Další snižování cen volání

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od xsouku04 »

Děkuji všem za názory. Není žádný problém se současnýma cenama. Jen se dívám trochu více do budoucnosti kdy je možné, že ceny hovorů za několik let budou běžně jen zlomek dnešních cen. A kdekdo bude nabízet balíčky jako "téměř neomezené volání" třeba za 200 Kč/měsíc. No a pokud bychom náklady na údržbu a podporu zahrnuli do vyšší minutové tarifikace, špatně by se nám konkurovalo těmto neomezeným balíčkům.
jirka77
Příspěvky: 3
Registrován: úte 18. zář 2012 12:25:44

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od jirka77 »

ViR píše: S tím souhlasím, nicméně doporučuji vaší pozornosti ten fakt, že VoIP ústřednu používáte již v okamžiku, kdy se k ní zaregistrujete a službu elektronických komunikací již v okamžiku, kdy si ji zřídíte. Operátor totiž musí (a to i podle zákona) z tohoto důvodu udržovat službu a svá zařízení v provozu a správně kapacitně dimenzovaná, což má nenulové náklady.

Takže pokud by to mělo být "absolutně správně", byl by důvod pro přiměřený paušál, ze kterého by se hradily tyto na čase závislé "služby" (rezervace kapacity ústředny a propojení k ostatním operátorům, strojový čas ústředny...). :-)

(Jen na okraj, před pár roky jsme počítali v menší skupince velikost takového paušálu pro operátora s voláním ve vlastní síti zdarma. Konkrétně pro 802.VOX, když měl asi 30 tis. účastníků a byl ještě pod Mattes AD. A vyšlo to do intervalu 5 - 7 Kč/měs. Tedy žádná darda, ale taky ne nula. Nakonec to nebylo realizováno, ale v podstatě za cenu vyšší minutové sazby hovorného, což ovšem znamená, že více volající dotují ty málo volající....)
Není pravda, že 802.cz nerealizoval úhradu fixních nákladů. Vždyť nasadil tzv. minimální měsíční plnění ve výši 20,-, které ale můžete spotřebovat jako kredit. Takže jestli tu částku pustím do "větru" nebo ji provolám, to už je moje věc.
Tady asi záleží na výši částky. Pokud jde o symbolickou hodnotu, je to akceptovatelné. A samozřejmě z pohledu málo / hodně volajících spravedlivé.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od luky »

ViR píše:Nakonec to nebylo realizováno, ale v podstatě za cenu vyšší minutové sazby hovorného, což ovšem znamená, že více volající dotují ty málo volající....

a vo tom to je:
- co je to málo volat (10, 100, 500, 1000, 5000 Kč/měsíc)
- kolik lidí takových je (1000, 10 000, 50 000)

není problém, když už si vyberu operátora, si říct "provolám měsíčně 300Kč" a vybrat si takové minimální plnění. Na druhou stranu jsou lidé, kteří tuto službu použijí jednou za uherský rok (třeba jako záložní variantu) - pak jim ale snad nebude vadit, že budou platit o něco více (protože hradí fixní náklady).....na druhou stranu tyto spící účty gsm operátoři rádi zahrnují do svých statistik.

Nevadí mi ani tak balíčky, když si je můžu kdykoliv změnit, jako spíše ty šílené úvazky typu: dáme vám slevu na volání, ale bude to natvrdo na dva roky bez možnosti výpovědi. Apod.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od ViR »

luky píše:a vo tom to je:
- co je to málo volat (10, 100, 500, 1000, 5000 Kč/měsíc)
- kolik lidí takových je (1000, 10 000, 50 000)
Když vezmu ten konkrétní případ, tak průměrná útrata na klienta myslím tehdy c r. 2008 byla (nezapomínejme, že byla podstatně vyšší cenová úroveň) nějakých 76 Kč/účastník/měsíc, zhruba 75 % jí nedosahovalo a téměř 60 % lidí volalo v daném sledovaném měsíci jen ve vlastní síti, nebo přes peering zdarma.

Převedeno do ekonomické úvahy, provoz ústředny, logicky rozpuštěný do hovorného, hradila 1/4 zákazníků, nějakých 10 - 15 % na něj ještě něco málo, ale nikoli poměrně, přispělo, a ostatní se vezli.... (Zajímavé přitom bylo, že přes 95 % uživatelů zákaznické linky byli ti z kategorie "neplatících"...)
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od ViR »

jirka77 píše:
ViR píše:Není pravda, že 802.cz nerealizoval úhradu fixních nákladů. Vždyť nasadil tzv. minimální měsíční plnění ve výši 20,-, které ale můžete spotřebovat jako kredit.
To jste si popletl, pane kolego, operátora :-). Já psal o službě nabízené pod značkou 802.VOX, od operátora MATTES AD. Že pak tu službu koupil převzal a začal provozovat jiný operátor, který to zcela (k neprospěchu zákazníků a možná i sebe) překopal, změnil ceníky i tarifikaci, vyměnil lidi co "s tím měli problém" atd., to už je jiná historie "businessu v Čechách, na Moravě a ve Slezsku".

Jinak, já jsem vždy v diskuzích s operátory zastával názor (který jsem zatím nezměnil), že minimální plnění je nejnemravnější a nejhloupější varianta paušálu, jaká může být. Nutí totiž zákazníka utrácet i za službu kterou v daném čase nepotřebuje (a kterou operátor nakupuje) čili fakticky jsou náklady pro zákazníka vyšší než nutné. A vyšší, než je potřeba na úhradu nákladů plus přiměřeného zisku operátora!
Grinda
Příspěvky: 8
Registrován: stř 16. led 2013 10:12:57

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od Grinda »

xsouku04 píše:A kdekdo bude nabízet balíčky jako "téměř neomezené volání" třeba za 200 Kč/měsíc.
Samozrejme, cenova politika - je slozita otazka se spoustou neznamych prvku. Ja osobne bych zustal velmi vdecny (a nejspise nebudu sam), pokud by odorik ve svych budoucich planech nezapomnel i na uzivatle, kteri chteji z pausalni otrociny se vyvlict. :D Mam vidinu, ze se zbavim pravidelnych plateb na vodafone, a je mi z toho skvele na dusi. :D Nechtel bych rovnyma nohama spadnout do jineho pausalu - tentokrat u odoriku. ;)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od xsouku04 »

U nás je to trochu jiné v tom, že náklady na jednoho přihlášeného zákazníka, nebo na zákazníka volajícího v síti zdarma jsou relativně zanedbatelné s přibývajícím počtem klientů budou dále na zákazníka klesat.
Máme totiž vlastní řešení a nemusíme platit žádné licence nějaké třetí straně. A náklady na údržbu hodně využívaného systému a nebo jen málo využívaného systému jsou podobné.
Jediné co klesat nebude jsou náklady na podporu. Zvláště pokud bychom udělali nějakou kampaň a nabrali větší množství zákazníků, kteří toho o internetu moc nevědí. Logicky by náklady na podporu musely výrazně stoupnout.

Samozřejmě se snažíme problémům předcházet a dělat vše tak, aby si zákazník mohl zjistit pravděpodobnou příčinu a pomoci si i sám a hned, ale má to svoje meze. Některé typy zákazníků to moc nezvládají.

Z toho vychází můj nápad paušálem zpoplatnit podporu, nebo dát vyšší minutové ceny těm co vyžadují podporu jiného typu než na fóru. Je to ale otázka do budoucnosti jako půl roku a déle. Mohli by si vybrat, jestli budou platit nějaký paušál na linku/uživatele, nebo budou platit za samotnou podporu, nebo se spokojí s podporou na fóru.

No a hlavně vytvořil by se zde prostor pro to, aby podporu mohl dělat někdo třetí - např. místní poskytovatel internetu, který by si pak mohl ponechat paušální poplatky nebo rozdíly v cenách. Také se mu bude lépe prodávat jeho internet a ušetří si spousty práce s udržováním vlastního řešení. V případě velkých záhad má v nás oporu, takže může vše nabízet opravdu profesionálně.

Nyní by ještě stále nebylo moc fér si za podporu účtovat, protože to pořád není na úrovni jako by jsme si představovali. Ale předpokládám, že do půl roku bychom to mohli dotáhnout.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od luky »

pokud službu používám, volám a mám měsíčně provoláno 200-500Kč, tak si nebudu dávat plnění 1000Kč. To je ten rozdíl. Pokud volám 30Kč za měsíc, no tak to je pak jiná... Opravdu to pak doplácí (dotují) ti, co volají hodně a pravidelně

Když doma topíte elektřinou nebo ohříváte bojler, tak taky nebudete chtít platit 5,70 Kč/kWh jako platí lidé v bytech, ale budu chtít 3,30... Pokud máte v paneláku 1+1 a svítíte jen chvíli večer, tak zvolíte d02 apod a stejně budete platit paušál....
Grinda
Příspěvky: 8
Registrován: stř 16. led 2013 10:12:57

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od Grinda »

xsouku04 píše:U nás je to trochu jiné v tom, že náklady na jednoho přihlášeného zákazníka, nebo na zákazníka volajícího v síti zdarma jsou relativně zanedbatelné s přibývajícím počtem klientů budou dále na zákazníka klesat.
Máme totiž vlastní řešení a nemusíme platit žádné licence nějaké třetí straně. A náklady na údržbu hodně využívaného systému a nebo jen málo využívaného systému jsou podobné.
Ochotu mluvit vecne a otevrene je mozne jenom s vdecnosti privitat. Prave prehlednost mne u odoriku silne imponuje.
xsouku04 píše:Jediné co klesat nebude jsou náklady na podporu. Zvláště pokud bychom udělali nějakou kampaň a nabrali větší množství zákazníků, kteří toho o internetu moc nevědí. Logicky by náklady na podporu museli výrazně stoupnout.
A mozna by bylo jedine spravedlive tyto naklady delegovat na tu cast klientely, ktera to potrebuje. V souvislosti s tim:
xsouku04 píše:Mohli by si vybrat, jestli budou platit nějaký paušál na linku/uživatele, nebo budou platit za samotnou podporu, nebo se spokojí s podporou na fóru.
... se jevi jako skvele reseni. Nechci kvalifikovanou podporu - nemusim ji platit, muzu pokojne zit bez zbytecnych pravidelnych poplatku za krkem. Moznost takove volby vnimam jako obrovske pozitivum.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od Zedna »

Nevim, jestli uz to tu nepadlo, ale jen takova myslenka: mohly by se zridit dve infolinky:
- jedna neplacena pro nove zajemce o Odorik nebo mozna i pro dotazy obecneho charakteru nebo veci, ktere lze rychle odpovedet
- druha placena pro stavajici klienty a jejich konkretni slozitejsi dotazy, ktere uz se musi nejak resit
Odpovědět