Spolehlivý SIP klient pro Android s dobrou integrací

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
5uch
Příspěvky: 457
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: Spolehlivý SIP klient pro Android s dobrou integrací

Příspěvek od 5uch »

Velká poklona Odoriku!
Za tuhle diskusi, za návod na zprovoznění VoIP s aplikací ACR Phone, za spolupráci s ACR (Premium verze pro lidi s Odorik účtem zdarma) a vůbec - za postrčení k aplikaci ACR jako volací aplikaci.

Zatím si s ACR hraji pár hodin, ale myslím, že ACR bych si jako volací aplikaci nechal i v případě, že by vůbec nepodporovala integraci s VoIP. Aplikace má i pro GSM volání spoustu vychytávek a odstraňuje nedomyšlenosti nativní dvojaplikace Telefon/Kontakty od Google.

Tohle jsou věci, které mne štvou v aplikacích Telefon a Kontakty od Googlu (volací aplikace a kontakty od Huawei to měly vyřešené lépe):
Především vadí, že některé věci jdou jen v Kontaktech a některé jen v Telefonu.
- Např. z Kontaktů se nedá vytáčet číslo zadané na klávesnici
- a nelze se podívat na historii hovorů.
- Z kontaktů v aplikaci Telefon nejde přidat nový kontakt.
- cesta do detailu historie volání s kontaktem je krkolomná a vždy ji těžce hledám. Hlavně se nedá podívat na historii volání s kontaktem, který najdu v adresáři (musím ho najít v historii posledního volání, a i tam je cesta k celé historii volání s kontaktem dobře schovaná).
- správný směr swipnutí tlačítka pro příjem/odmítnutí hovoru není jasně vidět (popisek malým a navíc ležatým písmem...)

ACR toho ale umí mnohem víc.
Takže ještě jednou - dík.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
5uch
Příspěvky: 457
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: Spolehlivý SIP klient pro Android s dobrou integrací

Příspěvek od 5uch »

Abych jen nechválil... hraji si s tím chvíli a nemám zatím přečtenou celou diskusi a možná v to v ní někde je...
ale tady je pár věcí k vylepšení:

- při volání na VoIP číslo se vyzvánění na mobilu ozve s prodlevou 5 - 20 s (paralelní pevná linka připojená na PAP2T mezitím stihne několikrát zazvonit). 5 s by se dalo snést, 20 s už významně zkracuje šanci zvednout telefon včas (méně trpělivý volající zavěsí dříve, než mi to stihne zazvonit).

- persistentní notifikace "ACR Phone - název účtu • Připojeno". CSIP Simple to měl také... asi je vhodné nějak signalizovat připojené účty, ale co kdyby to to šlo volitelně vypnout? Odmávnout to odsunutím notifikačního proužku nejde, v nastaveních notifikací to potlačit také nejde... Navíc se mi notifikace zrcadlí přes Pushbullet i na PC a tahle se mi tam (opakovaně) objevuje. Zrcadlení z ACR lze vypnout úplně, ale pak přijdu o jiné, užitečné notifikace (příchozí, zmeškaný hovor). Vím, tohle je na tvůrce ACR.

- není widget pro rychlé vytáčení kontaktu

Zatím nemám zkušenosti, jak zapnutý SIP účet urychlí vybíjení baterie... a zda dočasné vypínání SIP účtu tomu zabrání.
Nastavení mám podle návodu (varianta s příjmem hovorů).
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
jadu
Příspěvky: 157
Registrován: pon 09. úno 2015 13:35:30

Re: Spolehlivý SIP klient pro Android s dobrou integrací

Příspěvek od jadu »

Chápu, že Linphone nesplňuje požadavek na integraci, ale jeho push pro příjem hovoru je bleskový nezávisle na tom, jak byl či nebyl před tím používaný; mobil zvoní stejně rychle jako telefon na stole propojený kabelem do routeru . Říkám to proto, že zjevně existuje způsob, jak docílit okamžité reakce na push a nemuselo by se to řešit prozvoněním po x vteřinách, viz. viewtopic.php?t=5190&start=30. Podle vývojářů na GitHubu je podstatné používat FCM v1 a nikoliv http, které bude ze strany Googlu ukončené v půlce příštího roku.
wit.cz
Příspěvky: 19
Registrován: úte 15. led 2013 11:03:33

Re: Spolehlivý SIP klient pro Android s dobrou integrací

Příspěvek od wit.cz »

Podobně jako 5uch, také jsem ACRPhone vyzkoušel a zůstanu u něj možná i bez aktivního SIPu. Integrace a provázanost je mnohem lepší než u Google Phone/Kontaků. Stáhnul jsem si i ten helper apk, aby fungovalo nahrávání. Jediné co mi vadí, je ta trvalá notifikace. Když SIPa deaktivuji, tak zase přijdu o premium funkce, protože se ztratí hodnota outbound proxy serveru.
alfi
Příspěvky: 727
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Spolehlivý SIP klient pro Android s dobrou integrací

Příspěvek od alfi »

alfi píše: pon 21. srp 2023 22:51:24 Nicméně primární omezení vidím právě v tom, pokud se po odhlášení push ani nepošle - a to je pod vaší kontrolou, alespoň to vyzkoušet? Můžu zkusit i ten push hovor - ale po zabití aplikace systémem ji neprobudí ani běžný hovor, i když je nastavená jako telefonní - zvonění i zvednutý hovor vyřizuje nativní telefonní aplikace. Ještě se dívám, že Nokie zdá se mají nějaký agresivnější task killer (https://community.phones.nokia.com/disc ... android-13) a taky speciální aplikaci "App Background Manager", která ovlivňuje i dostupnost notifikací - aneb možná ani ten push ji neprobere? (https://community.phones.nokia.com/disc ... nd-manager). Ještě budu chvíli zkoušet :)
Nastavení v Background manageru docela zabralo - povolení "spuštění" zabralo na příchozí hovory - startuje ACR místo nativní aplikace, povolení "zámek udržovat" aplikaci nezabíjí. Nicméně potom mi trochu uniká význam stávajících push zpráv a používání proxy - protože aplikace drží v provozu i několik dnů - a jestli ji udržuje keep-alive nebo push zprávy už vyjde nastejno? (za 33h si aplikace vzala 1,5% baterky vč. několika hovorů).
Nevím, jak moc je Background manager jen pro Nokie nebo jen pro některé Androidy - na jiném telefonu to může vypadat jinak. Zajímavé je, že adresa na proxy se v nastavení sama přepsala na sip.ntlapps.com :) Jako další chybu trochu vidím, že pokud volám zpátky na příchozí hovor, pak se automaticky vybere stejná SIM karta a nedostanu možnost na výběr (je to ale párované na hovor, stejné číslo vytočené jinak už výběr zase nabízí)
Kristovec
Příspěvky: 1529
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Spolehlivý SIP klient pro Android s dobrou integrací

Příspěvek od Kristovec »

Tohle se Odorikovi opravdu povedlo! Jsem za ACR moc rád, jednak jsem na příjmu i v zahraničí bez minutového roamu, jednak mohu přímo volat do zahraničí i po ČR za levno. Šetřím i na callbacku, ale tu appku v mobilu ponechám i nadále. Jen zvuk je trochu hluboký, koukal jsem na kodeky, 8000 Hz , ty vyšší, jsou tam až na 48 kHz, mi ale nejdou, hovor přes ně ihned spadne,ani nenaběhne.
5uch
Příspěvky: 457
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: Spolehlivý SIP klient pro Android s dobrou integrací

Příspěvek od 5uch »

wit.cz, alfi:

Potvrzuji.
Zdá se mi, že ne vždy správně naběhne SIP účet, pokud člověk ztratí datové připojení.
Při vypínání/zapínání SIP účtu (což dělám, pokud zaznamenám potíže) se mění nastavení outbound proxy na sip.ntlapps.com. Možná s tím souvisí některé potíže (prodleva ve vyzvánění).

Největší problém je s tím příchozím voláním. Někdy to šlo okamžitě, někdy to trvalo tak dlouho, že to bylo nepoužitelné (nezazvonilo vůbec).
2x jsem zaznamenal podivnou chybu při volání na ze SIP Odorika na SIP Odorik - telefon sice hned zvonil, ale neukázala se obrazovka ani bublina s tlačítky pro přijetí hovoru. Prostě telefon ukazoval pohotovostní (zamčený) displej, po odemčení standardní plochu - a hovor nebylo jak vzít. Mohlo to ale souviset s tím, že jsem si zároveň hrál s CSipSimple, a tato aplikace zůstala neukončená (nebyla připojená k účtu, ale běžela - možná se tam něco tlouklo).

Spotřeba baterie s ACR Phone se zdá být OK, jen ji v managmentu aplikací nemohu nastavit na nic jiného než "Neomezeno" (volby Optimalizováno a Omezeno jsou nedostupné).
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
5uch
Příspěvky: 457
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: Spolehlivý SIP klient pro Android s dobrou integrací

Příspěvek od 5uch »

Zdá se, že potíže s opožděným vyzváněním ustaly - když mám mobil jako paralelní linku k VoIP "pevné", začne mobil vyzvánět se zpožděním jednotek vteřin. Také se mi již nestává, že vypnutím a zapnutím SIP účtu přijdu o nastavení outbound proxy (s tím mohlo souviset to dříve výrazně zpožděné zahájení vyzvánění).
Zaznamenávám horší kvalitu hovoru (hlavně si stěžuje protistrana, která má potíže se sluchem) oproti hovoru z pevné základny (Gigaset připojený přes PAP2T na VoIP). Na mé straně při použití mobilu s ACR Phone pro VoIP hovory pozoruji lehký úbytek výšek, ale také méně šumu a rušivých pazvuků.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8186
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivý SIP klient pro Android s dobrou integrací

Příspěvek od xsouku04 »

5uch píše: sob 09. zář 2023 2:06:46 Zdá se, že potíže s opožděným vyzváněním ustaly - když mám mobil jako paralelní linku k VoIP "pevné", začne mobil vyzvánět se zpožděním jednotek vteřin. Také se mi již nestává, že vypnutím a zapnutím SIP účtu přijdu o nastavení outbound proxy (s tím mohlo souviset to dříve výrazně zpožděné zahájení vyzvánění).
Zaznamenávám horší kvalitu hovoru (hlavně si stěžuje protistrana, která má potíže se sluchem) oproti hovoru z pevné základny (Gigaset připojený přes PAP2T na VoIP). Na mé straně při použití mobilu s ACR Phone pro VoIP hovory pozoruji lehký úbytek výšek, ale také méně šumu a rušivých pazvuků.
A nemůže to být spíš způsobeno aktualizací toho ACR telefonu, která nemohla provést i sama? ACR phone začne zvonit okamžitě, pokud ta aplikace zrovna nespí. Pokud ji totiž probudím prozvoněním běžného mobilního čísla, VoIP zvoní pak vždy okamžitě. Stejně tak pokud s aplikací zrovna pracuji. Jak a jestli je možné zabránit uspávání této aplikace, budu zkoumat. Ta aplikace stejně nic nedělá, tedy uspáváním systém stejně nic moc neušetří. Podstatné je, že nemusí posílat keep alive.
5uch
Příspěvky: 457
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: Spolehlivý SIP klient pro Android s dobrou integrací

Příspěvek od 5uch »

xsouku04:

Baterie na mém telefonu u ACR Phone nejde optimalizovat - ve správě využití baterie povolená je jen volba "Neomezeno", volby "Optimalizováno" a "Omezeno" jsou zakázané.
Teď je zvonění bez problému (přestal jsem si hrát s nastavením), kdy jsem přepínal mezi nativním dialerem a ACR Phone. ;-).
Drobný pocit zpoždění (v řádu nižších jednotek vteřin) může jít na vrub tomu, že mám u vyzvánění a vibrací nastaveno "nejprve vibrace a postupně vyzvánění".
Dřívější velké zpoždění možná souviselo s tím, že během toho hraní si s nastavením se mi tam několikrát vrátilo default outbound proxy (místo sip.odorik.cz:6688 se vrátilo to výchozí).
Jestli tomu správně rozumím, outbound proxy s odorikem je to nastavení, díky kterému není třeba keep alive a je rychlý nástup zvonění.

Zatím nechávám ACR phone jako systémový dialer, uvidíme, jak to bude spolehlivé a jaká bude kvalita zvuku.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Odpovědět