alfi píše: ↑čtv 21. zář 2023 12:34:33
xtonda píše: ↑čtv 21. zář 2023 12:05:36
objektivně vzato pokud od Odorika odchází hovor identifikovaný číslem, které je u jiného operátora, tak to prostě je spoofing.
To není vždycky pravda, třeba u přesměrování je to jediné možné a logické chování (č1 volá č2, to je přesměrované na č3 = volaný č3 vidí hovor z č1 přicházející ze sítě č2. S příznakem "přesměrování" to taky funguje i dneska ze sítě TM do TM
). Nastavení CLIP na mobilní číslo taky před lety akceptoval ČTÚ jako doplňkovou službu (btw. nemá někdo odkaz, kde je to od ČTÚ popsáno? Na googlu se mi to nepodařilo najít)
Přesně tak. Spoofing je to ve chvíli, kdy někdo zneužívá (podvrhuje) telefonní číslo. Ale pokud ho používá oprávněná osoba, je věcně jedno, kudy hovor teče. Problém je jen s tím, jak technicky poznat, že je to podvrh. Na to měla sloužit DB u ČTÚ, kde by se (jestli chápu dobře) mělo evidovat, jaká čísla mohou technicky chodit odkud, případně zjednodušeně, jestli může přijít odjinut, než od fyzického operátora. Většina lidí/firem by měla zakázáno, jen malá skupina, co chtějí používat CLIP, by povolili.
Nechápu systém, který vymyslel T-mobile, který je tak omezený, že většinu podvrhů nevyřeší. A navíc si myslím, až podvodníci zjistí, že stačí používat příznak přesměrování, tak se vyhnou blokování úplně (nepletu se technicky? což pak vyvrací myšlenku DB od ČTÚ?)