Nahrávání hovorů pro callcentrum
Napsal: úte 19. úno 2013 17:20:32
Pokud máte menší callcentrum a chcete si nahrávat všechny hovory a mít nahrávky sami pod vlastní kontrolou na vlastním disku, máme pro Vás řešení.
Řešení, které můžeme nabídnout je pasivní, tedy "odposlouchává" internetové připojení. Stačí si pořídit switch, který podporuje funkci zrcadlení / mirroring.
Princip je názorně vysvětlen na obrázcích zde http://www.miarec.com/faq/what-is-port-mirroring
Switch je možné si pořídit např. tento.
http://www.alfacomp.cz/php/product.php? ... 000000156R
Zde je seznam switchů co podporují tuhle funkci.
http://www.miarec.com/knowledge/switches-port-mirroring
Na switchi si nastavíte jeden port tak, aby se na něm zrcadlila data z jiných portů. Do tohoto portu připojíte nahrávací počítač. (nebo zařízení)
Možné je též použít starý HUB, pokud jsou přenášená data méně jak 5 Mbit.
Hlavní výhoda je v tom, že k nahrávacímu počítači máte přístup jen Vy a kdyby se s ním něco stalo, není ohroženo samotné volání. Volání je totiž na nahrávání nezávislé, dokonce je nezávislé i na tom, jakého používáte VoIP operátora. Běžně se nahrávání provádí pomocí vlastního Asterisku. Pokud se s ním něco stane, nezavoláte si bez přenastavování všech telefonů. Navíc může být Asterisk bezpečnostní riziko. Odposlouchávací počítač jen odposlouchává, takže může být plně imunní proti jakýmkoli SIP útokům.
Řešení, které bychom použili my, je založeno na opensource a Linuxu a přišli jsme na něj při hledání toho, jak monitorovat kvalitu hovorů přímo u zákazníka, na čemž dále pracujeme. Možná by celý odposlouchávací počítač mohl být jen virtuální ... http://www.petri.co.il/using-packet-ana ... etwork.htm, zjevně ale nejlépe se skutečnou síťovou kartou. Existují USB síťové karty, které by měly být schopny se přímo "napojit" do virtuálu, minimálně některé zvládnou i promiskuitní mód. Tedy mělo by to fungovat. Jestli jde odposlouchávat z virtuálu přes běžnou síťovou kartu, a to jinou než virtuální síť, není jisté, spíše očekávám, že nikoli.
Jiná možnost je koupit si program na http://www.miarec.com, který je přímo pro Windows a umí i real time odposlouchávání. Předpokládám, ale že to bude pěkně drahé. Proto to raději na stránkách přímo neuvádí cenu ...
Kompletní řešení pro větší callcentra stojí totiž až miliony Kč.
Řešení, které můžeme nabídnout je pasivní, tedy "odposlouchává" internetové připojení. Stačí si pořídit switch, který podporuje funkci zrcadlení / mirroring.
Princip je názorně vysvětlen na obrázcích zde http://www.miarec.com/faq/what-is-port-mirroring
Switch je možné si pořídit např. tento.
http://www.alfacomp.cz/php/product.php? ... 000000156R
Zde je seznam switchů co podporují tuhle funkci.
http://www.miarec.com/knowledge/switches-port-mirroring
Na switchi si nastavíte jeden port tak, aby se na něm zrcadlila data z jiných portů. Do tohoto portu připojíte nahrávací počítač. (nebo zařízení)
Možné je též použít starý HUB, pokud jsou přenášená data méně jak 5 Mbit.
Hlavní výhoda je v tom, že k nahrávacímu počítači máte přístup jen Vy a kdyby se s ním něco stalo, není ohroženo samotné volání. Volání je totiž na nahrávání nezávislé, dokonce je nezávislé i na tom, jakého používáte VoIP operátora. Běžně se nahrávání provádí pomocí vlastního Asterisku. Pokud se s ním něco stane, nezavoláte si bez přenastavování všech telefonů. Navíc může být Asterisk bezpečnostní riziko. Odposlouchávací počítač jen odposlouchává, takže může být plně imunní proti jakýmkoli SIP útokům.
Řešení, které bychom použili my, je založeno na opensource a Linuxu a přišli jsme na něj při hledání toho, jak monitorovat kvalitu hovorů přímo u zákazníka, na čemž dále pracujeme. Možná by celý odposlouchávací počítač mohl být jen virtuální ... http://www.petri.co.il/using-packet-ana ... etwork.htm, zjevně ale nejlépe se skutečnou síťovou kartou. Existují USB síťové karty, které by měly být schopny se přímo "napojit" do virtuálu, minimálně některé zvládnou i promiskuitní mód. Tedy mělo by to fungovat. Jestli jde odposlouchávat z virtuálu přes běžnou síťovou kartu, a to jinou než virtuální síť, není jisté, spíše očekávám, že nikoli.
Jiná možnost je koupit si program na http://www.miarec.com, který je přímo pro Windows a umí i real time odposlouchávání. Předpokládám, ale že to bude pěkně drahé. Proto to raději na stránkách přímo neuvádí cenu ...
Kompletní řešení pro větší callcentra stojí totiž až miliony Kč.