Na volání přes VoIP se přece nic nemění a žádný poplatek není na obzoru.cmar píše:osobně si myslím že paušální poplatek při aktivní využívání služby je nesmysl. Spíš bych uvítal něco jako "minimální provolávka" a pak nemám poplatek za "využívání" služby. Spíš bych ho definoval jako poplatek za nevyužíváni služby.
Na odorik jsem přešel pravě kvůli neexistenci měsíčního poplatku. Dokonce jsem ukecal polovičku, aby když je doma a ma telekonferenci aby na free číslo volala přes Vás a ne přes mobil. At vas troch podpořím i z cizích pěnez, nejen ze svých. Tak máte zhruba dve hodky hovoru tydne
Návrh nových všeobecných podmínek - léto 2013
Re: Návrh nových všeobecných podmínek
Re: Návrh nových všeobecných podmínek
ViR píše:Pak by se ale ten poplatek musel "rozpustit" do ceny té minimální provolávky, protože virtuální operátor ten poplatek platí síťovému (případně MVNE), ať voláte, nebo ne.cmar píše:osobně si myslím že paušální poplatek při aktivní využívání služby je nesmysl. Spíš bych uvítal něco jako "minimální provolávka" a pak nemám poplatek za "využívání" služby. Spíš bych ho definoval jako poplatek za nevyužíváni služby.
A výsledek by byl ten, že namísto 30 Kč/měs. (zdánlivě možná za nic) byste MUSEL při vyšší ceně minuty, srovnatelné např. s bleskMOBILem, provolat cca 100 Kč. Takto je provolat nemusíte.
Jinak z podstaty věci nejde o poplatek za "využívání" ale za "přístup" či "přistavení" případně "pohotovost" služby. Je to vlastně jako když na vás čeká před domem taxi, nebo když vám u služební cesty do jiné obce naúčtuje advokát ztrátu času.
....a jsme u GoMobil....u něj, pokud se ve "Startu" neprovolá v průběhu 6 měsíců 500,- (tj. cca 84,-/měsíc), vemou si tzv. udržovacích 30,-Kč
Re: Návrh nových všeobecných podmínek
Ano, přesně tak. A vzhledem k tomu, že Gomobil (na rozdíl od Odoriku, Voocall či ha-loo, kteří účtují po sekundách 1+1) účtuje 60+1, kde je koeficient předražení cca 1,15x, jsme na té cca stokoruně měsíčně, pokud je paušál rozpuštěn do ceny hovorného a cena má být ještě konkurenceschopná. Takže kolem té stovky se to srovná.kivals píše:....a jsme u GoMobil....u něj, pokud se ve "Startu" neprovolá v průběhu 6 měsíců 500,- (tj. cca 84,-/měsíc), vemou si tzv. udržovacích 30,-Kč
Akorát, že ti, co volají více než cca 3/4 hodiny měsíčně, jsou na tom oproti Odoriku právě kvůli vyšší minutové sazbě a té 60+1 tarifikaci (koeficientu předražení) hůře. Ale poněkud lépe, než ti, co se stejnou nebo horší tarifikací než má Gomobil volají za sazbu přes 2 Kč/min.
BTW, chytrost Gomobilu spočívá v tom, že začíná ten poplatek účtovat až po půl roce, protože uživatel si zvykne na službu a na to, jak to funguje, a protože jde o službu výhodnou, tak ten poplatek patrně bez problémů "rozdejchá".
Re: Návrh nových všeobecných podmínek
Chytrost, ale i výhoda pro málo volající. Poplatkem eliminuje mrtvé duše, co mají telefon prakticky na příjem hovorů. Vzhledem k povinné konzumaci 500 Kč/6 měs je atraktivní pro málo volající, kdy o dovolené a svátcích si naženou konzumaci.
Re: Návrh nových všeobecných podmínek
To je ale jen optická záležitost, protože ať tak nebo tak, stejně, pominu-li první půlrok, těch 360 Kč/rok poplatku zaplatí. jen je rozdíl v tom, že pokud je málo volající (tj. pod 500 Kč/ 6 měs.), zaplatí jej zjevně (jako u Odoriku, Voocall, ha-loo) a pokud je více volající zaplatí jej skrytě, rozpuštěný v ceně hovorného. A dokonce zaplatí relativně víc .paty07 píše:Chytrost, ale i výhoda pro málo volající. Poplatkem eliminuje mrtvé duše, co mají telefon prakticky na příjem hovorů. Vzhledem k povinné konzumaci 500 Kč/6 měs je atraktivní pro málo volající, kdy o dovolené a svátcích si naženou konzumaci.
Jinak 500 Kč/6 měs. NENÍ povinná konzumace. To je konzumace, při níž je právě uhrazen "skrytý" měsíční poplatek, rozpuštěný v hovorném. Povinných je jen těch 30 Kč/měs. (360 Kč/rok) které zaplatíte bud jedním nebo druhým způsobem.
Re: Návrh nových všeobecných podmínek
No, ale vypadá to lépe
Re: Návrh nových všeobecných podmínek
Možná vypadá. To ano. Ale ti více volající jsou na tom hůř, než u Odorika. S přihlédnutím k statistickým údajům z 1,8 mil. hovorů z tohoto článku http://www.lupa.cz/clanky/tarifikacni-p ... lani-vliv/ Ing. Ivo Fišera, který uvádí pro tarifikaci 60 + 1 "koeficient předražení" 1,17x, by se např. u Gomobilu (který patří mezi ty opravdu levné a zajímavé) za skutečně provolaných 120 minut (cca 70 hovorů) zaplatilo 120 min x 1,90 Kč/min x 1,17 = cca 267 Kč. U Odoriku pak 120 min x 1,69 Kč/min + 30 Kč/měs = cca 233 Kč.paty07 píše:No, ale vypadá to lépe
(Odorik je dokonce o chlup výhodnější i při skutečně provolané jedné hodině, kdy u Gomobile zaplatíte 60 x 1,9 x 1,17 = cca 133 Kč, zatímco u Odoriku 60 x 1,69 + 30 = cca 131 Kč )
Re: Návrh nových všeobecných podmínek
U mě Gomobil oproti odoriku vyhrává s datama. Nejvíc vyhrává Mobil.cz, ale nechci přijít o číslo, nevím, co si T-mobile od toho nasírání slibuje. Provolám fakt minimum, sem tam hovor typu "Franto už jsem u hospody." Nejvíc u mě hrajou data tak kolem těch 100 - 200 MB. Jenom se mi u Go nelíbí post paid, ale to překousnu.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8177
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrh nových všeobecných podmínek
Tedy dat spotřebujete 100-200 MB, ale platit musíte 200 MB? To ale pak výhodněji nevyjde. Co udělá Gopay poté, co spotřebujete balíček? Internet úplně odstřihne? Kupovat balíček je vždy méně výhodné než samotnou službu, protože balíček nevyužijete ideálním způsobem.paty07 píše:U mě Gomobil oproti odoriku vyhrává s datama. Nejvíc vyhrává Mobil.cz, ale nechci přijít o číslo, nevím, co si T-mobile od toho nasírání slibuje. Provolám fakt minimum, sem tam hovor typu "Franto už jsem u hospody." Nejvíc u mě hrajou data tak kolem těch 100 - 200 MB. Jenom se mi u Go nelíbí post paid, ale to překousnu.
Na "Franto už jsem u hospody" se hodí vteřinová tarifikace hned od začátku.
A ty vyšší tarify zase spoléhají na to, že většinu volných minut si člověk provolá v rámci Gomobil při volání svým blízkým, kde cena 1.66 popř. 1 Kč/min není vůbec výhodná. Při zneužití simkarty ručíte veškerým svým majetkem!!!
Zajímavé, že Gomobil má velice podobné logo jako gopay.cz https://www.gopay.cz/. A s Gopay máme nepříjemnou obchodní zkušenost. Např. nyní Gopay spamuje všechny lidi, kteří alespoň jednou zaplatili přes Gopay s nabídkou gomobil.cz (tedy i naše zákazníky). I když jediné, co mají podobné, je podobné logo a název. Vzhledem k prohlášení na jejich stránkách je to zjevně nezákonné, ale to jim nevadí... (Nyní slíbili, že našim zákazníkům už to dělat nebudou)
A naše zkušenost s Gopay ? Nepřehledné stránky, vše zbytečně překomplikované, jejich "zabezpečené" api nestandardně zbastlené v php, tváří se jako velká firma, ale že jejich systém vrací půl roku nesmyslnou hlášku, když si někdo vybere platbu paymayway, to je celkem nechává klidnými. Několikrát jsem to urgoval... Mám toho jejich přístupu už dost a uvažuji o přechodu na podobnou službu http://www.payu.cz/ .
Souhlasím, že pro toho, kdo volá hodně málo a občas využije internet, je nejvýhodnější mobil.cz. Těm, kterým se nelíbí paušál 1 Kč/den, protože volají opravdu málo, doporučuji.
Re: Návrh nových všeobecných podmínek
U GoMobilu se dají data dokoupit (100MB je zahrnuto v tom 200Kč paušálu, dalších 100MB je za 75Kč), ale jak jsem už nedávno psal, tak historie provozovatele není nijak růžová a osobně jsem právě z těchto důvodů o GoMobilu přestal uvažovat (a to byl zpočátku můj favorit, ke kterému jsem chtěl jít).