Stránka 1 z 2

Dlouhá prodleva před začátkem vyzvánění a nesestavené hovory

Napsal: čtv 07. úno 2013 20:36:33
od 5uch
Možná tyhle věci nějak souvisí...

a) Zdá se mi, že při volání z Odoriku je prodleva před zahájením vyzvánění na volaném čísle poměrně dlouhá - okolo 10 - 15 vteřin. Volám přes PAP2T a bezšňůrový telefon Siemens Gigaset SL74. Mám pocit, že jsem tu někde viděl návod, jak vhodným nastavením PAPu vytáčení urychlit, ale nejsem schopen ho najít ;-) nebo se pletu.

b) Někdy se nepodaří na volané číslo dozvonit (zkoušel jsem volat na mobil, co ležel přede mnou na stole). Po těch 15 vteřinách mi to hlasem ústředny Odoriku oznámilo, že se nedaří dovolat - aniž by si volaný telefon alespoň jednou cinkl. Salší pokus vzápětí prošel. Totéž při prozvánění na callback - ne vždy první pokus projde.

c) Někdy se nepodaří volání z Odorika odmítnout na první pokus (pro změnu)... Vytočím číslo na mobil... mobil zvoní. Ale já si to rozmyslel a chci hovor odmítnout. Mačkám na mobilu červené tlačítko, vyzvánění se přeruší, ale během zlomku sekundy mám další hovor z Odorika z téže linky - jako by Odorik nezaregistroval odmítnutí hovoru a vytáčel znovu.
Podobně při sestavování callbacku - začne vyzvánět callbackem první spojované číslo, to hovor odmítne - a po malé prodlevě znova vyzvání. Někdy je nutné odmítnutí několikrát opakovat.

Je možné s tím něco provést (na mé straně) - nebo nezbývá, než se s tím smířit?

Re: Dlouhá prodleva před začátkem vyzvánění a nesestavené ho

Napsal: čtv 07. úno 2013 21:27:28
od Kabek
a) Máte nastaven dial plan? viz http://www.odorik.cz/w/pap2

b) To Vás nemusí nijak znervozňovat - při přetížení sítě (mobilní...) se to stává. Odorik zkouší navázat spojení (cestu) vícekrát - pozná se to dle krátkého pípnutí. Pak teprve ohlásí, že se to nepodařilo.

c) To asi souvisí s tím bodem (b - Vy to odmítnete a Odorik to zkouší znovu. K tomu Vám asi více napíše pan Soukup. Lze to pozorovat, voláte-li na číslo, jež se nehlásí, pak po daném čase nedostanete obs. t. (hlášku, že se číslo nehlásí, nedostupné atd.), ale uslyšíte krátké pípnutí - Odorik vytvoří opět spojení - pokus o volání - mobil opět zvoní. To se opakuje někdy i třikrát.

Možná Vám pomůže i následující: http://sipura.802.cz/fotoalbum/stare_na ... /index.htm

Napište to do Google, je tam toho spousta......

Re: Dlouhá prodleva před začátkem vyzvánění a nesestavené ho

Napsal: čtv 07. úno 2013 21:58:13
od 5uch
Díky,
dial plan jsem tam měl nějaký jiný než se doporučuje na vašem odkazu. Bylo tam (*xx|[3469]11|0|00|[2-9]xxxxxx|1xxx[2-9]xxxxxxS0|xxxxxxxxxxxx.)

Změnil jsem to a nyní je zvonění od ukončení vytáčení za 6 vteřin, takže - ano zlepšení, i když by to mohlo být ještě lepší. 8-)

Update: při volání na pevnou to vyzvání hned, takže spokojenost. :)

Re: Dlouhá prodleva před začátkem vyzvánění a nesestavené ho

Napsal: pát 08. úno 2013 7:25:56
od Pitomec
U callbacku jsem to taky zaregistroval, odmítnu přijetí hovoru (rozmyslel jsem si úmysl volat), ale musím to odmítnout opakovaně, nelze na první pokus.

Re: Dlouhá prodleva před začátkem vyzvánění a nesestavené ho

Napsal: pát 08. úno 2013 13:45:42
od Kabek
.....Změnil jsem to a nyní je zvonění od ukončení vytáčení za 6 vteřin, takže - ano zlepšení, i když by to mohlo být ještě lepší.......


Předpokládám, že se jedná o volání na mobil, pak ten čas není zas až tak dlouhý. Záleží na denní době (provozní hodině), kdy "vytvoření" spojení chvíli trvá v důsledku výrazně většího počtu pokusů o volání v daný okamžik. Zkuste to někdy pozdě v noci (po 22. hodině) a ještě před tím příchozím voláním z toho mobilu někam zazvoňte, aby o něm síť "věděla", kde aktuálně je přihlášen (zavolejte např. na 800159159 - zdarma). Pak to bude asi v "normálu".

Vaši bránu do detailu neznám, ale obecně:
Máte-li v dial plánu správně definované délky čísel s ohledem na číslovací plán v republice a i ve světě (tam to je problém...), pak po navolení daného počtu číslic brána na nic nečeká - další číslice ignoruje a hned to "odešle". Jestli máte nastavenu funkci "ukončení volby" - #, pak po stisku tlačítka "#" za poslední volenou číslicí by měla brána také odeslat celou volbu a již na nic nečekat (Use # as send key: Yes) . Možná je někde parametr "Auto Dial Time:", kterým definujete maximální délku prodlevy mezi stiskem (volbou) jednotlivých číslic. To by se uplatnilo, když by nebyla definována délka čísla, pak by to odeslalo volené číslo po uplynutí nastavené doby.
Mezinárodní čísla nemají jednotnou délku. Nastavíte-li si v dial plánu délku čísla začínajícího 00 na nějakou hodnotu, pak to delší čísla "nepustí" a u kratších se právě projeví hodnota "auto dial time". Nevím, zda se to u Vaší brány dá nastavovat (tovární hodnota je kolem 10-ti sek.).

Snad jsem to zde "vyvoslil" trochu srozumitelně a bez chyb....

Když tak mě někdo opravte, díky.

Re: Dlouhá prodleva před začátkem vyzvánění a nesestavené ho

Napsal: pát 08. úno 2013 14:10:37
od 5uch
Kabek píše:.....Změnil jsem to a nyní je zvonění od ukončení vytáčení za 6 vteřin, takže - ano zlepšení, i když by to mohlo být ještě lepší.......

Předpokládám, že se jedná o volání na mobil, pak ten čas není zas až tak dlouhý.
Ano, byl to mobil. Jsem si toho vědom, že na mobilech je prodleva, než síť naadresuje volaný přístroj. Proto jsem připsal ten update...
Kabek píše: Vaši bránu do detailu neznám, ale obecně:
Máte-li v dial plánu správně definované délky čísel s ohledem na číslovací plán v republice a i ve světě (tam to je problém...), pak po navolení daného počtu číslic brána na nic nečeká - další číslice ignoruje a hned to "odešle"....
Díky za vysvětlení, tohle jsem neznal... člověk se má pořád co učit!
Koukal jsem i na odkaz s vysvětlením významu jednotlivých částí řetězce "dial plan" - no, pak jsem to vzdal jako věc, kterou sám aktivně nebudu používat, ale aslespoň jsem se dozvěděl, kde to případně hledat.

Re: Dlouhá prodleva před začátkem vyzvánění a nesestavené ho

Napsal: pát 08. úno 2013 14:24:25
od Kabek
Když např. definujete i pro čísla začínající 0 délku jako pro česká (9-timístná), pak tím vlastně "zakážete" volání do zahraničí... Pozor na čísla začínající 1, tam je různá délka.... My používáme bránu Well ATA172, kde se to velice jednoduše definuje. Máme nastavené délky: (Dial now)
112 15x 118x 12xx 14xxx 116xxx 133xxx 2xxxxxxxx 3xxxxxxxx ........ 9xxxxxxxx (číslo začínající 2 až 9 je devítimístné, 133 šestimístné atd.)
mezinárodní je nedefinováno, tam se uplatní "auto dial time", které máme nastaveno 4 sek. (člověk se při ruční volbě nesmí loudat...)

Ještě jsem našel: http://wiki.volejlevne.cz/doku.php?id=v ... 002_a_pap2 Možná to také pomůže....

Re: Dlouhá prodleva před začátkem vyzvánění a nesestavené ho

Napsal: pon 11. úno 2013 0:51:30
od 5uch
Kabek:
díky za další rozšíření obzoru. ;-)

Předpokládám ale, že prodleva mezi čísly není kritická záležitost na "ručce" - nejprve se nasází celé vytáčené číslo a teprve pak se naráz vytočí stiskem zeleného tlačítka, případně se volá ze seznamu.

Re: Dlouhá prodleva před začátkem vyzvánění a nesestavené ho

Napsal: pon 04. bře 2013 19:56:15
od jenya
Kabek píše:Když např. definujete i pro čísla začínající 0 délku jako pro česká (9-timístná), pak tím vlastně "zakážete" volání do zahraničí... Pozor na čísla začínající 1, tam je různá délka.... My používáme bránu Well ATA172, kde se to velice jednoduše definuje. Máme nastavené délky:
112 15x 118x 12xx 14xxx 116xxx 133xxx pak v republice 2xxxxxxxx až 9xxxxxxxx (číslo začínající 2 až 9 je devítimístné, 133 šestimístné atd.)
mezinárodní je nedefinováno, tam se uplatní "auto dial time", které máme nastaveno 4 sek. (člověk se při ruční volbě nesmí loudat...)

Ještě jsem našel: http://wiki.volejlevne.cz/doku.php?id=v ... 002_a_pap2 Možná to také pomůže....
Dobry den,
mohl bych Vas poprosit o dialplan pro Well ATA172, ktery popisujete? Jsem s timto zarizenim spokojen az na "nekonecnou" dobu nez vytoci cislo.
Byl bych velice vdecny.
Dekuji

Re: Dlouhá prodleva před začátkem vyzvánění a nesestavené ho

Napsal: úte 05. bře 2013 9:53:20
od polni
Já mám nastaveno 112+15x+[23456789]xxxxxxxx. Zkuste, jestli by nestačilo jen 112+15x+[2-9]xxxxxxxx.