovor zavěsí s tím že je něco špatně a to i když rtp tok bez problémů proudí dále.
To že SIP signalizace nemá v sobě zabudovanej mechanismus, který by umožňoval kontrolovat, zda hovor stále žije je to zásadní chyba při návrhu sip protokolu. Nyní se to různí bastlíři různě dodatečně snaží ošetřovat tak, aby neporušili normu která na takto zásadní věc zapomněla myslet na samém začátku. A snaží se to udělat tak, aby většina stávajících zařízení fungovala. Tedy myslím že sip zařízení si posílají nějaké nesmyslné sip zprávy v různých někdy náhodných intervalech, čímž se přesvědčují, že druhá strana žije.
V každém případě je nejjistější sledovat život hovoru pomocí rtp proudu což bylo ještě před pár lety jediný běžný způsob. To ale degraduje základní myšlenky sip protokolu. Základní myšlenka sip protokolu je, že rtp může jít jinou cestou a nezávisle na signalizaci.
Možná by to mohl být stejný problém i u voipbuster, kdy jejich "bastlíř" tento interval nastavil na neobvykle krátkých 15 vteřin od začátku hovoru. Možná právě proto, že není schopen kontrolovat rtp.
Už jsme to jednou řešili, možná to opět přestalo fungovat. V pondělí se na to podíváme.
update
Co se týče bodu 3. Přerušené příchozí hovory, jedná se o běžné příchozí hovory na geografická čísla ? Vypadá to že ano. Třikrát došlo k přerušení přesně po 32 vteřinách, což vypadá podezřele. Před několika dny jsme řešili takto přerušování odchozích hovorů a tam se ukázalo, že příčina byl příliš rychlý NAT, který uzavřel spojení už po deseti vteřinách. A telefon tak neodpověděl na hlášku "zdvihnuto", což mělo za následek zavěšení hovoru po 32 vteřinách. Tohle ale tento případ být nemůže, protože šlo o příchozí hovory, ale mechanizmus by mohl být podobný. V připravované nové proxy budeme logovat veškerou sip signaliziaci týden zpět, takže záhadné problémy co se vyskytnou jen občas tohoto typu se pak budou řešit mnohem snadněji. Hovory na sipa a uri budou logovány jen částečně, ale tam moc variant co může být špatně zase není.
To že SIP signalizace nemá v sobě zabudovanej mechanismus, který by umožňoval kontrolovat, zda hovor stále žije je to zásadní chyba při návrhu sip protokolu. Nyní se to různí bastlíři různě dodatečně snaží ošetřovat tak, aby neporušili normu která na takto zásadní věc zapomněla myslet na samém začátku. A snaží se to udělat tak, aby většina stávajících zařízení fungovala. Tedy myslím že sip zařízení si posílají nějaké nesmyslné sip zprávy v různých někdy náhodných intervalech, čímž se přesvědčují, že druhá strana žije.
V každém případě je nejjistější sledovat život hovoru pomocí rtp proudu což bylo ještě před pár lety jediný běžný způsob. To ale degraduje základní myšlenky sip protokolu. Základní myšlenka sip protokolu je, že rtp může jít jinou cestou a nezávisle na signalizaci.
Možná by to mohl být stejný problém i u voipbuster, kdy jejich "bastlíř" tento interval nastavil na neobvykle krátkých 15 vteřin od začátku hovoru. Možná právě proto, že není schopen kontrolovat rtp.
Už jsme to jednou řešili, možná to opět přestalo fungovat. V pondělí se na to podíváme.
update
Co se týče bodu 3. Přerušené příchozí hovory, jedná se o běžné příchozí hovory na geografická čísla ? Vypadá to že ano. Třikrát došlo k přerušení přesně po 32 vteřinách, což vypadá podezřele. Před několika dny jsme řešili takto přerušování odchozích hovorů a tam se ukázalo, že příčina byl příliš rychlý NAT, který uzavřel spojení už po deseti vteřinách. A telefon tak neodpověděl na hlášku "zdvihnuto", což mělo za následek zavěšení hovoru po 32 vteřinách. Tohle ale tento případ být nemůže, protože šlo o příchozí hovory, ale mechanizmus by mohl být podobný. V připravované nové proxy budeme logovat veškerou sip signaliziaci týden zpět, takže záhadné problémy co se vyskytnou jen občas tohoto typu se pak budou řešit mnohem snadněji. Hovory na sipa a uri budou logovány jen částečně, ale tam moc variant co může být špatně zase není.