Príjem SMSiek na VOIP čísle v textovej forme

Programy, které slouží k volání přes internet z počítače nebo chytrých mobilů.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2721
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Príjem SMSiek na VOIP čísle v textovej forme

Příspěvek od Pitomec »

Ukončení 2G v roce 2028 nemá žádný vliv na SMS, protože ty lze přenášet i přes LTE. A výrobci již dělají spoustu dálkově ovládaných zásuvek právě s podporou LTE.
pe.havel
Příspěvky: 303
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Re: Príjem SMSiek na VOIP čísle v textovej forme

Příspěvek od pe.havel »

Bohužel, toto je pro mě ožehavé téma, už jsem na tom spálil mnoho času. Zjištěný stav z mé strany:
  • Nefungují SMS s diakritikou od žádného operátora, problém je ve zpracování SMS pro pevné linky jedním monopolem. Diakritikou se myslí jakýkoliv znak mimo základní znakovou sadu ASCII.
  • Pokud má přijít SMS jako FAX, fax dorazí (v pojetí Odoriku se převede na PDF), ale originální text je upraven tak, že od prvního znaku s diakritikou všechna následující slova už chybí, a na úplný začátek textu je vloženo "Message". Jelikož delší SMS nejsou sloučeny a posílají se jako samostatné faxy, jsou tím postiženy jen ty SMS části (faxy → pdf), kde se vyskytuje nejméně jeden znak s diakritikou. Pokud se SMS posílá datově (a přijímá se na HW telefonu nebo pomocí skvělé aplikace od @pali), SMS s diakritikou nedorazí vůbec, a pokud je delší SMS rozdělená na více částí, dorazí jen ty části bez diakritiky. TO, že nedorazí žádná SMS, je na tom to nejhorší :!: , protože se o nedoručení nedozví ani příjemce, ani odesílatel (mají ještě nekde chybu, že neposílají zpět doručenku a odesílací operátor označuje SMS za doručenou automaticky bez doručenky, úplnej cirkus).
  • Komunikoval jsem několikrát s Comverga (bývalá Materna) – firma, co technicky SMS na pevnou zajišťuje –, která o problému ví, a několikrát mi řekli, že cituji "nemožnost doručení zpráv s diakritikou není chyba, ale vlastnost systému" a že "Dle vyjádření je aktuální stav provozované služby v souladu s podmínkami technického doručování. Aktuálně nejsou v plánu úpravy služby." a také "Jedná se již o minimálně využívanou službu, kde nejsou v plánu další úpravy". Prosil jsem je o i jednoduchý zásah do programu, podle mě by stačilo v nejhorším alespoň znaky s diakritikou (tedy vše mimo ASCII) nahradit znakem "?", což je programově tak banální záležitost, až to bolí, ale prostě s tím nehodlají jakkoliv hýbat.
  • Jelikož jsem byl už úplně zoufalý, nakonec jsem psal i na ČTU s dotazem, jak je to s SMS na pevné, zda je to nějak zákonem/nařízením upraveno atd. a dozvěděl jsem (zjednodušeně) se že ne, že je to čistě věc obchodních vztahů mezi operátory, zda a vůbec budou SMS na pevnou chodit a za jakých podmínek, takže to nelze nijak vymoci. Ale nastínili ještě několik možných řešení (např. již zmíněné reklamace) a možnost problematiku více rozebrat, neměl jsme však dosud čas se tomu nadále věnovat.
Jediné, co tedy asi můžeme zkoušet, jak už bylo zmíněno, tak reklamovat jednotlivé SMS, co nedojdou nebo dojdou špatně, ale moc nadějí do toho nevkládám. Já bych navíc musel oficiálně reklamovat SMS u Odoriku (SIM u jiných operátorů nemám), nechce se mi jim přidělávat starosti.

Nejlepší by bylo se zbavit závislosti na jedné firmě, a chovat se k SMS stejně jako k hovorům → směrovat je koncovému operátorovi, ať si s nimi nakládá jak uzná z vhodné. Ani by se nemusela budovat nějaká nová infrastruktura na předávání SMS mezi operátory, vždyť SMS se dají posílat datově standardizovaným způsobem přes telefonní hovor, který trvá cca 5 sekund. Ale to by asi museli tlačit samotní operátoři, aby vznikla nějaká shoda, nevím, kdo jiný by na to měl páky.
pe.havel
Příspěvky: 303
Registrován: pát 02. zář 2016 10:34:20

Re: Príjem SMSiek na VOIP čísle v textovej forme

Příspěvek od pe.havel »

xsouku04 píše: čtv 14. srp 2025 21:36:09 Na pevnou stejně posílají SMS hlavně popletové, kteří ani pořádně netuší, že to není úplně dobrý nápad.
Mám na to trochu jiný pohled, dneska je to podle mě komplikovanější:
1) Mladé ročníky nezřídka ani neví, jak vypadá tel. číslo z pevné linky
2) Pokud má někdo na můj kontakt uložené číslo jak na pevnou, tak na mobil, SMS aplikace někdy už ani nezobrazuje číslo, vybírá se jméno, číslo aplikace vybere automaticky tuším to poslední u kontaktu použité. Jelikož volám z čísla pevné linky, pak se nedivím, že SMS odpověď dorazí na stejné číslo.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8557
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Príjem SMSiek na VOIP čísle v textovej forme

Příspěvek od xsouku04 »

pe.havel píše: sob 16. srp 2025 22:40:11 Bohužel, toto je pro mě ožehavé téma, už jsem na tom spálil mnoho času. Zjištěný stav z mé strany:
  • Nefungují SMS s diakritikou od žádného operátora, problém je ve zpracování SMS pro pevné linky jedním monopolem. Diakritikou se myslí jakýkoliv znak mimo základní znakovou sadu ASCII.
  • Pokud má přijít SMS jako FAX, fax dorazí (v pojetí Odoriku se převede na PDF), ale originální text je upraven tak, že od prvního znaku s diakritikou všechna následující slova už chybí, a na úplný začátek textu je vloženo "Message". Jelikož delší SMS nejsou sloučeny a posílají se jako samostatné faxy, jsou tím postiženy jen ty SMS části (faxy → pdf), kde se vyskytuje nejméně jeden znak s diakritikou. Pokud se SMS posílá datově (a přijímá se na HW telefonu nebo pomocí skvělé aplikace od @pali), SMS s diakritikou nedorazí vůbec, a pokud je delší SMS rozdělená na více částí, dorazí jen ty části bez diakritiky. TO, že nedorazí žádná SMS, je na tom to nejhorší :!: , protože se o nedoručení nedozví ani příjemce, ani odesílatel (mají ještě nekde chybu, že neposílají zpět doručenku a odesílací operátor označuje SMS za doručenou automaticky bez doručenky, úplnej cirkus).
  • Komunikoval jsem několikrát s Comverga (bývalá Materna) – firma, co technicky SMS na pevnou zajišťuje –, která o problému ví, a několikrát mi řekli, že cituji "nemožnost doručení zpráv s diakritikou není chyba, ale vlastnost systému" a že "Dle vyjádření je aktuální stav provozované služby v souladu s podmínkami technického doručování. Aktuálně nejsou v plánu úpravy služby." a také "Jedná se již o minimálně využívanou službu, kde nejsou v plánu další úpravy". Prosil jsem je o i jednoduchý zásah do programu, podle mě by stačilo v nejhorším alespoň znaky s diakritikou (tedy vše mimo ASCII) nahradit znakem "?", což je programově tak banální záležitost, až to bolí, ale prostě s tím nehodlají jakkoliv hýbat.
  • Jelikož jsem byl už úplně zoufalý, nakonec jsem psal i na ČTU s dotazem, jak je to s SMS na pevné, zda je to nějak zákonem/nařízením upraveno atd. a dozvěděl jsem (zjednodušeně) se že ne, že je to čistě věc obchodních vztahů mezi operátory, zda a vůbec budou SMS na pevnou chodit a za jakých podmínek, takže to nelze nijak vymoci. Ale nastínili ještě několik možných řešení (např. již zmíněné reklamace) a možnost problematiku více rozebrat, neměl jsme však dosud čas se tomu nadále věnovat.
Jediné, co tedy asi můžeme zkoušet, jak už bylo zmíněno, tak reklamovat jednotlivé SMS, co nedojdou nebo dojdou špatně, ale moc nadějí do toho nevkládám. Já bych navíc musel oficiálně reklamovat SMS u Odoriku (SIM u jiných operátorů nemám), nechce se mi jim přidělávat starosti.

Nejlepší by bylo se zbavit závislosti na jedné firmě, a chovat se k SMS stejně jako k hovorům → směrovat je koncovému operátorovi, ať si s nimi nakládá jak uzná z vhodné. Ani by se nemusela budovat nějaká nová infrastruktura na předávání SMS mezi operátory, vždyť SMS se dají posílat datově standardizovaným způsobem přes telefonní hovor, který trvá cca 5 sekund. Ale to by asi museli tlačit samotní operátoři, aby vznikla nějaká shoda, nevím, kdo jiný by na to měl páky.
Co se týče vyjádření Comverga (bývalá Materna) rozuměl bych tomu tak, že trafiku máme jistou a nebudeme dělat nic navíc, pokud k tomu nebudeme donuceni. Že je služba v praxi nepoužitelná a že bychom mohli vydělat více kdyby použitelná byla, je nám úplně jedno. Mimochodem dlouho byl text čtený naprosto žalostně příšernou kvalitou, že tomu nebylo vůbec rozumět. Zde nejde o nějakou užitečnou službu, ale o trafiku.

Podobné je také vyjádření ČTÚ, kdy ten nebude dělat nic navíc, pokud jej k tomu okolnosti (počítá se i tlak od politiků a veřejnosti) nedonutí.

Jediné co lze napadnout, je to že si mobilní operátoři účtují peníze za to, že SMS buď nedoručí vůbec, nebo špatně. Nemají to nikde dobře popsané a i kdyby měli, stále je neopravňuje si účtovat peníze za službu, která nefunguje. Tomu se říká nezákonné obohacení a není to možné. Pokud SMS nemohou doručit a vědí to, nemají si za to účtovat, ideální vůbec nedovolit odeslání. Nebo mohou diakritiku odstranit.
Tohle nemohou nijak ukecat. Prostě účtovat si peníze za něco nefunkčního nelze. Tohle je jediný způsob jak přimět Comverga ke změně názoru. Přes mobilní operátory, kteří jim mohou tu trafiku vypnout, třeba tím, že zruší monopol. Kdyby tohle hrozilo, opravené to bude jistě v rámci týdnů.

Takže doporučuji si poslat SMS s diakritikou, pak reklamovat, že SMS přišla bezdůvodně špatně, nebo nepřišla vůbec a žádat vrácení 3 Kč.
Pokud nebude vyhověno, nebo do třiceti dnů neodpoví, stěžovat si na ČTÚ, že nebyla uznána reklamace vyúčtování ani sjednána náprava závažného problému. V tomto případě věřím, že ČTÚ konat bude. Kdo bude první, kdo vyzkouší tento postup?

Pak už stačí jen napsat návod, a desítky podobných stížností a kola se roztočí. Celé by to nemělo zabrat více jak 10 minut času, pokud se bude postupovat podle vyzkoušeného vzoru.

Mobilního operátora vyjde vyřízení jedné stížnosti v nákladech třeba na 100 Kč. Vracet 3 Kč se mu bohatě nevyplatí. Jistě si vedou nějaké seznamy oprávněných stížností.

Pozor, na SMS na pevné linky s nevztahují neomezené tarify, takže reklamovat může každý. Je to hrozná arogance. Představte si, že např. doktor má pevnou linku a běžně vyřizuje i SMS na ni poslané. Ale část SMS nepřijde, nebo jsou nečitelné. A pacient pak čeká, protože nějaký trafikant doručování SMS przní. A celý problém je v tom, že mu android nově vnutil do SMS diakritiku, kterou před odesláním nesmazal.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8557
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Príjem SMSiek na VOIP čísle v textovej forme

Příspěvek od xsouku04 »

pe.havel píše: sob 16. srp 2025 22:57:40
xsouku04 píše: čtv 14. srp 2025 21:36:09 Na pevnou stejně posílají SMS hlavně popletové, kteří ani pořádně netuší, že to není úplně dobrý nápad.
Mám na to trochu jiný pohled, dneska je to podle mě komplikovanější:
1) Mladé ročníky nezřídka ani neví, jak vypadá tel. číslo z pevné linky
2) Pokud má někdo na můj kontakt uložené číslo jak na pevnou, tak na mobil, SMS aplikace někdy už ani nezobrazuje číslo, vybírá se jméno, číslo aplikace vybere automaticky tuším to poslední u kontaktu použité. Jelikož volám z čísla pevné linky, pak se nedivím, že SMS odpověď dorazí na stejné číslo.
No problém bude hlavně v tom, že v USA se nerozlišují pevné a mobilní čísla. Podle čísla nelze poznat, jestli je to pevná nebo mobil. Že ve většině ostatních zemí nelze poslat SMS na pevnou linku google zjevně nezajímá.
jadu
Příspěvky: 186
Registrován: pon 09. úno 2015 13:35:30

Re: Príjem SMSiek na VOIP čísle v textovej forme

Příspěvek od jadu »

xsouku04 píše: pon 18. srp 2025 11:47:19 Že ve většině ostatních zemí nelze poslat SMS na pevnou linku google zjevně nezajímá.
Ale zajímá. Ověřovací SMS na pevnou nepošle, stejně tak další služby, jako WhatsApp, apod. Bohužel.
pali
Příspěvky: 108
Registrován: čtv 08. srp 2019 20:20:55

Re: Príjem SMSiek na VOIP čísle v textovej forme

Příspěvek od pali »

T-Mobile, Kaktus a O2 v minulosti mali (a možno ešte stále majú) službu, že pošlú bez registrácie na poštovú adresu SIM kartu zadarmo s 10Kč kreditom. Reklamácia by sa možno dala aplikovať aj na takúto SIM kartu. Kaktus mal (a možno ešte stále má) rovnakú cenu 1.50Kč za SMS do všetkých sietí včítane geografických a nomadických čísel. Ja som práve Kaktus SIMky používal na posielanie na geo a nom. čísla pri testovaní mojej aplikácie. U Kaktusu asi reklamovať moc nepôjde, keď fungujú iba online.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8557
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Príjem SMSiek na VOIP čísle v textovej forme

Příspěvek od xsouku04 »

pali píše: pon 18. srp 2025 19:05:12 T-Mobile, Kaktus a O2 v minulosti mali (a možno ešte stále majú) službu, že pošlú bez registrácie na poštovú adresu SIM kartu zadarmo s 10Kč kreditom. Reklamácia by sa možno dala aplikovať aj na takúto SIM kartu. Kaktus mal (a možno ešte stále má) rovnakú cenu 1.50Kč za SMS do všetkých sietí včítane geografických a nomadických čísel. Ja som práve Kaktus SIMky používal na posielanie na geo a nom. čísla pri testovaní mojej aplikácie. U Kaktusu asi reklamovať moc nepôjde, keď fungujú iba online.
Ano. Nicméně reklamace od zákazníků s větší útratou a smlouvou i historií budou brát více vážně a budou mít snahu zákazníka nenaštvat i když si budou v duchu myslet, že zahazovat SMS a nechat si za to platit, je z jejich strany jistě v pořádku a podle smluvní dokumentace strafikantem.
Naopak reklamace u nějaké právě aktivované SIM bez útraty a historie budou mít tendenci se tím vážně nezabývat a nevyhovět.
jadu
Příspěvky: 186
Registrován: pon 09. úno 2015 13:35:30

Re: Príjem SMSiek na VOIP čísle v textovej forme

Příspěvek od jadu »

Dnes mi přišlo několik SMS na pevnou a všechny mi přečetl automat, např. 704879162. Už jsem ho dlouho neslyšel a zněl velmi dobře. Nicméně to znamená, že buď posílání na fax ukončili nebo je u nich či u Odorika nějaký problém.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8557
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Príjem SMSiek na VOIP čísle v textovej forme

Příspěvek od xsouku04 »

jadu píše: pon 01. zář 2025 10:26:23 Dnes mi přišlo několik SMS na pevnou a všechny mi přečetl automat, např. 704879162. Už jsem ho dlouho neslyšel a zněl velmi dobře. Nicméně to znamená, že buď posílání na fax ukončili nebo je u nich či u Odorika nějaký problém.
Aha. Je to tím, že tuhle SMS neodesílá "trafikant" od O2, ale jiná SMS brána, která je náhodou také zákazníkem Odoriku. Předpokládám, že fax poslat neumějí. Jestli SMS přijmout jako fax řešíme podle čísla volajícího. A tohle je z jiného čísla, proto to považujeme za běžný hovor a nepřijmeme to jako fax..
Odkud ta sms byla? Předpokládám, že byla odeslána hromadně přes API a ne přes mobilní operátory v ČR.
Odpovědět