CLIP

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Návštěvník

Re: CLIP

Příspěvek od Návštěvník »

Myslím, že Mikrotech to stále umožňuje (použití identifikace odchozího hovoru mobilním číslem). Nebo aspoň před pár týdny to tak bylo.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: CLIP

Příspěvek od ViR »

luky píše:Znamená to, že byl na úřad vznesen dotaz?
Ne neznamená. Úřad v té věci (mimo jiné) u jednoho z operátorů zahájil šetření, a to na základě udání a stížnosti z TO2.

Jinak máte poněkud romantické představy, jak ČTÚ funguje. Zpravidla to totiž je tak, že pokud se někdo (myslím operátor) zeptá na něco co úřad zrovna moc rozhodnout nechce (neb některým úředníkům vyhovuje, když je přiměřené množství nejasností), pak zpravidla "jen tak preventivně a úplně náhodou a namátkově" tazatele zkontroluje.

Často totiž platí, že když se někdo na něco ptá, je zcela evidentní že "v zákoně tápe" :-). A proto je třeba mu ty chyby najít a uložit sankce, aby jej přešly roupy..... :D :D :D

A stejně není jisté, zda mu úřad vůbec odpoví "ve funkčním období tohoto vedení".
luky píše:Prostě jsem toho názoru, že líná huba je holé neštěstí.
Problém je v tom, že směrem k ČTÚ to tak úplně neplatí... Často spíše platí "mluviti stříbro, mlčeti zlato".

Ale klidně se ČTÚ zeptejte, jako zákazník, jak to vidí :-). Stačí napsat, že máte (a nejen vy) o takovou službu zájem, ale že vás několik operátorů odmítlo, s tím, že není jasné v této věci stanovisko ČTÚ. A operátoři nechtějí riskovat:
1. Sankci úřadu.
2. Konflikt s držitelem přídělu čísel, do jehož rozsahu by CLIP spadal....

Zájemce o službu těžko úřad nějak sejme...
Naposledy upravil(a) ViR dne pon 02. črc 2012 13:25:06, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8558
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: CLIP

Příspěvek od xsouku04 »

Předpokládám, že problém může být že oni sami neví. Na jedné straně jsou zde tlaky velkých, který se snaží tvrdit, že to není možné. A na druhé straně je zde EU a zvyklosti jinde v Evropě, kde platí velmi podobná legislativa a stejná evropská nařízení ... A v těchto zemích nejen že to možné je, ale je to tak podle místního regulátora správně. Vydat tedy naprosto opačné stanovisko je tedy pro ně také odvážné, protože je možné, že by to někdo pomocí evropského práva nebo jiných argumentů zpochybnil.

Úplně stejně oni neví jak třeba směrovat čísla 910 na tísňové linky :) Ale dát někomu za to pokutu je také problém, který by mohl ukázat na opravdové viníky. Navíc by se někdo mohl ptát, proč tedy ČTÚ rozdává a vybírá poplatky za čísla 910 když je není možné provozovat ? Neměli by náhodou pokutu dát úplně všem a také úplně všem ty poplatky vrátit ? A myslím že by je pak bylo možné žalovat ... Proto stav kdy se "neví" může být pro ně vyhovující.
A taky je zde ještě jedna věc. A to, že máme jinou práci než si dopisovat z ČTÚ.

Cli u nás bude jako doplňková služba k veřejnému číslu podobně jako někdo má skryté číslo. Předěláváme ukládání adres, adresy myslím že to bude hotové během maximálně během několika týdnů.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8558
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: CLIP

Příspěvek od xsouku04 »

Ale klidně se ČTÚ zeptejte, jako zákazník
A rovnou se v té žádosti o informace zmiňte, že pokud se to v ČR nesmí, tak tím se jenom přispívá k tomu,
aby jste se obrátil na zahraniční operátory jako skype a že tím zároveň vytvářejí nerovné postavení na trhu, kdy čeští operátoři jsou výrazně znevýhodňováni nad ostatními evropskými.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: CLIP

Příspěvek od luky »

zeptám se na jejich stanovisko, ještě popřemýšlím, jak to formulovat.... Jsem zvědavý, co odpoví. Vzhledem k tomu, že se budu ptát víceméně neadresně (nezmíním operátora), nebude jejich případná odpověď mít pro vás závazný charakter (vlastně by ani tak neměla). Tedy, budete se muset taky zeptat, abyste dostali jejich písemnou odpověď a měli něco v ruce
GeBu
Příspěvky: 578
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: CLIP

Příspěvek od GeBu »

Hoď pak celou komunikaci sem (včetně kontaktu). Obtěžoval bych tam taky.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: CLIP

Příspěvek od luky »

dotaz jsem zaslal na podatelna@ctu.cz
Formuloval jsem ho ve smyslu, že není problém v ČR používat služeb zahraničních voip operátorů a jejich mobilní CLI. A to včetně Skype, který tuto službu poskytuje po celém světě a žádnému úřadu to nikde nevadí. A že bych tuto službu rád používal v ČR u českých operátorů, ale nikde jsem v legislativě o tomto nenašel zmínku, a tak se jako občan ptám, jak to teda tady v ČR vlastně je, případně jakým předpisem je nutno se řídit......
Návštěvník

Re: CLIP

Příspěvek od Návštěvník »

:lol: Odoriku řekni jen slovo a má duše bude uzdravena :lol:
prosím o jasnou odpověď bude někdy zase v provozu Clip volajícího od jiného mobilního operátora
ano ne :?: :?: :?:

xsouku04 píše:
Ale klidně se ČTÚ zeptejte, jako zákazník
A rovnou se v té žádosti o informace zmiňte, že pokud se to v ČR nesmí, tak tím se jenom přispívá k tomu,
aby jste se obrátil na zahraniční operátory jako skype a že tím zároveň vytvářejí nerovné postavení na trhu, kdy čeští operátoři jsou výrazně znevýhodňováni nad ostatními evropskými.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: CLIP

Příspěvek od luky »

skvělé,
ČTÚ zaslal odpověď k mobilnímu CLI. Výsledek, služba není zakázána ani nelegální. Je zbytečné čekat na vyhlášku, která pokud by někdy vyšla, stejně bude upravovat problematiku CLI stejně, jako je níže uvedeno v odpovědi ČTÚ:

"Při originaci z VoIP telefonní linky je zpravidla zobrazováno volanému skutečné telefonní číslo volající linky (funkce CLI), a to většinou nomadické číslo (začínající 910), které bylo VoIP přípojce přiděleno poskytovatelem VoIP připojení. Je však technicky možné i zobrazení jiného telefonního čísla, nebo jak uvádíte ve svém dotazu i číslo mobilního telefonu stejného účastníka, který je uživatelem služby VoIP. Uvedená funkcionalita není povinná a je na obchodním záměru podnikatele poskytujícím VoIP připojení, zda tuto službu nabízí. Podmínkou technického řešení poskytování takovéto funkcionality je zvláštní dohoda mezi podnikatelem provozujícím VoIP platformu a operátorem pevné či mobilní sítě, ke které je tato platforma připojena. Takovéto řešení není obecné a jeho realizace musí být zvlášť řešena zmíněnou dohodou.
Pokud podnikatelé nabízí službu VoIP prostřednictvím přístupu z mobilní sítě, je zobrazování mobilního telefonního čísla u této služby podmíněno ověřením využívání mobilního telefonního čísla účastníkem požadujícím službu prostřednictvím VoIP. V tomto uvedeném případě jde pouze o aktivní odchozí volání, kde nastavením CLI na číslo mobilního přístroje má být zajištěna informovanost volaného o identitě volajícího a umožněno případné volání zpět.
Při využívání funkcionality přímého zobrazování čísla služby se podnikatelé zajišťující sítě elektronických komunikací řídí ustanovením podle § 62 a § 92 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), ve znění pozdějších předpisů. Současně je zde platná řada mezinárodních doporučení a tech. norem (ITU, ETSI), které řeší technické způsoby realizace služby CLI."


Teď už záleží jen na Odoriku, co podnikne, ČTÚ nic nezakazuje. Samozřejmě, je na Odoriku, aby si vyžádal jejich oficiální odpověď a měl v ruce papír (elektronicky podepsaný dokument). A dohodl se s operátory s tím, že nežádá nic nelegálního. Pokud gsm operátoři poskytují tuto službu jiným, musí ji poskytnout bez zbytečných komplikací i Odoriku. (za úhradu nákladů?)

Tímto považuju toto téma za kompletně vyčerpané
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: CLIP

Příspěvek od ViR »

Ta odpověď přišla mailem, nebo dopisem? A je pod tím někdo podepsaný?
Odpovědět