Re: Odorik bude virtuální mobilní operátor
Napsal: stř 05. čer 2013 11:01:46
Odorik není na prodej a novináře je třeba vždy brát s rezervou. Může to být kdokoli třeba jako ufon, nebo opencall.
Váš poskytovatel telefonních služeb
https://forum.odorik.cz/
Bez jakéhokoli despektu (pan Soukup ví, že se přeci jen trochu orientuji), koupě Odoriku, jakožto v podstatě spíše malého VoIP operátora, známého jen specifickým skupinám zákazníků (tedy jednak skupině převážně cizinců, využívajících "virtuální volací karty" pro volání do zahraničí, plus skupině "citlivé na cenu" a současně schopné se orientovat i v kvalitě a ocenit služby navíc), by podle mého názoru sice kupci určitě neublížila, ale také by "marketingově" nebyla pro mobilní služby žádný zázrak.xsouku04 píše:Odorik není na prodej a novináře je třeba vždy brát s rezervou. Může to být kdokoli třeba jako ufon, nebo opencall.
Pitomec píše:Lepší udělat novou značku typu Lidl-Mobil nebo Kauf-Mobil a dát důchodcům (optickou) 50% slevu, ne?
My můžeme udělat jen takové tarify, co nám velkoobchodní cena dovolí.škarohlíd píše:Ale důchodci nechtějí volné minuty nebo volání za 1 Kč do všech sítí ale jde jim o to aby mohli volat neomezeně a za co nejlevněji
protože znám důchodce že udělají za měsíc kolem 5000 minut hovorů protože 3 nebo 4 hodinové hovory z kamarádkami z domova důchodců
už by se ani za 1 Kč nedoplatily a no to jsou nejlepší tarify neomezené ale asi odorik.cz nestojí o tuto věkovou kategorii které se musí vše milion krát vysvětlovat.Pitomec píše:Lepší udělat novou značku typu Lidl-Mobil nebo Kauf-Mobil a dát důchodcům (optickou) 50% slevu, ne?
Tak, tomu by aktuálně odpovídal třeba termsnetí Gomobil, a to i tím nejnižším programem Start, viz http://www.gomobil.cz/, pravda, s tarifikací 60+1, ale lze celkem očekávat, že někdy v létě klesnou ceny CallBacku pod korunu (konkurenční Voocall na Twittru avizoval, že snížení bude "radikální"). A svůj mobilní program chystá mj. i Odorik.bodlák píše:...zaujal by mě nějaký operátor,co nastaví dvojku do všech sítí,tím by odpadl callback přes gsm....
To je konstatování v podstatě zákonného stavu. Každý operátor na základě obecně závazných předpisů zveřejňuje, přes jaká rozhraní je schopen poskytovat veřejně dostupné služby elektronických komunikací. Kdo chce ty služby používat, musí se tomu přizpůsobit. Když si koupíte např. "nějaký" mobilní telefon, neznamená to automaticky, že bude fungovat. Může být třeba na jiné pásmo, úplně jinou normu a pod. Ale to musíte posoudit vy, jako držitel.Stepijana píše:Tak teď jsem si pročetl zběžně VOP Gomobilu a zaujala mě zde jedna pasáž: "2.6.16. Zákazník
si je vědom toho, že může docházet k nefunkčnosti či omezení funkčnosti z důvodu nekompatibility zařízení Zákazníka s parametry sítě T-Mobile a jejího technického, hardwarového či softwarového vybavení. Zákazník je povinen předem se seznámit s parametry sítě T-Mobile a jejího hardwarového a softwarového vybavení a odpovídá sám za posouzení vzájemné kompatibility."
Ne. Chápete to špatně. To nejsou zadní vrátka, kdyby to náhodou nefungovalo. Nemůže to "náhodou" nefungovat, pokud koncové zařízení vyhovuje specifikaci. Že mobilní síť té specifikaci vyhovuje jednak kontroluje (síťový) operátor, jednak ČTÚ, a jednak se kontrolují ti operátoři navzájem. A když náhodou některému z nich něco nefunguje jak má, radostně to na něj ČTÚ napráší, a on dostane flastrStepijana píše:Chápu to správně jako zadní vrátka, kdyby to náhodou nefungovalo?
No, řekl bych, že to z toho celkem jasně plyne. Vy vycházíte z operátorem deklarovaných specifikací. Pokud je nějaká nekompatibilita, má se skutečně zpravidla za to, pokud není prokázán opak, že je na straně zařízení zákazníka. A pokud máte za to, že problém je v chybné specifikaci ze strany operátora (nebo v jejím nedodržení), máte samozřejmě právo na reklamaci a stížnost ČTÚ. A prokáže-li se to (tedy že máte přístroj odpovídající deklarované specifikaci, ale síť se chová jinak), operátor opět dostane flastr.Stepijana píše: Vina špatné kompatibility se předpokládá na straně zákazníka, ale to zde není napsáno.
Vy nepotřebujete "vědět co má T-mobil za SW nebo HW" ale "parametry sítě T-Mobile, a jejího technického, hardwarového či softwarového vybavení". Nebo-li, potřebujete znát rozhraní a jeho vlastnosti (zejména, mají-li nějakou odchylku od standardu). Nikoli to, jakým HW a SW je to řešeno.Stepijana píše: Navíc nevím, jak já jako soukromá osoba mohu vědět co má T-mobil za SW nebo HW?
Samozřejmě. Oni odpovídají z titulu provozování sítě za to, že předepsaným způsobem zveřejní ta rozhraní a jejich specifikace. A za jejich pravdivost. U zařízení která dodají sami na trh pak z titulu prodejce za to, že ta zařízení odpovídají specifikacím uvedeným v technických parametrech zařízení, k nimž je vydáno "prohlášení o shodě". A pokud to zařízení dodávají jmenovitě k provozu ve své síti, pak by se asi těžko vyvlékli z odpovědnosti za to, že (při stejných specifikacích) je nějaká nekompatibilita.Stepijana píše: A když zavolám operátorovi T mobilu nebo Gomobilu, zda je můj telefon kompatibilní, a oni (znalci své sítě) nejsou v konečném důsledku odpovědni, zda mi telefon bude fungovat a za vše si mohu sám?