Stránka 1 z 2
Hláška
Napsal: sob 30. bře 2013 9:43:41
od alsl
co znamena oznameni
"" volane cislo neni nastaveno "" ? pritom z mobilu se na dane cislo dovolam a na jina pevna cisla take jen na jedno dane cislo z odoriku ne proc ?
dane cislo se nezobrazí ani ve vypisu volani ze na nej bylo volano vzdy se mi od vas ozve hlaska "" volane cislo neni nastaveno "" ? pritom kamkoliv jinam se dovolam
Re: Hláška
Napsal: sob 30. bře 2013 17:07:45
od odorik_brno
Dobry den,pravdepodobne neni nastaveno smerovani na linku v paralelni vyzvaneni:
https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_vo ... nu=vlastni
Re: Hláška
Napsal: ned 31. bře 2013 8:50:05
od alsl
nachapu proc paralelni vyzvanení ? pouzivam jen jedno cislo co nastavit ?
a co mam na nem nastavit ?...hlaska od vas se mi oziva pri volani na urcite jedine cislo jiny problem není..kamkoliv jinam se dovolam jen na jedine cislo ne
linka od vas mi bezproblemu funguje i zvoni prichozi hovory ale kdyz zavolam na jedine urcite cislo je tam ta nesmyslna hlaska ...z mobilu i od jineho voip operatora se na dane cislo dovolam bez problemu jen z odoriku ne
Re: Hláška
Napsal: ned 31. bře 2013 13:33:09
od odorik_brno
Potrebujem konkretne informace z jakeho cisla na jake jste volal?
Re: Hláška
Napsal: ned 31. bře 2013 15:24:32
od alsl
volane cislo mate v SZ
Re: Hláška
Napsal: pon 01. dub 2013 8:30:13
od xsouku04
alsl píše:nachapu proc paralelni vyzvanení ? pouzivam jen jedno cislo co nastavit ?
a co mam na nem nastavit ?...hlaska od vas se mi oziva pri volani na urcite jedine cislo jiny problem není..kamkoliv jinam se dovolam jen na jedine cislo ne
linka od vas mi bezproblemu funguje i zvoni prichozi hovory ale kdyz zavolam na jedine urcite cislo je tam ta nesmyslna hlaska ...z mobilu i od jineho voip operatora se na dane cislo dovolam bez problemu jen z odoriku ne
Každé veřejné číslo, tedy např. geografické nebo 91011XXXX má u nás nastaveno v paralelním zvonění, kde všude má vyzvánět. Když si číslo pořídíte, je vše nastaveno dobře, ale pokud si položku smažete a nepřidáte nic jiného, není možné se na ně dovolat.
Re: Hláška
Napsal: pon 01. dub 2013 9:03:19
od alsl
nevim co kam pridat cislo ktere volam neni me volam do prodejny kde z meho odoriku jim se neda dovolat z mobilu a z jine voip site ano chyba je u vas jim telefon funguje i me. jen jedine cislo na ktere volam z vasi site se neda dovolat diky nesmyslne hlasce ...kamkoliv jinam se zmeho odoriku dovolam i me se da normalne dovolat jiny problem neni ..cislo jsem poslal vasemu kolegovy pres SZ
takze nevim co bych mel nastavit a kam vse funguje jak ma krome jedineho volaneho cisla ktere vase sit blokuje je to klasicke geograficke cislo 577........
xsouku04 píše:
Každé veřejné číslo, tedy např. geografické nebo 91011XXXX má u nás nastaveno v paralelním zvonění, kde všude má vyzvánět. Když si číslo pořídíte, je vše nastaveno dobře, ale pokud si položku smažete a nepřidáte nic jiného, není možné se na ně dovolat.
nic jsem nemazal ani nerusil ...proste problem je na to jedine volane cislo takze prosim navod co nastavit abych se na nej mohl od vas (z odoriku) dovolat kdyz jej blokujete
ViR píše:..blaaaa bla bla ....
otazka nebyla pro tebe ale pro nekoho z odoriku..problem trva a je ze strany odoriku
Re: Hláška
Napsal: pon 01. dub 2013 13:38:05
od ViR
alsl píše: .......vse funguje jak ma krome jedineho volaneho cisla ktere vase sit blokuje je to klasicke geograficke cislo 577........
Čili po X výměnách příspěvků je nejen technické podpoře ale i jiným uživatelům fóra konečně jasné, že jde o nedovolatelnost čísla v cizí síti z Odoriku, přičemž se ozývá neobvyklá hláška, že "číslo není nastaveno"

.
To ovšem nemusí (ale může) být chyba u Odoriku, protože je-li to cizí síť, jde hovor
(s pravděpodobností blížící se jistotě) nejméně přes jednoho dalšího (tranzitního) operátora, a nebo také přes několik. Případně jde o sítě, které mají peering. A někdy bohužel stačí, když dojde např. v případě přenesení čísla k tomu, že některý ze zúčastněných operátorů neoznámí druhému dohodnutým způsobem změnu v peeringovém směrování a problém je na světě.
Zrovna nedávno jsem řešil něco podobného u čísla, které bylo přeneseno od Faynu k IPEXu. A jelikož nedocházelo k přenesení čísla na "tranzitní" úrovni, neb Fayn využíval tranzit právě od IPEXu, nebylo nutno měnit záznam v RNPDB-FNG. Takže fayní technik to už dál neřešil. Jenže zapomněl na to, že nějakých dvě stě tisíc účastníků má konektivitu k nim i do IPEXu přes peeringswitch AODT. A pokud se na úrovni peeringu nezanese změna, tak hovory budou stále z od těchto operátorů směrovány nikoli do IPEXu ale přímo do Faynu, kde skončí s chybovou hláškou... Tento problém se pak týkal účastníků asi deseti operátorů, kteří mají s Faynem přímé propojení (včetně Odoriku), aniž by na něm nesli jakoukoli vinu.
Jinak ta hláška není nesmyslná. Ale říká, že dané konkrétní číslo sice existuje
(bohužel, jste-li tajemný jak hrad v Karpatech a uvedete pouze tři číslice, nelze ani odhadnout, jakému operátorovi bylo přiděleno, neb na určení OPa je třeba číslic nejméně šest...), avšak nemá někde
(nikoli nutně u Odorika) správně nastaveno směrování do cílové sítě.
alsl píše: ...proste problem je na to jedine volane cislo takze prosim navod co nastavit abych se na nej mohl od vas (z odoriku) dovolat...
Obávám se, že toto bude muset řešit Odorik s operátorem, k jehož síti/službě patří účastník, užívající toto číslo, a že je to mimo vás. Ale samozřejmě se mohu mýlit.
alsl píše: ....kdyz jej blokujete....
Viz výše - hláška "číslo není nastaveno" neznamená, že by je Odorik blokoval. Bude to nějaký jiný problém.
Re: Hláška
Napsal: úte 02. dub 2013 13:23:52
od megacruiser
Dobrý den,
problém nastal díky nedokončené portaci tohoto čísla z minulého roku. Žádost o portaci byla zamítnuta, měla být obnovena, což se ale potom nestalo a nedopatřením tak číslo v jedné tabulce zůstalo. Nyní je již vše opraveno a plně funkční.
Re: Hláška
Napsal: úte 02. dub 2013 14:29:42
od ViR
alsl píše:ViR píše:..blaaaa bla bla ....
otazka nebyla pro tebe ale pro nekoho z odoriku..problem trva a je ze strany odoriku
Pokud je nějaká otázka položena ve veřejné diskuzi, musíte počítat s tím, že se k ní vyjádří i někdo jiný než ten, komu si myslíte, že ji pokládáte. Zejména, když ve svých dedukcích docházíte k ne zcela pravdivým závěrům (třeba že někdo něco "blokuje").
BTW, z vyjádření od "megacruiser" je zřejmé, že problém vznikl v důsledku zamítnutého přenosu, tedy patrně "zaviněním" držitele toho čísla (nejčastější důvod). A ano, máte pravdu, vznikl v síti Odoriku, protože dohodnuté opakování přenosu už nebylo jak psáno výše realizováno...