Gigaset A510 IP

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2716
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od Pitomec »

Pak ale musíš doufat, že nikdo nemá přenesené číslo od UPC jinam... Nebo je řešením před každým voláním do sítě UPC navolit přímo pevnou linku pro daný hovor (u A580 IP to dělám pomocí #0 na konci telefonního čísla).
xtonda
Příspěvky: 784
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od xtonda »

Tak těch, co přenesli číslo od UPC pryč, bude předpokládám max. v jednotkách promile, vzhledem k cenám přenosů pevnolinkových čísel, takže myslím vyjde lépe volat na prefixy UPC přes UPC než přes Odorik. A u čísla stejně snadno nezjistím, že bylo přeneseno pryč. Navíc vybírat linku při volání je pro část mé uživatelské základny už příliš.

Jinak tedy musím říct, že práce se seznamem zmeškaných volání je dost příšerná a hlasitost vyzvánění již není tak nepřeslechnutelná ve srovnání DECT telefonem co sem měl doteď, ale to je ještě poctivý kousek z minulého tisíciletí.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od xsouku04 »

xtonda píše:Já mám Basic za 1 Kč bez volných minut/kreditu, takže Odorik mám jako default a přes UPC chci tlačit jen to co je v síti UPC a tedy bude zdarma, pokud tu nenapíše nikdo nic lepšího, vyzobu prefixy ve svém kraji a nacpu je tam po jednom.
Myslím, že tohle je to nejlepší. Důležité volat zdarma je především u dlouhých hovorů. Dlouhé hovory ale bývají menšímu množství lidí a pořád se opakují. Takže občas si ověřit, že jsou stále u UPC není problém.
jan.hradil
Příspěvky: 54
Registrován: stř 03. dub 2013 22:13:31

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od jan.hradil »

Podělím se o svoje nastavení na Sipuře 3102. Ta má možnost až 4 odchozích VoIP linek a dial plan omezený na 2047 znaků. Tj. vypsat tam všechny prefixy není asi možné.

Nejdřív nastavím možnost si vynutit použití konkrétní linky přímo uživatelem, že začne vytáčet číslo s prefixem např. #4, což zařídí tato část dial plánu: |<#4:>xx.<:@gw4>|. K tomu dostane uživatel poučení, že "když to někdy nefunguje, zkus jinou linku" (občas někde dojde kredit, nebo opravdu operátor má poruchu).

Konkrétní linku pak můžou používat i některá čísla, co jsou uložena v seznamu telefonu s prefixem #1, #2, #3 a #4. Používám pro "tetičky", u kterých vím kudy je to nejlevnější.

A pak mám sekci |60xxxxxxx<:@gw4>|7xxxxxxxx<:@gw4>|, která se stará o automatické směrování mobilních hovorů nejlepší cestou (odorik:).

Pak je otázka, co s těmi mnoho prefixy, které můžu volat například přes 802 zadarmo. V excelu jsem si porovnal seznam hovorů za posledních několik měsíců proti zdarma prefixům a vybral jsem ty aspoň jednou použité. Ty jsem doplnil do dial planu jako několik sekvencí typu |56111xxxx<:@gw3>|.

A protože občas je levnější do vlasti volat přes zahraničního operátora, který vyžaduje aby české číslo začínalo 00420, tak se může hodit položka |<:00420>[1-589]xxxxxxxxS0<:@gw1>|.

Takto mám zkombinován (především z historických důvodů) odorika, 802 a voipbuster.com a volám tam kam to jde zadarmo, jinam za dobrou cenu a i v případě poruchy operátora obyčejný uživatel se dovolá. Máte vy nějaký další tip?
xtonda
Příspěvky: 784
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Gigaset A510 IP

Příspěvek od xtonda »

A510 má dial plány akorát ve formě, že lze zadat seznam čísel či prefixů a linka, která se má pro daný prefix použít. Taky to umí automaticky použít pevnou linku, pokud IP nejde, ale to se zase nevyplatí při volání na mobily, kde UPC účtuje skoro 5 Kč.

Mám nastavené výchozí spojení přes Odorik, nechci muset vybírat linku při každém hovoru a nemůžu v manuálu najít jak v případě potřeby tento default pro jednotlivý hovor změnit, třeba když IP nebude fungovat.
Odpovědět