Pitomec píše:Neveřejné telefonní sítě MV a MO zcela jistě nemají sloužit k tomu, aby si na nich mastil kapsy nějaký Kellner (nebo komu teď O2 patří), ale pro volání ve státní správě mezi sebou a pro volání občan>>státní správa a opačně.
Tak k tomuto právě neveřejné sítě vůbec určeny nebyly a nejsou....
(k volání uvnitř sítě ano, ale tam se volá obecně zdarma, respektive za nějaký roční paušál, provozuje-li jě nějaký telečum). Že se to "tak nějak vyvinulo", to je věc jiná. Jinak, samozřejmě, právní předpisy vůbec neřeší, jestli neveřejnou síť používá státní správa, podnikatelský subjekt, nebo třeba nějaký spolek. Prostě je to neveřejná síť
(která z podstaty věci nemusí být vůbec propojena s veřejnou) a hotovo. A ta čísla dle číslovacího plánu mohou a mají sloužit jen jako "doplňková", právě pro přístup z veřejné telefonní sítě do té neveřejné... Stejně tak ale pro přístup do té neveřejné sítě použít bez problémů geografická čísla, samozřejmě za předpokladu, že respektujete lokalizaci geo čísla. A v tom je často jádro pudla.
Pitomec píše: A taktéž nemůžu souhlasit s tím, že je většina hovorů občan>>neveřejná síť meziměstských, protože např. v Praze a dalších velkých městech volají lidi právě na lokální pobočku dané instituce a ne někam meziměstsky (co by taky Pražák kde jinde, než v Praze, řešil?). Prostě loutkový ČTÚ zase jenom dokazuje svoji naprostou neschopnost pomoct nějak obyčejným lidem a nahrává velkým zlodějům, aby jim bezpracně plynuly zisky
To není o něčím souhlasu, ani o tom, kde ta
pobočka je či není fyzicky umístěna, ale kde je propojovací bod sítí. A je nějaká statistika (kterou operátoři sem tam předkládají), které hovory jdou přes jaké propojení a jaký tranzit. A prostě se ví, že pokud je u celostátní instiuce s neveřejnou sítí propojovací bod v Praze, tak že místních hovorů je pod 20 %.
BTW, proto je to nadměrné využívání čísel pro neveřejné sítě tak trochu "na palici", protože voláte-li například z Ostravy ze sítě TO2 na číslo ostravské policie (z rozsahu neveřejné sítě), tak se hovor sítí TO2 tranzituje do Prahy, tam přejde do sítě PČR a jde zpět do Ostravy. Zatímco, pokud by to stejné odd PČR mělo běžné ostravské číslo, tak je to prostě místní hovor...
Jinak, ČTÚ nebyl ani tak zřízen na pomoc obyčejným lidem (k tomu je Ombudsman) ale proto, aby nahradil, tam kde je to nutné, neexistující hospodářkou soutěž v oboru elektronických komunikací... Čili ČTÚ primárně nesleduje to, aby "obyčejní lidé" volali levně, ale aby existovala v komunikačním businessu nějaká soutěž a možnost výběru... Na jaké cenové úrovni, to je až druhořadé hledisko. To, že něco občas i pomůže obyčejným lidem, to je jen "vedlejší efekt"