Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Napsal: ned 28. črc 2013 6:12:08
Díky za vysvětlení a odkazy na příslušný zákon. Pak není co řešit....
Váš poskytovatel telefonních služeb
https://forum.odorik.cz/
Až to řádně otestujeme, přibude to jako oficiální novinka.enigmatic píše:Až naskočí na webu možnost objednat kód přenosu tak o tom budou lidé informování? Třeba e-mailem?
§ 63ViR píše:Račte, pane kolego, nahlédnout do Zák. 127/2005 Sb., konkrétně na §§ 54 odst. (1) písm a) a 63 odst. (1) písm. e), případně dále na § 2 odst (1) a ještě (2) Zák. 526/1990 Sb. a § 12 odst. (1) Zák. 634/1992 Sb., konec věty.Pitomec píše:U telefonie právě žádná cenovka (dle které by se člověk mohl před každým voláním řídit) není, tam se vychází jenom z Ceníku, který má poskytovatel vystavený někde v provozovně a na webu. Proto není možné ho měnit jen tak, jak si zrovna poskytovatel usmyslí, byť by to třeba nemyslel zle.
Pokud operátor například uvede, že:
1. Cena volání do příslušného směru se stanoví jako součin délky volání a sazby pro příslušný směr dle aktuálně účinného sazebníku, který je zveřejněn v provozovnách operátora a na internetové adrese http://www.xxx.cz.
2. Sazebník nabývá platnosti dnem zveřejnění, a účinnosti v 7:00 hod. následujícího dne po dni zveřejnění, a pozbývá účinnosti nabytím účinnosti sazebníku novějšího.
3. Každý účastník a/nebo uživatel se může také přihlásit k odběru e-mailové verze sazebníku, který bude abonentům rozesílán vždy v den vydání (doručení však, vzhledem k charakteru elektronické pošty, nemůže být garantováno).
4. Před voláním v pevné síti, a každým voláním do zahraničí, obdrží uživatel jako doplňkovou informaci hlášku, s uvedením maximální doby volání do příslušného směru, kterou umožňuje účastníkův dostupný předplacený kredit (tuto hlášku může uživatel deaktivovat).
5. V případě potřeby obdrží účastník a/nebo uživatel cenové údaje a nebo jejich vysvětlení také na zákaznické lince č. XXXXXXXXX
pak bude velmi obtížné, najít něco, co by bylo v rozporu s uvedenými zákony, či jinak navozovalo domněnku o nesplnění informační povinnosti... (Některé body jsou nadbytečné...)
.
Nebude to až od 1.9.2013, kdy se oficiálně mění podmínky přenosu čísel?xsouku04 píše:Až to řádně otestujeme, přibude to jako oficiální novinka.enigmatic píše:Až naskočí na webu možnost objednat kód přenosu tak o tom budou lidé informování? Třeba e-mailem?
Zák. 127/2005 Sb., § 63 odst. (1) říká "(1) Ve smlouvě o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací nebo připojení k veřejné komunikační síti musí být srozumitelným, úplným a snadno přístupným způsobem uvedeno vždy"Pitomec píše:§ 63ViR píše:Račte, pane kolego, nahlédnout do Zák. 127/2005 Sb., konkrétně na §§ 54 odst. (1) písm a) a 63 odst. (1) písm. e), případně dále na § 2 odst (1) a ještě (2) Zák. 526/1990 Sb. a § 12 odst. (1) Zák. 634/1992 Sb., konec věty.Pitomec píše:U telefonie právě žádná cenovka (dle které by se člověk mohl před každým voláním řídit) není, tam se vychází jenom z Ceníku, který má poskytovatel vystavený někde v provozovně a na webu. Proto není možné ho měnit jen tak, jak si zrovna poskytovatel usmyslí, byť by to třeba nemyslel zle.
Pokud operátor například uvede, že:
1. Cena volání do příslušného směru se stanoví jako součin délky volání a sazby pro příslušný směr dle aktuálně účinného sazebníku, který je zveřejněn v provozovnách operátora a na internetové adrese http://www.xxx.cz.
2. Sazebník nabývá platnosti dnem zveřejnění, a účinnosti v 7:00 hod. následujícího dne po dni zveřejnění, a pozbývá účinnosti nabytím účinnosti sazebníku novějšího.
3. Každý účastník a/nebo uživatel se může také přihlásit k odběru e-mailové verze sazebníku, který bude abonentům rozesílán vždy v den vydání (doručení však, vzhledem k charakteru elektronické pošty, nemůže být garantováno).
4. Před voláním v pevné síti, a každým voláním do zahraničí, obdrží uživatel jako doplňkovou informaci hlášku, s uvedením maximální doby volání do příslušného směru, kterou umožňuje účastníkův dostupný předplacený kredit (tuto hlášku může uživatel deaktivovat).
5. V případě potřeby obdrží účastník a/nebo uživatel cenové údaje a nebo jejich vysvětlení také na zákaznické lince č. XXXXXXXXX
pak bude velmi obtížné, najít něco, co by bylo v rozporu s uvedenými zákony, či jinak navozovalo domněnku o nesplnění informační povinnosti... (Některé body jsou nadbytečné...)
.
6) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen na své náklady nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti podstatné změny smluvních podmínek, která pro účastníka představuje jejich zhoršení, odpovídajícím způsobem vyrozumět účastníka o této změně a současně jej informovat o jeho právu vypovědět smlouvu bez sankce, jestliže nové podmínky nebude akceptovat. Účastník má právo bez sankce vypovědět smlouvu na základě oznámení o návrhu podstatných změn smluvních podmínek, které představuje jejich zhoršení.
Pokud je tedy cena brána jako smluvní podmínka, což nejspíš je, tak není co řešit. Jedině by cena za hovorné šla dolů, pak se samozřejmě nic avizovat nemusí.
Nebo přidat, jak píšu výše, "rizikovou přirážku", a tedy zvednout ceny. Což myslím nikdo moc nechce.xsouku04 píše:Jinými slovy museli bychom tam nechat mizernou kvalitu.