Re: Přerušení hovoru po 15-16 sekundách při volání na sip
Napsal: pon 06. úno 2012 17:56:20
Tak bohužel, "problém č. 3" ventilovaný výše se opakuje.
Shodou okolností to bylo opět v sobotu ;( - 4.2. se opět rozpadaly příchozí hovory, (obvykle) vždy po 32 sekundách. Šlo o hovory na geografické číslo, z VTS. Konkrétně z devíti hovorů 7 se rozpadlo po 32 sekundách (call IDs 39700924 39706477 39708029 39708094 39708974 39709167 39709209), jeden prošel bez rozpadnutí (39704653) a jeden se rozpadl dříve (39703112). Hw, sw: PC, SJphone 1.60.299a – Linux.
Naštěstí volající byl vstřícný a byl to soukromý hovor, takže jsem si mohl dovolit trochu testovat. Vím tedy navíc:
1) Při rozpadnuvších se hovorech SJphone hlásil od začátku "Awaiting acknowledgment" a po těch 32 sekundách se odpojil s hlášením "ACK timeout".
2) Jelikož mám t.č. i (nomadické) číslo u Mikrotechu, trvale zaregistrované přes ústřednu Odoriku ("vlastní tel.č. od jiného operátora"), po hovoru 39708974 jsem ho na webu odregistroval, zaregistroval na SJphone a nechal si na něj zavolat. BEZ PROBLÉMU. Pak jsem odregistroval SJphone, zase ho zaregistroval přes web a nechal si na něj zavolat přes ústřednu Odoriku. Rozpadlo se po 32 sekundách (39709167).
3) Odchozí hovory na číslo, ze kterého mi bylo voláno, byly bez potíží (ve výpisu hovorů mezi oněmi problematickými).
4) Na závěr jsem si zavolal (sám sobě) ještě z jiného čísla - mobil v síti O2. Opět se rozpadlo po 32 sekundách (39709209).
Zkoušel jsem pak volat na *300116, ale bohužel to tam nikdo nebral (call ID 39709644).
Od té doby mi na dané číslo nikdo nevolal (až tolik ho zase nešířím), tak nevím.
Na základě výše uvedeného se mi zdá, že jde o nějakou chybu ústředny Odoriku. Udělejte s tím něco, prosím. Takto by to nebylo moc použitelné.
Ještě bych měl související připomínku - pokud je *300116 "klientská linka" (jak se domnívám, když tu bylo doporučováno volat tam v případě problémů), tak bych očekával, že pokud tam operátor krátkodobě není nebo je zaneprázdněn jiným hovorem (může se stát), tak po zjištění, že tam volal zákazník, zavolá operátor zpět a zeptá se, co jsem potřeboval - to je u slušné firmy standard /a nic to nestojí ;)/; a pokud linka není v provozu (může být, byla sobota), očekával bych automatické hlášení typu "litujeme, linka telefonické podpory je v provozu pouze ..." - i to považuji za standard.
Shodou okolností to bylo opět v sobotu ;( - 4.2. se opět rozpadaly příchozí hovory, (obvykle) vždy po 32 sekundách. Šlo o hovory na geografické číslo, z VTS. Konkrétně z devíti hovorů 7 se rozpadlo po 32 sekundách (call IDs 39700924 39706477 39708029 39708094 39708974 39709167 39709209), jeden prošel bez rozpadnutí (39704653) a jeden se rozpadl dříve (39703112). Hw, sw: PC, SJphone 1.60.299a – Linux.
Naštěstí volající byl vstřícný a byl to soukromý hovor, takže jsem si mohl dovolit trochu testovat. Vím tedy navíc:
1) Při rozpadnuvších se hovorech SJphone hlásil od začátku "Awaiting acknowledgment" a po těch 32 sekundách se odpojil s hlášením "ACK timeout".
2) Jelikož mám t.č. i (nomadické) číslo u Mikrotechu, trvale zaregistrované přes ústřednu Odoriku ("vlastní tel.č. od jiného operátora"), po hovoru 39708974 jsem ho na webu odregistroval, zaregistroval na SJphone a nechal si na něj zavolat. BEZ PROBLÉMU. Pak jsem odregistroval SJphone, zase ho zaregistroval přes web a nechal si na něj zavolat přes ústřednu Odoriku. Rozpadlo se po 32 sekundách (39709167).
3) Odchozí hovory na číslo, ze kterého mi bylo voláno, byly bez potíží (ve výpisu hovorů mezi oněmi problematickými).
4) Na závěr jsem si zavolal (sám sobě) ještě z jiného čísla - mobil v síti O2. Opět se rozpadlo po 32 sekundách (39709209).
Zkoušel jsem pak volat na *300116, ale bohužel to tam nikdo nebral (call ID 39709644).
Od té doby mi na dané číslo nikdo nevolal (až tolik ho zase nešířím), tak nevím.
Na základě výše uvedeného se mi zdá, že jde o nějakou chybu ústředny Odoriku. Udělejte s tím něco, prosím. Takto by to nebylo moc použitelné.
Ještě bych měl související připomínku - pokud je *300116 "klientská linka" (jak se domnívám, když tu bylo doporučováno volat tam v případě problémů), tak bych očekával, že pokud tam operátor krátkodobě není nebo je zaneprázdněn jiným hovorem (může se stát), tak po zjištění, že tam volal zákazník, zavolá operátor zpět a zeptá se, co jsem potřeboval - to je u slušné firmy standard /a nic to nestojí ;)/; a pokud linka není v provozu (může být, byla sobota), očekával bych automatické hlášení typu "litujeme, linka telefonické podpory je v provozu pouze ..." - i to považuji za standard.