Fex píše:
Děkuji za odpovědi. Nejdříve bych si chtěl ujasnit následující - má mi uživatelské rozhraní poskytnout možnost mj. kompletně prohlížet hovory z více mobilních telefonů, které jsou sice přiřazené různým linkám, ale tyto linky jsou všechny registrované pod mým účtem? Pokud ano, tak snad není úplně nepřirozené, že jako správce účtu nevím, co si který uživatel toho nebo onoho mnou spravovaného mobilního čísla zrovna nastavil v síti (např. potlačení identifikace volajícího), protože ten telefon je u toho uživatele v kapse a ne u mne na stole. Naopak ale považuji za naprosto přirozené, že v přehledu odchozích hovorů v rámci mého účtu se v Odoričím uživatelském rozhraní automaticky dozvím mimo jiné správnou identitu volajícího. To, že se ji ten uživatel rozhodl skrýt před volaným přece pro správu účtu nemůže hrát roli a nechce se mi věřit, že by Odorik konkrétní číslo volajícího od T-M nedostával, už jen vzhledem k záplavě všemožných dostupných detailů o jednotlivých hovorech, které se v tomto tématu probíraly dříve. A účtovat se také podle něčeho musí.
"Identitu volajícího", tedy spíše identitu přesměrovávajícího CLIPu lze odvodit podle toho, na jakou linku byl daný hovor zaúčtován. Podle jejího CLIP v době hovoru.
Fex píše:
xsouku04 píše:
Chyba je u nás v tom, že tyto hovory by měly být označeny jako přesměrované, ne jako obyčejné odchozí. To je potřeba u nás opravit.
Upřímně, myslím si, že problém je hlubší:
1. Pokud se během několika minut uskuteční několik hovorů mezi čísly A, B, C, přičemž A je mnou spravované číslo u Odorika a může (ale nemusí) být přesměrované např. na C nebo na B, naprosto nelze z výpisu hovorů poznat, který z hovorů byl samostatný ("jednorázový") a který byl naopak součástí přesměrovávácí posloupnosti.
Je chyba, že příznak přesměrování tam není. Podle něj by šlo poznat, že se jednalo o přesměrovaný hovor - nikoli běžný. Vše ostatní si lze dovodit podle čísla linek, na které se hovor zaúčtuje.
Jako kontrolu, že se jedná opravdu o jediný hovor jen kaskádově přesměrovaný, můžete použít fakt, že hovory mají stejný začátek a délku. To by se nemělo lišit o více jak jednu vteřinu.
xsouku04 píše:
2. Má-li uživatel mnou spravovaného čísla A přesměrováno A->C a zavolá mu číslo B, ve výpisu se objeví placený hovor B->C. To přece vůbec nedává smysl, jako placený hovor by se mělo u Odorika zobrazit spojení A->C. Vše ostatní je matoucí. Edit: B, C jsou čísla mimo rozsah Odorika.
Řekněme že A, B i C jsou mobilní čísla a volání je ze simkaret. Pokud B zavolá na A, které je dále přesměrováno na C, budou tam dva různé záznamy. B->A jeden a A->C druhý, tedy dovodit se dá vše.
U veřejných geo nebo nomadických čísel by záznamů bylo více, tam by byly navíc i ty příchozí hovory.
Tedy jediná věc, co je poněkud matoucí, je to, že při přesměrování hovoru na mobilní čísla Odorik.cz se příchozí hovory nezobrazí. Alternativně bychom mohli udělat to, že se také zobrazí, ale s cca 3/4 hodinovým zpožděním.
Jak je to přesně uděláno, nevím, příchozí hovory se zpožděním zpracovávají skripty, které psal Largon. V každém případě ale o žádnou nezbytnou informaci nepřicházíte.
Pokud si u tradičního mobilního operátora objednáte za příplatek podrobný výpis a pak uděláte hovor pomocí zřetězeného přesměrování, také z jeho výpisů také nebudete dvakrát moudrý. Operátor vám nikde poznámku o tom, že se vlastně jedná o jediný mnohonásobně uvedený a zaplacený hovor, nikde dávat nejspíš nebude. Je to prostě méně obvyklá věc, která zamotá hlavu kdekomu. Příznak toho, že se jedná o přesměrovaný hovor by měl bohatě stačit.
Jednoznačnou informaci, že se jedná o jeden a tentýž hovor - v případě, že je do toho zapletena mobilní síť - sami nemáme. Šlo by to jen odhadovat.
U řetězově přesměrovaného hovoru, který neopustí naši VoIP síť, si takovou informaci můžeme uložit a nějakým způsobem zobrazit u výpisu hovorů.