CLIP
Re: CLIP
Ne neznamená. Úřad v té věci (mimo jiné) u jednoho z operátorů zahájil šetření, a to na základě udání a stížnosti z TO2.luky píše:Znamená to, že byl na úřad vznesen dotaz?
Jinak máte poněkud romantické představy, jak ČTÚ funguje. Zpravidla to totiž je tak, že pokud se někdo (myslím operátor) zeptá na něco co úřad zrovna moc rozhodnout nechce (neb některým úředníkům vyhovuje, když je přiměřené množství nejasností), pak zpravidla "jen tak preventivně a úplně náhodou a namátkově" tazatele zkontroluje.
Často totiž platí, že když se někdo na něco ptá, je zcela evidentní že "v zákoně tápe"




A stejně není jisté, zda mu úřad vůbec odpoví "ve funkčním období tohoto vedení".
Problém je v tom, že směrem k ČTÚ to tak úplně neplatí... Často spíše platí "mluviti stříbro, mlčeti zlato".luky píše:Prostě jsem toho názoru, že líná huba je holé neštěstí.
Ale klidně se ČTÚ zeptejte, jako zákazník, jak to vidí

1. Sankci úřadu.
2. Konflikt s držitelem přídělu čísel, do jehož rozsahu by CLIP spadal....
Zájemce o službu těžko úřad nějak sejme...
Naposledy upravil(a) ViR dne pon 02. črc 2012 13:25:06, celkem upraveno 1 x.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8558
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: CLIP
Předpokládám, že problém může být že oni sami neví. Na jedné straně jsou zde tlaky velkých, který se snaží tvrdit, že to není možné. A na druhé straně je zde EU a zvyklosti jinde v Evropě, kde platí velmi podobná legislativa a stejná evropská nařízení ... A v těchto zemích nejen že to možné je, ale je to tak podle místního regulátora správně. Vydat tedy naprosto opačné stanovisko je tedy pro ně také odvážné, protože je možné, že by to někdo pomocí evropského práva nebo jiných argumentů zpochybnil.
Úplně stejně oni neví jak třeba směrovat čísla 910 na tísňové linky
Ale dát někomu za to pokutu je také problém, který by mohl ukázat na opravdové viníky. Navíc by se někdo mohl ptát, proč tedy ČTÚ rozdává a vybírá poplatky za čísla 910 když je není možné provozovat ? Neměli by náhodou pokutu dát úplně všem a také úplně všem ty poplatky vrátit ? A myslím že by je pak bylo možné žalovat ... Proto stav kdy se "neví" může být pro ně vyhovující.
A taky je zde ještě jedna věc. A to, že máme jinou práci než si dopisovat z ČTÚ.
Cli u nás bude jako doplňková služba k veřejnému číslu podobně jako někdo má skryté číslo. Předěláváme ukládání adres, adresy myslím že to bude hotové během maximálně během několika týdnů.
Úplně stejně oni neví jak třeba směrovat čísla 910 na tísňové linky

A taky je zde ještě jedna věc. A to, že máme jinou práci než si dopisovat z ČTÚ.
Cli u nás bude jako doplňková služba k veřejnému číslu podobně jako někdo má skryté číslo. Předěláváme ukládání adres, adresy myslím že to bude hotové během maximálně během několika týdnů.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8558
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: CLIP
A rovnou se v té žádosti o informace zmiňte, že pokud se to v ČR nesmí, tak tím se jenom přispívá k tomu,Ale klidně se ČTÚ zeptejte, jako zákazník
aby jste se obrátil na zahraniční operátory jako skype a že tím zároveň vytvářejí nerovné postavení na trhu, kdy čeští operátoři jsou výrazně znevýhodňováni nad ostatními evropskými.
Re: CLIP
zeptám se na jejich stanovisko, ještě popřemýšlím, jak to formulovat.... Jsem zvědavý, co odpoví. Vzhledem k tomu, že se budu ptát víceméně neadresně (nezmíním operátora), nebude jejich případná odpověď mít pro vás závazný charakter (vlastně by ani tak neměla). Tedy, budete se muset taky zeptat, abyste dostali jejich písemnou odpověď a měli něco v ruce
Re: CLIP
dotaz jsem zaslal na podatelna@ctu.cz
Formuloval jsem ho ve smyslu, že není problém v ČR používat služeb zahraničních voip operátorů a jejich mobilní CLI. A to včetně Skype, který tuto službu poskytuje po celém světě a žádnému úřadu to nikde nevadí. A že bych tuto službu rád používal v ČR u českých operátorů, ale nikde jsem v legislativě o tomto nenašel zmínku, a tak se jako občan ptám, jak to teda tady v ČR vlastně je, případně jakým předpisem je nutno se řídit......
Formuloval jsem ho ve smyslu, že není problém v ČR používat služeb zahraničních voip operátorů a jejich mobilní CLI. A to včetně Skype, který tuto službu poskytuje po celém světě a žádnému úřadu to nikde nevadí. A že bych tuto službu rád používal v ČR u českých operátorů, ale nikde jsem v legislativě o tomto nenašel zmínku, a tak se jako občan ptám, jak to teda tady v ČR vlastně je, případně jakým předpisem je nutno se řídit......
Re: CLIP


prosím o jasnou odpověď bude někdy zase v provozu Clip volajícího od jiného mobilního operátora
ano ne



xsouku04 píše:A rovnou se v té žádosti o informace zmiňte, že pokud se to v ČR nesmí, tak tím se jenom přispívá k tomu,Ale klidně se ČTÚ zeptejte, jako zákazník
aby jste se obrátil na zahraniční operátory jako skype a že tím zároveň vytvářejí nerovné postavení na trhu, kdy čeští operátoři jsou výrazně znevýhodňováni nad ostatními evropskými.
Re: CLIP
skvělé,
ČTÚ zaslal odpověď k mobilnímu CLI. Výsledek, služba není zakázána ani nelegální. Je zbytečné čekat na vyhlášku, která pokud by někdy vyšla, stejně bude upravovat problematiku CLI stejně, jako je níže uvedeno v odpovědi ČTÚ:
"Při originaci z VoIP telefonní linky je zpravidla zobrazováno volanému skutečné telefonní číslo volající linky (funkce CLI), a to většinou nomadické číslo (začínající 910), které bylo VoIP přípojce přiděleno poskytovatelem VoIP připojení. Je však technicky možné i zobrazení jiného telefonního čísla, nebo jak uvádíte ve svém dotazu i číslo mobilního telefonu stejného účastníka, který je uživatelem služby VoIP. Uvedená funkcionalita není povinná a je na obchodním záměru podnikatele poskytujícím VoIP připojení, zda tuto službu nabízí. Podmínkou technického řešení poskytování takovéto funkcionality je zvláštní dohoda mezi podnikatelem provozujícím VoIP platformu a operátorem pevné či mobilní sítě, ke které je tato platforma připojena. Takovéto řešení není obecné a jeho realizace musí být zvlášť řešena zmíněnou dohodou.
Pokud podnikatelé nabízí službu VoIP prostřednictvím přístupu z mobilní sítě, je zobrazování mobilního telefonního čísla u této služby podmíněno ověřením využívání mobilního telefonního čísla účastníkem požadujícím službu prostřednictvím VoIP. V tomto uvedeném případě jde pouze o aktivní odchozí volání, kde nastavením CLI na číslo mobilního přístroje má být zajištěna informovanost volaného o identitě volajícího a umožněno případné volání zpět.
Při využívání funkcionality přímého zobrazování čísla služby se podnikatelé zajišťující sítě elektronických komunikací řídí ustanovením podle § 62 a § 92 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů. Současně je zde platná řada mezinárodních doporučení a tech. norem (ITU, ETSI), které řeší technické způsoby realizace služby CLI."
Teď už záleží jen na Odoriku, co podnikne, ČTÚ nic nezakazuje. Samozřejmě, je na Odoriku, aby si vyžádal jejich oficiální odpověď a měl v ruce papír (elektronicky podepsaný dokument). A dohodl se s operátory s tím, že nežádá nic nelegálního. Pokud gsm operátoři poskytují tuto službu jiným, musí ji poskytnout bez zbytečných komplikací i Odoriku. (za úhradu nákladů?)
Tímto považuju toto téma za kompletně vyčerpané
ČTÚ zaslal odpověď k mobilnímu CLI. Výsledek, služba není zakázána ani nelegální. Je zbytečné čekat na vyhlášku, která pokud by někdy vyšla, stejně bude upravovat problematiku CLI stejně, jako je níže uvedeno v odpovědi ČTÚ:
"Při originaci z VoIP telefonní linky je zpravidla zobrazováno volanému skutečné telefonní číslo volající linky (funkce CLI), a to většinou nomadické číslo (začínající 910), které bylo VoIP přípojce přiděleno poskytovatelem VoIP připojení. Je však technicky možné i zobrazení jiného telefonního čísla, nebo jak uvádíte ve svém dotazu i číslo mobilního telefonu stejného účastníka, který je uživatelem služby VoIP. Uvedená funkcionalita není povinná a je na obchodním záměru podnikatele poskytujícím VoIP připojení, zda tuto službu nabízí. Podmínkou technického řešení poskytování takovéto funkcionality je zvláštní dohoda mezi podnikatelem provozujícím VoIP platformu a operátorem pevné či mobilní sítě, ke které je tato platforma připojena. Takovéto řešení není obecné a jeho realizace musí být zvlášť řešena zmíněnou dohodou.
Pokud podnikatelé nabízí službu VoIP prostřednictvím přístupu z mobilní sítě, je zobrazování mobilního telefonního čísla u této služby podmíněno ověřením využívání mobilního telefonního čísla účastníkem požadujícím službu prostřednictvím VoIP. V tomto uvedeném případě jde pouze o aktivní odchozí volání, kde nastavením CLI na číslo mobilního přístroje má být zajištěna informovanost volaného o identitě volajícího a umožněno případné volání zpět.
Při využívání funkcionality přímého zobrazování čísla služby se podnikatelé zajišťující sítě elektronických komunikací řídí ustanovením podle § 62 a § 92 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů. Současně je zde platná řada mezinárodních doporučení a tech. norem (ITU, ETSI), které řeší technické způsoby realizace služby CLI."
Teď už záleží jen na Odoriku, co podnikne, ČTÚ nic nezakazuje. Samozřejmě, je na Odoriku, aby si vyžádal jejich oficiální odpověď a měl v ruce papír (elektronicky podepsaný dokument). A dohodl se s operátory s tím, že nežádá nic nelegálního. Pokud gsm operátoři poskytují tuto službu jiným, musí ji poskytnout bez zbytečných komplikací i Odoriku. (za úhradu nákladů?)
Tímto považuju toto téma za kompletně vyčerpané