Určité prvky kvality servisu a podpory jsou poměrně nákladné. Navíc, podle pár let staré reference od 802.VOX (ještě z doby Mattes AD) zhruba 10% nejméně platících klientů využilo až 90 % kapacity zákaznické podpory, a to většinou stupidními požadavky a dotazy.nunyf píše:Já myslel že kvalitní servis je pro všechny nejen pro vip jedině že by vip s větší utratou poskytovala videotelefonem servis nějaká nahoře bez .....
A operátor se většinou snaží chovat racionálně. Takže buď zaměstná, aby dostál zásadě rovnosti a uspokojil potřeby volajících, pár (s nadsázkou a s odpuštěním) "cvičených opic", které podle manuálu na callcentru odpovídají reatailu na retailové dotazy, a snaží se nějak ty závažné potřeby, notabene ekonomicky důležitých klientů, odfiltrovat a zpracovat odděleně ("eskalovat" výše), nebo je oddělí rovnou tím, že pro ně třeba zavede "VIP servis".
A ten může poskytovat klidně třeba na bázi CBR (CLIP Based Routing), kdy volání z určitého čísla rovnou "padne na stůl" v problematice plně gramotné osobě, namísto té "cvičené o....". Tím VIP mám na mysli třeba firemní klienty, kteří obvykle na jedné straně přinesou větší peníz, ale na druhé očekávají (a potřebují) rychlý a gramotný servis. Samozřejmě, výhodou je, že za tu firmu už obvykle volá na podporu někdo, kdo alespoň umí popsat problém...