Blokuje Telefonika Odorik po internetu?
Napsal: sob 12. led 2013 7:52:56
Zdravím, mám na 2 standartně nastavených tel. modemech Fritz!Box 7170 přímo přes O2 ADSL připojená 2 čísla od odoriku na 2 různých místech v sousedních vesnicích, několik měsíců fungovala spolehlivě. Najednou včera od rána nebylo možné se na ně dovolat (odoričí hláška "číslo není dostupné"), ačkoliv zařízení ve webovém rozhraní i v modemu hlásilo, že je připojeno, restart nepomohl (chvíli po restartu to šlo). K incidentu shodou okolností nebo "náhodou" došlo asi 1-2 dny po odmítnutí nabídky O2 k převedení internetu na VDSL, přitom zablokovaná čísla byla k odoriku převedena od O2. Internet v modemech byl normálně jinak funkční, na čísla od 802 se normálně volat dalo, odchozí hovory u Odoriku zůstaly funkční. O zmeškaných hovorech byl záznam na webu odoriku, v modemu už ne, tam se signalizace nedostala. Podpora Odoriku mi sdělila, že problém vidí v NAT a doporučila mi zapnout keep alive (v tomto modemu sporné doporučení, keep alive normálně nejde zapnout, chápu ale, že s tím zkušenosti nemají), nemám důvod jim však nevěřit, zvlášť, když potom pomohlo připojení přes alternativní port.
Abych podobné situaci předešel propříště, zajímalo by mě vysvětlení.
Je problém v modemu? Několik měsíců vše spolehlivě fungovalo, žádné změny se nekonaly. Veřejná IP, modem je vyroben pro telefonování, takže sám by VoIP nijak blokovat neměl, v modemu je normálně zapnutá priorita VoIP (Advanced settings/Internet/Prioritization/Rules/Real-time Applications), je fakt, že v modemu je standartně nastavený TTL = 30 minut, mám dojem, že kdysi v podobném případě zkrácení tohoto intervalu podobné potíže jinde vyřešilo.
Je problém u O2? Že by dělali nějaké přesuny a přitom zablokovali port 5060 jen pro odorik, na těchto konkrétních 2 připojeních?
Nebo je problém u odoriku? Nějaké změny v poslední době, které by výpadky mohly způsobit?
Ani jedno vysvětlení se mi nezdá být uspokojivé, přesto, v něčem to být musí, rád bych na to přišel. Nesetkal jste se prosím někdo s něčím podobným? Díky.
Abych podobné situaci předešel propříště, zajímalo by mě vysvětlení.
Je problém v modemu? Několik měsíců vše spolehlivě fungovalo, žádné změny se nekonaly. Veřejná IP, modem je vyroben pro telefonování, takže sám by VoIP nijak blokovat neměl, v modemu je normálně zapnutá priorita VoIP (Advanced settings/Internet/Prioritization/Rules/Real-time Applications), je fakt, že v modemu je standartně nastavený TTL = 30 minut, mám dojem, že kdysi v podobném případě zkrácení tohoto intervalu podobné potíže jinde vyřešilo.
Je problém u O2? Že by dělali nějaké přesuny a přitom zablokovali port 5060 jen pro odorik, na těchto konkrétních 2 připojeních?
Nebo je problém u odoriku? Nějaké změny v poslední době, které by výpadky mohly způsobit?
Ani jedno vysvětlení se mi nezdá být uspokojivé, přesto, v něčem to být musí, rád bych na to přišel. Nesetkal jste se prosím někdo s něčím podobným? Díky.