Od září pak stačí dát výpověď současnému poskytovateli a on sám musí automaticky sdělit kód pro přenesení. Nemůže se tak stát, že by to kikslo a SIM za stovku by byla na vyhození, jak je uvedeno na odkazu výše.Ross píše:Necham tedy došlou simku v šupleti a budu čekat,až přiděláte řádek na portaci.Kontaktovat operátora o převodu je zatím tedy zbytečné.xsouku04 píše: Postup portace jsem během dneška upřesnil. https://www.odorik.cz/obchod/kategorie/ ... a-odorikcz
Držím palce.
Odorik virtuálním mobilním operátorem
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8539
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Jestli je to tak, tak je to opravdu dobrá zpráva.Pitomec píše:Od září pak stačí dát výpověď současnému poskytovateli a on sám musí automaticky sdělit kód pro přenesení. Nemůže se tak stát, že by to kikslo a SIM za stovku by byla na vyhození, jak je uvedeno na odkazu výše.Ross píše:Necham tedy došlou simku v šupleti a budu čekat,až přiděláte řádek na portaci.Kontaktovat operátora o převodu je zatím tedy zbytečné.xsouku04 píše: Postup portace jsem během dneška upřesnil. https://www.odorik.cz/obchod/kategorie/ ... a-odorikcz
Držím palce.
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
No, nevím. Podle OOP č. 10 by to mělo být jinak, a když jsem u toho projednávání seděl na ČTÚ, bylo dohodnuto něco jiného. Konkrétně bylo dohodnuto mezi operátory a ČTÚ toto:xsouku04 píše:Jestli je to tak, tak je to opravdu dobrá zpráva.Pitomec píše:Od září pak stačí dát výpověď současnému poskytovateli a on sám musí automaticky sdělit kód pro přenesení. Nemůže se tak stát, že by to kikslo a SIM za stovku by byla na vyhození, jak je uvedeno na odkazu výše.
"Článek 5
Přenesení telefonního čísla
(1) Přenesení telefonního čísla je iniciováno účastníkem tím, že doručí žádost o změnu poskytovatele služby přejímajícímu poskytovateli služby.
(2) Přejímající poskytovatel služby informuje účastníka o podmínkách přenesení telefonního čísla, zejména o:
a) nutnosti provedení právního úkonu směřujícího k ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle u opouštěného poskytovatele služby,
b) cenových a časových podmínkách přenesení telefonního čísla, včetně data a času přenesení telefonního čísla,
c) důvodech případného odmítnutí přenesení telefonního čísla,
d) časových limitech přerušení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací, včetně dostupnosti čísel tísňových volání.
(3) Přejímající poskytovatel služby sdělí účastníkovi identifikaci objednávky a dohodne s účastníkem termín zahájení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na jeho přeneseném telefonním čísle.
(4) Lhůta pro přenesení telefonního čísla, a to včetně aktivace tohoto čísla v síti přejímajícího operátora, činí čtyři pracovní dny a začíná běžet prvním pracovním dnem následujícím po dni, ve kterém je žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby, pokud se účastník a přejímající poskytovatel služby vzájemně nedohodli na pozdějším datu přenesení.
(5) Podmínkou pro přenesení telefonního čísla je ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle, provedené na základě právního úkonu směřujícího k řádnému ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle. Nebude-li tento právní úkon proveden nejpozději do konce prvního pracovního dne následujícího po dni, ve kterém byla žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby, má se za to, že lhůta podle odstavce 4 nezačala běžet.
(6) Pokud nebude žádost účastníka o změnu poskytovatele služby doručena přejímajícímu poskytovateli služby nejpozději čtvrtý pracovní den přede dnem ukončení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na přenášeném telefonním čísle, není zaručeno na tomto telefonním čísle nepřerušené poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací.
(7) Přejímající poskytovatel služby, opouštěný poskytovatel služby, přejímající operátor a opouštěný operátor vzájemně spolupracují na přenesení telefonního čísla tak, aby byly prokazatelně dodrženy organizační podmínky pro přenesení telefonního čísla stanovené tímto opatřením.
(8) Přejímající poskytovatel služby zodpovídá účastníkovi za přenesení telefonního čísla, včetně řádnosti a úplnosti poskytnutých informací.
(9) Podnikatelé uvedení v odstavci 7 odmítnou žádost o změnu poskytovatele služby nebo objednávku v případě, že:
a) nejsou splněny podmínky podle odstavce 5, pokud se nedohodnou jinak,
b) telefonní číslo je již obsaženo v jiné objednávce,
c) existují technické překážky bránící přenesení telefonního čísla,
d) na telefonní číslo se nevztahuje povinnost přenositelnosti podle zvláštního předpisu1).
(10) Přejímající operátor předá informaci o datu přenesení telefonního čísla do referenční databáze přenesených čísel jeden pracovní den přede dnem přenesení telefonního čísla a zajistí společně s opouštěným operátorem přenesení telefonního čísla.
Od předání této informace do referenční databáze přenesených čísel již nelze požadovat zastavení přenesení telefonního čísla. Účastníkovi musí být jeho telefonní číslo aktivováno v síti přejímajícího operátora do jednoho pracovního dne od předání informace do referenční databáze přenesených čísel, přičemž přerušení poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací v den přenesení nesmí být delší než šest hodin."
Samozřejmě mohlo pak ještě dojít k nějakému "upřesnění" postupu, ale zodpovědnost za průběh přenesení leží na přejímajícím operátorovi. Co si dokážu představit je například to, že došlo k nějaké dohodě o společném číslování výpovědí a jejich využití jako PAC kódů. Ale to nic moc nemění na zodpovědnosti a na tom, kdo komu co má komu sdělit.
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Možná si na ČTÚ každý den vymýšlí něco nového, ale ještě před cca týdnem to bylo tak, že od 1.9.2013, když dám výpověď, tak od původního poskytovatele obdržím Číslo Výpovědi Opouštěného Poskytovatele, toto ČVOP spolu s telefonním číslem sdělím svému novému poskytovateli a do 4 dnů je číslo přeneseno. Přičemž mechanismus přenosu mezi OPy mě z pohledu zákazníka nezajímá.
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Abych se přiznal tak začínám být unaven z toho jak pořád studuji fóra a hledám jak vyřešit přenesení čísel. Doma leží čtyři SIM karty a tady se pořád dokola řeší jak se to bude dělat. Před týdnem jsem obdržel e-mail, že do týdne to bude. Ale je fakt, že mi nenapsali podle jakého kalendáře jedou.Pitomec píše:Možná si na ČTÚ každý den vymýšlí něco nového, ale ještě před cca týdnem to bylo tak, že od 1.9.2013, když dám výpověď, tak od původního poskytovatele obdržím Číslo Výpovědi Opouštěného Poskytovatele, toto ČVOP spolu s telefonním číslem sdělím svému novému poskytovateli a do 4 dnů je číslo přeneseno. Přičemž mechanismus přenosu mezi OPy mě z pohledu zákazníka nezajímá.


Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
ČTÚ si samozřejmě nic nového nevymýšlí. Nové OOP č. 10 účinné od 1.9.2013 se projednávalo před cca rokem, bylo zveřejněno v Telekomunikačním věstníku 2. 11. 2012 a především předpokládá, že o přenos od 1.9.2013 budu moci požádat jak ve fázi, kdy jsem ještě výpověď nepodal, tak ve fázi kdy je již výpovědní doba v běhu třeba z jiného důvodu (což dosud nejde), a že doba přenesení se zkrátí až na čtyři dny.Pitomec píše:Možná si na ČTÚ každý den vymýšlí něco nového, ale ještě před cca týdnem to bylo tak, že od 1.9.2013, když dám výpověď, tak od původního poskytovatele obdržím Číslo Výpovědi Opouštěného Poskytovatele, toto ČVOP spolu s telefonním číslem sdělím svému novému poskytovateli a do 4 dnů je číslo přeneseno. Přičemž mechanismus přenosu mezi OPy mě z pohledu zákazníka nezajímá.
Nejedná se o "mechanismus přenosu mezi OPy", ale o řešení právních vztahů u třístranného procesu. Proto se ukládá obecně závazným předpisem přejímajícímu operátorovi, aby sdělil účastníkovi (tedy mně) "identifikaci objednávky" přenesení. A to i tehdy když ještě žádná výpověď u opouštěného operátora neexistuje! Že bude možné požadavku na přenos vyhovět jen tehdy, když budu mít k datu přenesení vypořádány závazky k opouštěnému operátorovi, to je jen podmínka (nutná, nikoli však dostačující). Což pochopitelně nevylučuje "racionalizaci" v tom, že k přejímajícímu operátorovi jdu s již existujícím číslem výpovědi u opouštěného OPa.
Když půjdu třeba za Odorikem se žádostí o přenos čísla k němu, a on mi se zdůvodněním, že ještě nemám podanou výpověď u opouštěného operátora, neposkytne "identifikaci objednávky" ve smyslu čl. 5 odst. (3) OOP č. 10, dopustí se tím "správního deliktu"

Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Průvodce přenosem telefonního čísla - postup od 1. 9. 2013
1. Přijmeme od vás žádost o přenos čísla a uzavřeme s vámi smlouvu (den 0)
2. Vy nám předáte ČVOP. Od této chvíle přenos potrvá max. 4 dny, pokud si sami nebudete přát pozdější termín (den 1 )
3. My odešleme opouštěnému operátorovi objednávku na přenos čísla (den 1)
4. Opouštěný operátor potvrdí ČVOP a uvolní číslo (den 2)
5. Číslo se zapíše do centrální databáze přenesených čísel (den 3)
6. Vaše číslo je aktivní u O2 (den 4)
http://www.o2.cz/osobni/novy-zakaznik/3 ... sla_1.html
1. Přijmeme od vás žádost o přenos čísla a uzavřeme s vámi smlouvu (den 0)
2. Vy nám předáte ČVOP. Od této chvíle přenos potrvá max. 4 dny, pokud si sami nebudete přát pozdější termín (den 1 )
3. My odešleme opouštěnému operátorovi objednávku na přenos čísla (den 1)
4. Opouštěný operátor potvrdí ČVOP a uvolní číslo (den 2)
5. Číslo se zapíše do centrální databáze přenesených čísel (den 3)
6. Vaše číslo je aktivní u O2 (den 4)
http://www.o2.cz/osobni/novy-zakaznik/3 ... sla_1.html
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Přenos čísla k Tesco Mobile bude od 1.9.2013 mnohem rychlejší, bude trvat maximálně čtyři pracovní dny od podání žádosti.
K přenosu budete potřebovat ČVOP (Číslo Výpovědi Opouštěného Poskytovatele), které získáte u svého opouštěného operátora. Číslo ČVOP, společně s převáděným telefonním číslem nám zašlete SMSkou a maximálně do čtyř dnů máte u Tesco Mobile Vaše původní telefonní číslo aktivní. SMS ve tvaru: PRENOS XXXXXXXXXXX YYYYYYYYY zašlete zdarma ze SIM karty Tesco Mobile na číslo 999346 (XXXXXXXXXXX=ČVOP, YYYYYYYYY=přenášené telefonní číslo).
https://www.tescomobile.cz/podpora/otazky-a-odpovedi/
K přenosu budete potřebovat ČVOP (Číslo Výpovědi Opouštěného Poskytovatele), které získáte u svého opouštěného operátora. Číslo ČVOP, společně s převáděným telefonním číslem nám zašlete SMSkou a maximálně do čtyř dnů máte u Tesco Mobile Vaše původní telefonní číslo aktivní. SMS ve tvaru: PRENOS XXXXXXXXXXX YYYYYYYYY zašlete zdarma ze SIM karty Tesco Mobile na číslo 999346 (XXXXXXXXXXX=ČVOP, YYYYYYYYY=přenášené telefonní číslo).
https://www.tescomobile.cz/podpora/otazky-a-odpovedi/
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Z predplacenek O2/TMobile/Vodafone lze prevest kredit pomoci mPlatby na GoPay ucet se ztratou 19% + 1Kcxsouku04 píše:Že lze kredit z mobil.cz převést pomocí gopay na kredit odorik.cz i když s 50% ztrátou je zajímavévoka píše:...a já mobil.cz nenechal ani korunu a dobil jsem si účet v gopay.cz kde sice mne srazily na populacích přes 50% ale pořád je lepší mýt peníze na účtu než na mobil.cz ...
Mohlo by se to hodit někomu, kdo bude třeba přecházet na naši sim a jinak by kredit propadl.
viz. https://www.gopay.cz/podminky/sazebnik viz. "Dobíjení GoPay účtu - přijetí platby --> mPlatba"
Z GoPay uctu pak lze takto prevedeny kredit prevest na ucet Odoriku, jenz podporuje dobijeni pres GoPay.
Myslim, ze k tomu bude stacit i ten nejjednodussi GoPay ucet "KASIČKA", kde nejdou primo prevody na bankovni ucet.
Takze uvedena ztrata 50% je nesmysl, je to ztrata 19% + 1Kc.
Chystam se to take pouzit pro prevod kreditu z me predplacenky pro prechod k virtualovi,
i kdyz budu prechazet k jinemu virtualovi nez Odorik, tak kredit z puvodni predplacenky prevedu pres GoPay na muj VOIP ucet u Odorika,
ktereho budu nadale aktivne pouzivat pro VOIP a v siti meho noveho GSM virtuala i pro zpetne volani.
Souhlasim, ze ztrata 19% je v tomto pripade "vyhodna", lepsi nez nechat zbyvajici kredit propadnout nebo ho byt nucen provolat za 10x vyssi minutove ceny.
Re: Odorik virtuálním mobilním operátorem
Jak dlouho tohle platí? Je to asi půl roku, co jsem přenášel číslo přítelkyni od T-mobile a jejich vinou se to na první pokus nepodařilo. Každé 2-3 dny jsem absolvoval kolečko: Mám vygenerované číslo pro přenos, zadám ho v Tmobile přes samoobsluhu - hlásí chybu - přepojení na operátora, nadiktování čísla - číslo ok, v systému vše ok, už by to mělo projít. Celých 14 dní jsem slyšel jen - mělo by to být v pořádku a měli bychom to číslo mít už uvolněné a pořád nic. Muselo se to udělat až napodruhé s novým vygenerovaným kódem pro přenos.SIM karta bohužel „propadne“ a bude s jiným číslem už nevyužitelná