Vypis volani

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Vypis volani

Příspěvek od Zedna »

srsen píše:
Zedna píše:vypis hovoru - tisk a export tabulky nerespektuje nastaveni filtru vypisu (mam zobrazeny vypis kde obdobi=vsechny, presto tisk/export je jen ze dneska)
vypis hovoru - pridat export do CSV (stejne jako je to u rychlych kontaktu)
Teď sem to skoušel a v pohodě to jede. To csv neni potřeba dáse označit to co vypadne z (Export tabulky do MS Excel nebo OO Calc) okopírovat a pak vloit do CALC.
Ted jsem to zkusil a skutecne to nyni funguje spravne. To jsem necekal, protoze nikde nepadla zminka o tom, ze nektere z hlasenych chyb u vypisu byly opraveny.

To CSV je potreba, protoze ne kazdy pouziva Excel/Calc, ale nekdo muze chtit tyto udaje uchovavat/zpracovavat v ciste textove podobe a navic je to velmi jednoducha uprava, jak jsem psal jinde uz export do CSV je, napr. u rychlych kontaktu.
jirka
Příspěvky: 87
Registrován: stř 09. lis 2011 12:02:03

Re: Vypis volani

Příspěvek od jirka »

Zedna píše: Ted jsem to zkusil a skutecne to nyni funguje spravne. To jsem necekal, protoze nikde nepadla zminka o tom, ze nektere z hlasenych chyb u vypisu byly opraveny.

To CSV je potreba, protoze ne kazdy pouziva Excel/Calc, ale nekdo muze chtit tyto udaje uchovavat/zpracovavat v ciste textove podobe a navic je to velmi jednoducha uprava, jak jsem psal jinde uz export do CSV je, napr. u rychlych kontaktu.
Ta zmínka je i v tomto vlákně, stačí trochu číst:
jirka píše:
Zedna píše: V tom mem vlakne jsem uz davno popisoval mnohem vic nametu i chyb, z nichz mnohe se tykaly i vypisu hovoru.
Bohuzel nic z toho se neopravilo/nevylepsilo ani po mnoha mesicich (od dubna).
Z toho jsem docela zklaman :-(
No trocha úcty k práci Odorika by neškodila. Tvrdit, že se nic neopravilo, je dost tvrdé. Minimálně jsou opraveny exporty výpisů hovorů do excelu a hlavně chybné počítání ve statistikách hovorů. A to si myslím, že výpisy hovorů nebyly dosud prioritou práce Odoríka. Některé Vaše náměty jsem již citoval výše a je tam podáno vysvětlení od Odorika.
Jinak CSV je možná použitelné u rychlých kontaktů, kde je cca 100 záznamů (rychlé kontakty používám dost intenzivně a zatím jsem CSV formát nepotřeboval, protože je opravdu nepřehledný), ale u výpisů je tento formát naprosto nevhodný. Pokud budete dělat výpis 300-400 řádků tak to bude nepřehledné a pro úpravy nepoužitelné. Na filtrování, třídění ,seřazování apod. je opravdu potřeba používat tabulkový formát (Excel apod.), který teda pokud by jste to opravdu potřeboval export do CSV umí. Na uchovávání záznamů vám stačí Odorik, který uchovává záznamy 2 roky zpět a například při mém počtu řádků cca 6000, kdybych to uložil do CSV, tak by se v tom nevyznal ani Einstein.
Některé nápady máte skutečně dobré, ale tento mezi ně nepatří. :)
Nejde o složitost úpravy, ale o použitelnost. Někdy méně znamená více.

Jo ještě - dost vašich námětů co se týče výpisů hovorů bylo již implementováno, otázka je, jak intenzivně výpisy používáte a všiml jste si toho. :)
Zedna píše: vypis hovoru - ve sloupci "směr volání" se u hovoru v siti Odoriku zobrazuje chybny (opacny) smer
vypis hovoru - tisk a export tabulky nerespektuje nastaveni filtru vypisu (mam zobrazeny vypis kde obdobi=vsechny, presto tisk/export je jen ze dneska)
vypis hovoru - nekonzistentnost ve formatu cisel odkud/kam --> nekdy jsou i s mezinarodnim predcislim 00420 a nekdy bez nej
vypis a statistika hovoru - moznost zadat konkretni rok/mesic (moznost zobrazeni libovolneho celeho mesice) - stačí zadat od do ;)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypis volani

Příspěvek od xsouku04 »

jirka píše: Jinak CSV je možná použitelné u rychlých kontaktů, kde je cca 100 záznamů (rychlé kontakty používám dost intenzivně a zatím jsem CSV formát nepotřeboval, protože je opravdu nepřehledný), ale u výpisů je tento formát naprosto nevhodný. Pokud budete dělat výpis 300-400 řádků tak to bude nepřehledné a pro úpravy nepoužitelné. Na filtrování, třídění ,seřazování apod. je opravdu potřeba používat tabulkový formát (Excel apod.), který teda pokud by jste to opravdu potřeboval export do CSV umí. Na uchovávání záznamů vám stačí Odorik, který uchovává záznamy 2 roky zpět a například při mém počtu řádků cca 6000, kdybych to uložil do CSV, tak by se v tom nevyznal ani Einstein.
Některé nápady máte skutečně dobré, ale tento mezi ně nepatří. :)
Nejde o složitost úpravy, ale o použitelnost. Někdy méně znamená více.
Co přesně u těch hovorů chcete analyzovat. Jinak ten CSV se dá dobře importovat tedy otevřít v Excelu nebo openCalcu (libreOfficeCalc). No v Excelu, můžete dát třídit podle času, podle volaného čísla a pod, dělat různé součty a pod.

To je hlavní účel toho CSV. Kdybychom věděli co všechno naši zákazníci chtějí z těch hovorů vytáhnout za informace. Co přesně potřebujete ?
jirka
Příspěvky: 87
Registrován: stř 09. lis 2011 12:02:03

Re: Vypis volani

Příspěvek od jirka »

Zřejmě jsme se nepochopili (pokud je dotaz směřován na mne). Jde o to, že stávající stav tj. možnost exportu do excelu je dle mého názoru dostačující a není třeba dodělávat další export do CSV.
V Excelu nebo dalším tabulkovém procesoru je možno dělat např. filtrace pro zjištění na jaké čísla se volá nejčastěji (počty volání na jednotlivá čísla), jaké jsou útraty na jednotlivá čísla apod. s následným seřazením.
Jak píši výše, Excel sám umí export do CSV (textový formát oddělený čárkami) pro ty, kdo formát CSV nutně vyžadují.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypis volani

Příspěvek od xsouku04 »

jirka píše:Zřejmě jsme se nepochopili (pokud je dotaz směřován na mne). Jde o to, že stávající stav tj. možnost exportu do excelu je dle mého názoru dostačující a není třeba dodělávat další export do CSV.
V Excelu nebo dalším tabulkovém procesoru je možno dělat např. filtrace pro zjištění na jaké čísla se volá nejčastěji (počty volání na jednotlivá čísla), jaké jsou útraty na jednotlivá čísla apod. s následným seřazením.
Jak píši výše, Excel sám umí export do CSV (textový formát oddělený čárkami) pro ty, kdo formát CSV nutně vyžadují.
Jo jo už si vzpomínám,"problém" byl jen v tom, že nutíme lidi udělat copy and past na což někteří nejsou zvyklí a dělat to odmítají s tím že chtějí csv.

Rozšířit statistiky o nějaké další přehledy, třeba sumy podle volaných či volajících čísel by neměl být problém. Jen mne nenapadá, co by kdo přesně mohl potřebovat a proč.
jirka
Příspěvky: 87
Registrován: stř 09. lis 2011 12:02:03

Re: Vypis volani

Příspěvek od jirka »

"Statistika nuda je, má však svoje údaje" :)
Například když jsem si udělal statistiku největších útrat za určité období, tak jsem si byl schopný spočítat pro jaké číslo (v rodině) se mi vyplatí instalovat u dotyčného Odorika včetně telefonu a brány a s jakou návratností.
Počet hovorů na jednotlivá čísla lze zase použít pro informaci s jakou firmou (číslem) mám největší komunikaci apod.
Jasně je to jen hra čísel, ale když to ten Excel umožňuje... :D
Naposledy upravil(a) jirka dne pát 12. říj 2012 12:18:02, celkem upraveno 1 x.
GeBu
Příspěvky: 577
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Vypis volani

Příspěvek od GeBu »

V tomto se musím zastat kolegy (ač mě osobně je to jedno, protože žádné exporty dat neprovádím). Z hlediska zpracování je csv užitečnější formát protože jej lze zpracovávat mnohem univerzálněji a to celou řadou nástrojů, také automaticky včetně skriptování. To je u formátu xls bez Excelu komplikované.
A navíc otevření csv v Excelu je bezproblémové - takže mě by vůbec nevadilo zrušit xls a přejít na csv.
PS: Myslím, že komentáře o tom, který nápad je dobrý a který špatný do diskuse nepatří ani se smajlíkem.
jirka píše: Některé nápady máte skutečně dobré, ale tento mezi ně nepatří. :)
Nejde o složitost úpravy, ale o použitelnost. Někdy méně znamená více.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Vypis volani

Příspěvek od xsouku04 »

GeBu píše:V tomto se musím zastat kolegy (ač mě osobně je to jedno, protože žádné exporty dat neprovádím). Z hlediska zpracování je csv užitečnější formát protože jej lze zpracovávat mnohem univerzálněji a to celou řadou nástrojů, také automaticky včetně skriptování. To je u formátu xls bez Excelu komplikované.
A navíc otevření csv v Excelu je bezproblémové - takže mě by vůbec nevadilo zrušit xls a přejít na csv.
PS: Myslím, že komentáře o tom, který nápad je dobrý a který špatný do diskuse nepatří ani se smajlíkem.
jirka píše: Některé nápady máte skutečně dobré, ale tento mezi ně nepatří. :)
Nejde o složitost úpravy, ale o použitelnost. Někdy méně znamená více.
Na automatizované zpracování bude ale rozšířené API. http://www.odorik.cz/w/api
API csv podporuje.
jirka
Příspěvky: 87
Registrován: stř 09. lis 2011 12:02:03

Re: Vypis volani

Příspěvek od jirka »

GeBu píše:V tomto se musím zastat kolegy (ač mě osobně je to jedno, protože žádné exporty dat neprovádím). Z hlediska zpracování je csv užitečnější formát protože jej lze zpracovávat mnohem univerzálněji a to celou řadou nástrojů, také automaticky včetně skriptování. To je u formátu xls bez Excelu komplikované.
A navíc otevření csv v Excelu je bezproblémové - takže mě by vůbec nevadilo zrušit xls a přejít na csv.
PS: Myslím, že komentáře o tom, který nápad je dobrý a který špatný do diskuse nepatří ani se smajlíkem.
jirka píše: Některé nápady máte skutečně dobré, ale tento mezi ně nepatří. :)
Nejde o složitost úpravy, ale o použitelnost. Někdy méně znamená více.
Dobrá, omlouvám se, to jsem asi přepískl.
Měl jsem za to, že Excel je v dnešní době standard k dispozici i ve verzi zdarma. On ten výstup z Odoriku není přímo xls, ale pomocí Ctrl+C a Ctrl+V jej můžete vložit kamkoliv a dále upravovat.
GeBu
Příspěvky: 577
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Vypis volani

Příspěvek od GeBu »

Díky za tu informaci s API - to bude určitě užitečné.
Já tomu s tím Excelem rozumím - na jednorázové akce super a zvládne to každý, protože ho používá třeba v práci. I v něm se dá spousta věcí zautomatizovat. Ale to protažení dat přes (natažení xls a export do csv) něj už celou situaci komplikuje. Ale taky jsou na to skripty: http://stackoverflow.com/questions/1858 ... mmand-line
Ale provozovat Excel na (linuxovém) serveru, kde třeba není grafický režim je problém - to ale nebude běžmé použití.
Použití csv pro skriptování by mohlo být zajímavé např. pokud by odorik používala firma a zaměstnanci by dostávali výpisy každý ke svému telefonu - to je pak potřeba zautomatizovat, protože jinak se s tím někdo bude každý měsíc trápit. Na to bude super to API.
Odpovědět