Tak jsem to pochopil i já, tak to bude možná ta reklamština, protože v nějakém srovnávacím článku na mobilmánii nebo kde to bylo, už bylo napsané 30kč/měsíc.kivals píše: že se jedná pouze o jednu platbu 30,- za 6 měsíců (udržovací poplatek), pokud je útrata menší než 500,-Kč.
Odorik virtuálním mobilním operátorem
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Spise to byla uvaha typu cena/cas/datova statistika. Pokud datove pripojeni se bude pouzivat pouze na vyvolani call-back, pak u blesku se tech 100Mb/100,- asi nespotrebuje. V takovem pripade mozna bude vyhodnejsi zaplatit u odorika 365,-/rok + neco za data, nez u blesku 1200,-/rok. Zde je nutne mit vlastni statistiku, kolik dat se mesicne spotrebovava.Iwo píše:Návštěvník: No tak se u Bleskmobilu asi nebudu pripojovat k netu vubec, kdyz nebudu mit zrovna koupenej ten mesicni datatarif za stovku.
Je mozne take pouzit blesk pro VoIP. Spotreba dat mi vychazi na 0.56Kb/minuta, neboli 0.56,-/minuta. Takze, volani na mobil pres blesk+odorik vyjde na 0.56,-+0.59,-=1.15,-. Ale normalni call-back pres odorik stoji 1.18,-, tkaze blesk nestoji za tu namahu. Protoze dokud rocni pausal 365,-+data dava dohromady castku mensi, nez rocni pausal 1200, pak vyhodnejsi je jednoznacne odorik. I kdyz zapocteme vstupni poplatky k odoriku ve vysi 450,- (at netroskarime

Sakum prask, mozna ze pausal 30,- u odorika nevychazi uplne spatne.

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Přesně tak, nechal jsem si to na jejich profilu na FB i potvrdit.Rejpal píše:Ne, je to jedna platba každý měsíc, dokud útrata za posledních 6 měsíců nebude zase aspoň 500,- Mají to ve FAQ v "Jak funguje tarif START".kivals píše:Nu, já jejich textu "....minimálně 500 Kč. V opačném případě bude účtován za poslední měsíc udržovací poplatek ve výši 30 Kč"...rozumím tak, že se jedná pouze o jednu platbu 30,- za 6 měsíců (udržovací poplatek), pokud je útrata menší než 500,-Kč. Tuto "udržovací platbu používají i jiní (např. němečtí) operátoři u nejnižších tarifů a je pochopitelná a současně nerujnujícíPitomec píše:U GoMobilu musíš za posledních 6 měsíců utratit minimálně 500,-Kč (což je v průměru 84,-Kč měsíčně), jinak ti ještě přičtou 30,-Kč za měsíc (první půlrok se počítá až od 6 měsíce). Ale celkově ta jejich nabídka není tak špatná, byť ty vstupní poplatky mají taky.![]()
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Ale na vyvolání callbacku přeci datové připojení není vůbec potřeba...Návštěvník píše:Spise to byla uvaha typu cena/cas/datova statistika. Pokud datove pripojeni se bude pouzivat pouze na vyvolani call-back, pak u blesku se tech 100Mb/100,- asi nespotrebuje. V takovem pripade mozna bude vyhodnejsi zaplatit u odorika 365,-/rok + neco za data, nez u blesku 1200,-/rok. Zde je nutne mit vlastni statistiku, kolik dat se mesicne spotrebovava.Iwo píše:Návštěvník: No tak se u Bleskmobilu asi nebudu pripojovat k netu vubec, kdyz nebudu mit zrovna koupenej ten mesicni datatarif za stovku.
Je mozne take pouzit blesk pro VoIP. Spotreba dat mi vychazi na 0.56Kb/minuta, neboli 0.56,-/minuta. Takze, volani na mobil pres blesk+odorik vyjde na 0.56,-+0.59,-=1.15,-. Ale normalni call-back pres odorik stoji 1.18,-, tkaze blesk nestoji za tu namahu. Protoze dokud rocni pausal 365,-+data dava dohromady castku mensi, nez rocni pausal 1200, pak vyhodnejsi je jednoznacne odorik. I kdyz zapocteme vstupni poplatky k odoriku ve vysi 450,- (at netroskarime), pak stejne pokud (365,- + 450,- + rocni spotreba dat) < 1200,- potud bude vyhodnejsi odorik. Nebo take jinak: v prvnim roce 1200 -365 -450 = 385,-. To znamena 385 Kb dat (32Kb/mesic u odorika, aby naklady v prvnim roce dosahli nakladu s bleskem), nebo 687.5 minut VoIP.
Sakum prask, mozna ze pausal 30,- u odorika nevychazi uplne spatne.Tim vice, ze sim je mozna na nejakou dobu zastavit = neplatit zadny pausal. Az na nejake ty vstupni poplatky.
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Není, ale pak je callback poměrně nepohodlný.
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
100kB = 0.1MB a pri cene 0.50Kc/MB (u Relax Mobil) to znamena 0.05Kc tedy 5 haleru za objednani callbacku, to je porad velmi slusna cena.MiD píše:Hm, to znamena za objednanie callbacku strhnu 100kB namiesto 1kB, cize je to 50x drahsie...Zedna píše: ... cena za data 0.50Kc/MB Relax oproti 1Kc/MB Odorik, takze Relax stale vitezi, jedine velke minus je to jejich uctovani po 100kB oproti 1kB u Odorika.
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
...to je pravda...
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Ano, samozrejme. Ale nekdo vyse mluvil o tom, ze data z blesku potrebuje leda na vyvolani call-back, asi pomoci datove aplikace v telefonu. Tak jsem reflektoval.Zbysa píše:Ale na vyvolání callbacku přeci datové připojení není vůbec potřeba...

PS. Akorat jsem se preklepl v datovych jednotkach. Mel jsem na mysli vsude MB, nikoliv kB. Spravne je, ze minuta VoIP spotrebuje 0.56 MB. Uvedena cena techto dat v korunach vsak zustava spravne: 0.56,- za minutu hovoru (plus cena samotneho hovoru, kdyz pocitame dale).
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
To bych až tak kategoricky netvrdilPitomec píše:Ovšem s tím kreditem má naprostou pravdu, protože pokud ho jednou pošlu poskytovateli služeb, tak jsou peníze jeho a vytváří mu minimálně rezervu na to, aby z toho mohl platit svým dodavatelům to dané minimum, o kterém byla řeč.

Zatímco "jednoduché účetnictví", resp. daňová evidence, jsou jen o příjmech a výdajích, které evokují dojem prezentovaný výše panem kolegou Pitomcem, skutečné účetnictví (dříve též tzv. podvojné) účtuje i o pohledávkách a závazcích. A jádro pudla je v tom, že poukázáním kreditu za předplacenou službu vzniká účastníkovi vůči operátorovi ve výši nespotřebovaného kreditu pohledávka, a současně s tím operátorovi vůči účastníkovi závazek.
Nebo-li, pouhá úhrada kreditu nezvýší majetek operátora. Obrazně řečeno je to obdobné, jako kdybyste si stav běžného účtu zvýšil tím, že si současně vezmete půjčku. Docílíte tím jen zlepšení cash-flow.
Naopak pokud ty peníze budete jako operátor "bez rozmyslu" utrácet (například za měsíční paušály MVNE), aniž byste úměrně tomu snižoval předplacený kredit ( = závazek vůči účastníkovi), tak majetek operátora snižujete... Musíte tedy mít nastavený nějaký spolehlivý mechanismus, aby prostředky, které potřebujete na financování svých závazků a výše těchto závazků, byly v rozumné rovnováze. A nebo musíte mít dostatečné vlastní rezervy a kvalitní statistiku chování svých klientů, která umožní vybalancovat průměrnou "payasyougo" cenu na základě průměrného klienta, jako to dělají MNO.

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Pokud bude mít Odorik paušál a nějakou výpovědní lhůtu, tak příjem peněz od klienta může klidně použít v této výši (tj. paušál x výpovědní lhůta), protože už mu je nikdo nesebere. A ta moje odpověď nesměřovala k tomu, aby si poskytovatel třeba z mnou uhrazené tisícovky lepil nějaké svoje závazky jinde. Takto to opravdu myšleno nebylo 
