Stránka 1 z 2

Signalizace čísla volajícího a ve zmeškaných hovorech

Napsal: úte 23. dub 2013 19:08:00
od 5uch
Zdá se, že se dělaly nějaké úpravy v backendu, které se týkají signalizace čísla volajícího do mailu o zmeškaném hovoru a na displej volaného.

Nemohu říci, že se úplně povedly... ;-)

Okolo 20.4. se začalo do informací o zmeškaném hovoru přidávat i jméno volajícího (zřejmě podle rychlých kontaktů). To je dobrý nápad, potíže byly trochu s diakritikou (chce to asi sladit použitou kódovou sadu použitou v těle mailu a s tou deklarovanou v jeho hlavičce).

a) Do mailu o zmeškaném hovoru v síti Odoriku se nyní vkládá interní odoričí číslo (*123456) místo veřejného čísla
b) a stejné číslo se signalizuje i na displeji volanému.
To nepovažuji za šťastné řešení... pokud to tak někdo chce, měla by to být jen jeho osobní (nastavitelná) preference, ne všem nucený default. Do adresáře přístrojů ukládám celé veřejné číslo, (nejen) z důvodů synchronizace adresáře s přístroji. Další důvod je ten, že maily se zmeškaným voláním si nechávám přeposílat na mobil jako SMS, zjištění jména volajícího provádím vytočením zobrazného čísla (čísla uvedeného v SMS). Pokud je tam interní číslo v rámci sítě, tak neověřím nic (proč ukládat do mobilu interní odoričí číslo...).

c) Při volání z čísla s potlačeným předáním čísla volajícího odoričí ústředna hovor nespojí (ohlásí, že volané číslo je nedostupné) a pošle mail o zmeškaném volání, kde volající je označen jako "anonymouse". Mail je tedy v pořádku, ale nechápu, proč volání není spojeno.

P.S. ad c) Všiml jsem si, že v nastaveních linky přibyla možnost "Přijímat hovory ze skrytých čísel: aktivní/neaktivní". V případě volby "aktivní" je volajícímu hlášena nedostupnost čísla, v případě volby "neaktivní" je hlášeno "Volání ze skrytého čísla je blokováno". To je správně. V obou případech přijde notifikace o zmeškaném volání (nejsem si jist, zda je to žádoucí v případě blokovaných hovorů ze skrytého čísla). Každopádně je ale chybně to, že se v případě neblokování stejně nelze dovolat.

Re: Signalizace čísla volajícího a ve zmeškaných hovorech

Napsal: úte 23. dub 2013 22:41:41
od kovik
Dobry den,
diky za upozorneni, proverim...

Re: Signalizace čísla volajícího a ve zmeškaných hovorech

Napsal: úte 23. dub 2013 23:06:55
od HonzaS
Také pozoruji problém, který má s tímto asi souvislost - když volám z CSipSimple na CSipSimple, zobrazuje se Odoričí linka namísto nastaveného CLIPu. Při volání z CSipSimple na mobil se namísto CLIPu zobrazilo číslo 910119999. Začalo se dít dnes.

Re: Signalizace čísla volajícího a ve zmeškaných hovorech

Napsal: stř 24. dub 2013 3:19:47
od jirka
Prosím o prověření: když se volá z Gigasetu, kde je registrované geografické číslo na druhý Gigaset kde je taky geografické číslo, zobrazuje se na displeji příchozí hovor místo geografického čísla interní číslo s hvězdičkou. Začalo to dělat včera. Díky.

Re: Signalizace čísla volajícího a ve zmeškaných hovorech

Napsal: stř 24. dub 2013 12:05:02
od kovik
Dobry den,
a) Do mailu o zmeškaném hovoru v síti Odoriku se nyní vkládá interní odoričí číslo (*123456) místo veřejného čísla
b) stejné číslo se signalizuje i na displeji volanému.
problemy se zobrazenim verejnych cisel a CLIPU
--Opraveno, interni chyba, vytvorena 23.4.2013 v cca:02:00 a opravena 24.4.2013 v cca:02:00,
c) Při volání z čísla s potlačeným předáním čísla volajícího odoričí ústředna hovor nespojí
--Zruseni zasilani emailu o zmeskanem hovoru, jestli vola anonymous.

--Prepracovana funkcnost odmitani hovoru ze skryteho cisla, puvodne se horor odmitl podle nastaveni cilove linky (jestli bylo u verejneho cisla nastaveno blokoani hovoru ze skrytych cisel a cislo bylo presmerovano na jine linky, zafungovalo az nastaveni linek, na ktere bylo presmerovano) coz bylo dosti neprehledne a zmatecne.

Nyni je nastaveni orientovano pouze na verejne cislo, a nastaveni bude presunuto do `nastaveni paralelniho vyzvaneni'

Re: Signalizace čísla volajícího a ve zmeškaných hovorech

Napsal: stř 24. dub 2013 14:20:55
od 5uch
kovik:

Super!

Re: Signalizace čísla volajícího a ve zmeškaných hovorech

Napsal: stř 24. dub 2013 14:48:36
od Jakub
Nevim jestli se tu toto v posledni dobe resilo, ale kdyz uz se objevila ta volba "Povolit příchozí hovory z anonymních čísel", to uz je jen krucek od called id based routing. Nedala by se pridat volba "Povolit příchozí hovory pouze z čísel vyhovujícím vzoru", kde by se vzor definoval pomoci regularnich vyrazu jako treba na pbxes.org? Tam maj neco takoveho:

Custom Dial Patterns: A Dial Pattern is a unique set of digits that will select this trunk. Enter one dial pattern per line.
Rules:
X matches any digit from 0-9
Z matches any digit form 1-9
N matches any digit from 2-9
[1237-9] matches any digit or letter in the brackets (in this example, 1,2,3,7,8,9)
. wildcard, matches one or more characters

Ty vzory se pak vkladaj do textarea "one-per-line". Neslo by to?

Re: Signalizace čísla volajícího a ve zmeškaných hovorech

Napsal: stř 24. dub 2013 16:23:53
od ViR
Jakub píše:Nevim jestli se tu toto v posledni dobe resilo, ale kdyz uz se objevila ta volba "Povolit příchozí hovory z anonymních čísel", to uz je jen krucek od called id based routing. Nedala by se pridat volba "Povolit příchozí hovory pouze z čísel vyhovujícím vzoru", kde by se vzor definoval pomoci regularnich vyrazu jako treba na pbxes.org?
CBR (CLIP Based Routing) je poměrně luxusní služba, pokud s ní umíte pracovat :-). Já ji docela využívám u jednoho konkurenčního VoIP operátora při přesměrování hovorů na mobilní čísla, kdy volající s oprávněním je přesměrován, zatímco "neoprávnění" jsou nasměrováni na záznamník. Lze tak poměrně hezky nastavit například to, že s obyčejným Twistem od TMo a balíčkem "Twist pevná plus" (volání na pevnou v ceně 0,50 Kč/min za 19 Kč paušál týdně) voláte na zvolené mobily v součtu za 0,50 Kč/min (placeno TMo) + 1,- Kč/min (placeno VoIP operátorovi). A současně máte jistotu, že nikdo neoprávněný toto nemůže využívat. (Ještě zajímavější to může být třeba v kombinaci s tarifem Free O2.....) A nebo tak lze například umožnit oprávněným volajícím přístup k DISA provolbě či CallBacku, nebo to, aby se dítě volající matce - manažerce do firmy dovolalo přímo jí na stůl, bez toho, aby se hovor "cedil" přes spojovatelku.

Re: Signalizace čísla volajícího a ve zmeškaných hovorech

Napsal: stř 24. dub 2013 18:17:03
od Jakub
ViR píše:
Jakub píše:Nevim jestli se tu toto v posledni dobe resilo, ale kdyz uz se objevila ta volba "Povolit příchozí hovory z anonymních čísel", to uz je jen krucek od called id based routing. Nedala by se pridat volba "Povolit příchozí hovory pouze z čísel vyhovujícím vzoru", kde by se vzor definoval pomoci regularnich vyrazu jako treba na pbxes.org?
CBR (CLIP Based Routing) je poměrně luxusní služba, pokud s ní umíte pracovat :-). Já ji docela využívám u jednoho konkurenčního VoIP operátora při přesměrování hovorů na mobilní čísla, kdy volající s oprávněním je přesměrován, zatímco "neoprávnění" jsou nasměrováni na záznamník. Lze tak poměrně hezky nastavit například to, že s obyčejným Twistem od TMo a balíčkem "Twist pevná plus" (volání na pevnou v ceně 0,50 Kč/min za 19 Kč paušál týdně) voláte na zvolené mobily v součtu za 0,50 Kč/min (placeno TMo) + 1,- Kč/min (placeno VoIP operátorovi). A současně máte jistotu, že nikdo neoprávněný toto nemůže využívat. (Ještě zajímavější to může být třeba v kombinaci s tarifem Free O2.....) A nebo tak lze například umožnit oprávněným volajícím přístup k DISA provolbě či CallBacku, nebo to, aby se dítě volající matce - manažerce do firmy dovolalo přímo jí na stůl, bez toho, aby se hovor "cedil" přes spojovatelku.
Krome blokovani hovoru od konkretnich lidi je tohle urcite jedno z uzitecnych vyuziti CBR. A to ne jen pri volani po CZ, ale treba me osobne se toto vyplati i pri volani ze zahranici, kde volani na CZ/EU pevne linky je velmi levne, avsak volani na mobilni cisla nikoliv. Pokud by se navic dalo menit nastaveni paralelniho vyzvaneni pomoci API, pak by s timto daly delat docela kouzla. Bez CBR je to ale riziko a treba me osobne se stalo ze jedno cislo podobne vyuzivane bylo z nejakeho zahadneho duvodu publikovane jako help linka v jednom inzeratu a pote jsem to musel zrusit, bez CBR to pak uz neslo.

Re: Signalizace čísla volajícího a ve zmeškaných hovorech

Napsal: stř 24. dub 2013 19:21:43
od xsouku04
Neměl by to být problém dodělat. Nyní se ale snažíme vyřešit faxování.