Pitomec píše:Možná si na ČTÚ každý den vymýšlí něco nového, ale ještě před cca týdnem to bylo tak, že od 1.9.2013, když dám výpověď, tak od původního poskytovatele obdržím Číslo Výpovědi Opouštěného Poskytovatele, toto ČVOP spolu s telefonním číslem sdělím svému novému poskytovateli a do 4 dnů je číslo přeneseno. Přičemž mechanismus přenosu mezi OPy mě z pohledu zákazníka nezajímá.
ČTÚ si samozřejmě nic nového nevymýšlí. Nové OOP č. 10 účinné od 1.9.2013 se projednávalo před cca rokem, bylo zveřejněno v Telekomunikačním věstníku 2. 11. 2012 a především předpokládá, že o přenos od 1.9.2013 budu moci požádat
jak ve fázi, kdy jsem ještě výpověď nepodal, tak ve fázi kdy je již výpovědní doba v běhu třeba z jiného důvodu (což dosud nejde), a že doba přenesení se zkrátí až na čtyři dny.
Nejedná se o "mechanismus přenosu mezi OPy", ale o řešení právních vztahů u třístranného procesu. Proto se ukládá obecně závazným předpisem
přejímajícímu operátorovi, aby sdělil
účastníkovi (tedy mně) "identifikaci objednávky" přenesení. A to i tehdy když ještě žádná výpověď u opouštěného operátora neexistuje! Že bude možné požadavku na přenos vyhovět jen tehdy, když budu mít k datu přenesení vypořádány závazky k opouštěnému operátorovi, to je jen podmínka (nutná, nikoli však dostačující). Což pochopitelně nevylučuje "racionalizaci" v tom, že k přejímajícímu operátorovi jdu s již existujícím číslem výpovědi u opouštěného OPa.
Když půjdu třeba za Odorikem se žádostí o přenos čísla k němu, a on mi se zdůvodněním, že ještě nemám podanou výpověď u opouštěného operátora, neposkytne "identifikaci objednávky" ve smyslu čl. 5 odst. (3) OOP č. 10, dopustí se tím "správního deliktu"

. Protože já jako účastník mám podle odst. (5) čl. 5 čas až do konce následujícího pracovního dne na to, abych "dal výpověď" u opouštěného operátora (např. u předplacené karty). Tedy např. když v pátek požádám o přenos čísla k Odorikovi od Vodafone, mám čas požádat Vodafone o uvolnění až do pondělka do 24:00 hodin. BTW, totéž bude platit i u pevných linek.
(Mimochodem, AODT a GTS se snažily zcela oddělit přenos čísla od smlouvy o poskytování tak, že by prostě šlo odnést číslo třeba i během dlouhodobého úvazku, kdy by pochopitelně přidělil stávající OP číslo "náhraní" místo odneseného, ale nějak to neprošlo a byli jsme "uřváni", že to systémy velkých OPů neumožňují....)