Časově podmíněné směrovní příchozích hovorů

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Ivos

Re: Časově podmíněné směrovní příchozích hovorů

Příspěvek od Ivos »

xsouku04 píše:Stav nedostupný, nehlásí se - prostě si nastavím zpožděné zvonění na jiné číslo a tím ošetřím tyto stavy - pokud chci.
A jak tohle pořešit v situaci, kdy mám nomadické číslo na mobilním telefonu (csipsimple) a chci aby v případě jeho nedostupnosti se mi hovor směroval na mobilní číslo (sim v témže přístroji) a zároveň nedošlo k tomu, že se hovor přesměruje po nějaké době na mobilní číslo v případě, že je nomadické číslo dostupné? Přecejen jedná se o tentýž přístroj ve kterém jsou obě čísla..
Montgolfier
Příspěvky: 37
Registrován: úte 16. črc 2013 0:54:44

Re: Časově podmíněné směrovní příchozích hovorů

Příspěvek od Montgolfier »

xsouku04 píše:Možnosti přesměrování konkurence sice vypadají jednoduše a přehledně, ve zkutečnosti neumožňují ani zdaleka takové rozsáhlé možnosti jako naše paralelní zvonění. (Případně obohacené ještě o zpožděné zvonění, nebo časově podmíněné zvonění viz http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla
Pokud si nastavíte zpožděné paralelní zvonění na mobil, řeší to všechny situace jedním nastavením. Navíc nebudete mít žádný zmeškaný hovor, pokud si na pět minut odskočíte od počítače.
Můžu požádat o způsob, jakým zamezím na dvou IP telefonech nepřijatému hovoru na prvním telefonu, pokud ho při paralelním vyzvánění vyzvednu na druhém telefonu? Už to od včerejška googlim a hledám ve fóru a na wiki a pořád nic... Díky.
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Časově podmíněné směrovní příchozích hovorů

Příspěvek od Kabek »

Zkuste si oba telefony přihlásit na stejnou linku. Musíte si ale povolit vícenásobnou registraci!

Vy je nyní máte každý asi na jiné lince, že?
Uživatelský avatar
TKlf
Příspěvky: 118
Registrován: ned 16. pro 2012 1:05:17

Re: Časově podmíněné směrovní příchozích hovorů

Příspěvek od TKlf »

To ovsem zalezi na vice vecech, ne jen na jestli jsou na jedne lince,take na tom, jestli jsou to IP telefony, nebo brany a klasicke telefony ...
Kdyz to budou brany a napriklad klasicke prenosne telefony, tak vzdy bude na jednom zmeskany hovor, brana sice vi, ze hovor byl zvednut, ale tomu klasickemu prenosnemu telefonu uz to nijak nerekne.
Pokud to jsou oba ip telefony tak na jedne lince to fungovat bude a zadny zmeskany videt nebude, kdyz tam bude jeden ip a jedna brana, tak na tom telefonu, co je za branou bude po zveduti ip telefonu vzdy zmeskany hovor, obracene nikoliv.
Montgolfier
Příspěvky: 37
Registrován: úte 16. črc 2013 0:54:44

Re: Časově podmíněné směrovní příchozích hovorů

Příspěvek od Montgolfier »

Jsou to dva IP telefony a každý je přihlášen na samostatnou linku. Optimální nastavení by bylo, kdyby prvních 10 vteřin zvonil příchozí hovor na první lice/telefonu, od 10. vteřiny dále pak zároveň na druhé lince/telefonu.

Přihlášení obou na jednu linku zkusím, nicméně nedosáhnu toho, aby prvních 10 vteřin zvonil jen ten jeden. Ale to určitě vyzkouším.
nunyf
Příspěvky: 82
Registrován: stř 06. bře 2013 9:13:43

Re: Časově podmíněné směrovní příchozích hovorů

Příspěvek od nunyf »

xsouku04 píše:Je zde možnost přidat si časově podmíněné paralelní vyzvánění. Pokud chcete aby vám vaše pracovní linka zvonila jen Po-Pá 8:00-19:30 přidáte do paralelního vyzvánění číslo ve tvaru např. *0841508001930*300116, kde *084 je speciální prefix, 1 a 5 jsou dny v týdnu 08:00 až 19:30 je časový údaj a *300116 je číslo linky na které to bude v tuto dobu zvonit. více zde http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla

Pokud chci přesměrovat číslo tak, aby např. 8-12 hodin zvonilo na jednom čísle, 12- 20 na jiném a po dvacáté hodině zvonilo už nikde, je to vše možné. Nyní lze přidat až 8 čísel pro paralelní vyzvánění a tím si nastavit celý pracovní týden.
Zajímalo by mne jestli Odorik neuvažuje o zřízeni klasického memoboxu něco jako měl telekom nebo nebo možná ho má nástupce O2.
Zkrátka abych nemusel otvírat email s přeposlanymi hlasovými zprávami ale přímo *xxx xxx poslechnout zprávy.
Montgolfier
Příspěvky: 37
Registrován: úte 16. črc 2013 0:54:44

Re: Časově podmíněné směrovní příchozích hovorů

Příspěvek od Montgolfier »

Montgolfier píše:Jsou to dva IP telefony a každý je přihlášen na samostatnou linku. Optimální nastavení by bylo, kdyby prvních 10 vteřin zvonil příchozí hovor na první lice/telefonu, od 10. vteřiny dále pak zároveň na druhé lince/telefonu.

Přihlášení obou na jednu linku zkusím, nicméně nedosáhnu toho, aby prvních 10 vteřin zvonil jen ten jeden. Ale to určitě vyzkouším.
Díky všem za návrhy, tTrochu jsme si s tím pohráli a zde jsou pro zajímavost výsledky:
0. Dva IP telefony Linksys SPA941 a SPA921, které neumí odmítnout příchozí hovor - https://supportforums.cisco.com/thread/2021914
1. Navěšení obou telefonů na jednu linku, příchozí hovor zvoní. Zvednutím hovoru na prvním tel. zůstane nepřijatý hovor na druhém a opačně.
2. Každý telefon na své lince, zpožděné paralelní vyzvánění po 10 sekundách na druhém telefonu (přes *08310), opět zůstává nepřijatý hovor na tom telefonu, který hovor nevyzvedl. I po skončení hovoru.
3. Každý telefon na své lince, přes přesměrování umožňující odmítnutí hovoru (pan Soukup nasměroval na *088) nastaveno přesměrování na linku, kde je mobil s Androidem. Na Androidu hovor odmítnu, na Linksysu opět zůstává nepřijatý hovor. Na Androidu přijmu, na Linksysu nepřijatý hovor.

Tož tak. Takže pro nás zatím nejlepší varianta - zpožděné vyzvánění na druhé lince/telefonu přes *08310 s tím, že tam případně zůstane nepřijatý hovor.
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Časově podmíněné směrovní příchozích hovorů

Příspěvek od Kabek »

Hm, to jen dokazuje, že každý telefon (značka, model, FW) komunikuje odlišně. To se člověk asi nikde v žádných technických údajích daného modelu nedočte.
Já to mám odzkoušené s telefonem Well SIP-T22P (FW 7.51.30.13, HW verze 5.0.0.55) v kombinaci s VoIP bránou Well ATA172. Oboje je přihlášeno na jednom účtu (čísle), při příchozím volání zvoní oba telefony. Přijmu-li hovor na "bráně", pak IP telefon nepřijatý hovor nezaznamená (je v klidu...). V opačném případě samozřejmě analogový telefon, který je připojen k bráně, "hlásí" nepřijatý hovor.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Časově podmíněné směrovní příchozích hovorů

Příspěvek od xsouku04 »

Montgolfier píše:
Montgolfier píše:Jsou to dva IP telefony a každý je přihlášen na samostatnou linku. Optimální nastavení by bylo, kdyby prvních 10 vteřin zvonil příchozí hovor na první lice/telefonu, od 10. vteřiny dále pak zároveň na druhé lince/telefonu.

Přihlášení obou na jednu linku zkusím, nicméně nedosáhnu toho, aby prvních 10 vteřin zvonil jen ten jeden. Ale to určitě vyzkouším.
Díky všem za návrhy, tTrochu jsme si s tím pohráli a zde jsou pro zajímavost výsledky:
0. Dva IP telefony Linksys SPA941 a SPA921, které neumí odmítnout příchozí hovor - https://supportforums.cisco.com/thread/2021914
1. Navěšení obou telefonů na jednu linku, příchozí hovor zvoní. Zvednutím hovoru na prvním tel. zůstane nepřijatý hovor na druhém a opačně.
2. Každý telefon na své lince, zpožděné paralelní vyzvánění po 10 sekundách na druhém telefonu (přes *08310), opět zůstává nepřijatý hovor na tom telefonu, který hovor nevyzvedl. I po skončení hovoru.
3. Každý telefon na své lince, přes přesměrování umožňující odmítnutí hovoru (pan Soukup nasměroval na *088) nastaveno přesměrování na linku, kde je mobil s Androidem. Na Androidu hovor odmítnu, na Linksysu opět zůstává nepřijatý hovor. Na Androidu přijmu, na Linksysu nepřijatý hovor.

Tož tak. Takže pro nás zatím nejlepší varianta - zpožděné vyzvánění na druhé lince/telefonu přes *08310 s tím, že tam případně zůstane nepřijatý hovor.
Tohle by mělo být též dořešené, pamatuji, že jsme přesně tyto situace řešili a nebylo to zrovna jednoduché. Takže jsou dvě možnosti, buď se nám to rozbilo a nebo to zrovna ty telefony, co používáte, nepodporují.
Můžete prosím napsat na email jeden konkrétní hovor, abychom se mohli podívat, jaké info telefony dostaly v hlavičce cancel? Možné je, že stejně jako neumí odmítnout hovor, tak neumí rozpoznat, že hovor byl vyřízen na jiné lince, i když tohle možná korektně posíláme.
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Časově podmíněné směrovní příchozích hovorů

Příspěvek od Kabek »

Protože telefon, který používám spolu s bránou, to rozpozná, tak si myslím, že to zcela jistě korektně posíláte. Jen ty jejich modely to hold asi nepoznají... S tím člověk ale nic nenadělá, pokud by (možná) nepomohl nový FW....
Odpovědět