objednaný callback nelze odmítnout
objednaný callback nelze odmítnout
Při callback pomocí funkce "služby z webu"---> "objednat zpětné volání" se zadávají dvě čísla které se mají spojit. První číslo je zpravidla můj mobil.
Domníval jsem se, že když na prvním čísle (tedy svém mobilu) příchozí hovor
- buď odmítnu
- nebo ho zameškám (po asi 20 zvoněních prozvánění skončí)
- nebo jsem bez signálu
se callback zruší a druhé číslo již prozváněno nebude.
Teď jsem tuto situaci testoval ale nefunguje to tak.
Když na prvním čísle hovor z některého z výše uvedených důvodů nepřijmu, stejně na druhém čísle zazvoní a celou dobu je spojení (v prvních dvou případech) účtováno jako bych hovor na prvním čísle přijal.
A nejsem žádným způsobem schopen hovor ukončit - jak dlouho mi bude účtováno záleží na vlastníkovi druhého telefonního čísla jak dlouho bude s robotem komunikovat.
Jak jsem testoval (4 pokusy):
číslo 1 ... můj mobil (cena 0,59 Kč/min)
číslo 2 ... moje pevná linka doma (VOIP brána, cena 0,00 Kč/min)
A)
objednání hovoru pomocí , na mobilu při zvonění hovor odmítnut
Ihned zazvonilo na pevné lince a povídalo si se mnou na téma jestli chci přijmout SMS
To (dle výpisu) trvalo cca 1 minutu a stálo cca 0,60 Kč. Hovor na mobil je uveden jako spojený i když jsem hovor odmítnul.
Pak jsem na pevné lince hovor ukončil
B)
objednání hovoru, na mobilu jsem zvednul
proběhlo normální propojení, hovor jsem z mobilu po pár vteřinách bezproblémově ukončil, na pevné se pak spojení ukončilo vzápětí, vše bylo přesně tak jak mělo být, spojení mohu ze svého mobilu ukončit
C)
objednání hovoru, na mobilu jsem nechal zvonit cca 20x pak samo přestalo (simulace "zmeškaného hovoru")
Po ukončení zvonění na mobilu zazvonilo na pevné, zase zpráva o posílání SMS ale že žádná SMS nejde poslat
To (dle výpisu) trvalo cca 30 s a stálo cca 0,30 Kč. Hovor na mobil je uveden jako spojený i když jsem hovor zmeškal.
D)
Objednání hovoru, mobil vypnutý (simulace situace bez signálu)
Po ukončení zvonění na mobilu zazvonilo na pevné, zase zpráva o posílání SMS ale že žádná SMS nejde poslat
Ve výpisu tentokrát mám jen dva hovory, zdarma. Hovor na mobil se vůbec nevyskytuje (to je správně).
Ještě jedna věc. Ve výpisu hovorů bych vždy očekával dva hovory, mám tam ale (kromě posledního) hovory tři.
call id:
A) 66385926, 66385927, 66385929
B) 66386495, 66386496, 66386497
C) 66386972, 66386973, 66386974
D) 66389305, 66389304
A pro případné šťouraly - jak mohu zmeškat objednaný hovor.
Mám na mysli zejmena případy, kdy si hovor objednám se spožděním.
Domníval jsem se, že když na prvním čísle (tedy svém mobilu) příchozí hovor
- buď odmítnu
- nebo ho zameškám (po asi 20 zvoněních prozvánění skončí)
- nebo jsem bez signálu
se callback zruší a druhé číslo již prozváněno nebude.
Teď jsem tuto situaci testoval ale nefunguje to tak.
Když na prvním čísle hovor z některého z výše uvedených důvodů nepřijmu, stejně na druhém čísle zazvoní a celou dobu je spojení (v prvních dvou případech) účtováno jako bych hovor na prvním čísle přijal.
A nejsem žádným způsobem schopen hovor ukončit - jak dlouho mi bude účtováno záleží na vlastníkovi druhého telefonního čísla jak dlouho bude s robotem komunikovat.
Jak jsem testoval (4 pokusy):
číslo 1 ... můj mobil (cena 0,59 Kč/min)
číslo 2 ... moje pevná linka doma (VOIP brána, cena 0,00 Kč/min)
A)
objednání hovoru pomocí , na mobilu při zvonění hovor odmítnut
Ihned zazvonilo na pevné lince a povídalo si se mnou na téma jestli chci přijmout SMS
To (dle výpisu) trvalo cca 1 minutu a stálo cca 0,60 Kč. Hovor na mobil je uveden jako spojený i když jsem hovor odmítnul.
Pak jsem na pevné lince hovor ukončil
B)
objednání hovoru, na mobilu jsem zvednul
proběhlo normální propojení, hovor jsem z mobilu po pár vteřinách bezproblémově ukončil, na pevné se pak spojení ukončilo vzápětí, vše bylo přesně tak jak mělo být, spojení mohu ze svého mobilu ukončit
C)
objednání hovoru, na mobilu jsem nechal zvonit cca 20x pak samo přestalo (simulace "zmeškaného hovoru")
Po ukončení zvonění na mobilu zazvonilo na pevné, zase zpráva o posílání SMS ale že žádná SMS nejde poslat
To (dle výpisu) trvalo cca 30 s a stálo cca 0,30 Kč. Hovor na mobil je uveden jako spojený i když jsem hovor zmeškal.
D)
Objednání hovoru, mobil vypnutý (simulace situace bez signálu)
Po ukončení zvonění na mobilu zazvonilo na pevné, zase zpráva o posílání SMS ale že žádná SMS nejde poslat
Ve výpisu tentokrát mám jen dva hovory, zdarma. Hovor na mobil se vůbec nevyskytuje (to je správně).
Ještě jedna věc. Ve výpisu hovorů bych vždy očekával dva hovory, mám tam ale (kromě posledního) hovory tři.
call id:
A) 66385926, 66385927, 66385929
B) 66386495, 66386496, 66386497
C) 66386972, 66386973, 66386974
D) 66389305, 66389304
A pro případné šťouraly - jak mohu zmeškat objednaný hovor.
Mám na mysli zejmena případy, kdy si hovor objednám se spožděním.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8162
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: objednaný callback nelze odmítnout
Na mě to na první pohled působí tak, jako kdyby si s Vámi povídala zmatená plechová huba od O2.povídalo si se mnou na téma jestli chci přijmout SMS
A důvod zmatení by mohlo být to, že volající i volaný je stejné číslo.
Měli bychom trochu udělat pořádek v tom, co se zobrazuje jako číslo volajícího v tomto případě.
Re: objednaný callback nelze odmítnout
"...A důvod zmatení by mohlo být to, že volající i volaný je stejné číslo...."
Objednával jsem callback spojení mezi těmito dvěma veřejnými čísly:
volající: 728 421 xxx
volaný: 399 499 xxx
Tedy evidentně mezi dvěma různými čísly.
Ovšem je pravda, že to Odorik číslo bylo primárně zaregistrováno přes mobil, který zde je jako volající. Může v tom být nějaká souvislost?
Zkusím odpoledne variantu A) a C) vyzkoušet ještě pro "volající" z úplně jiného mobilu.
Ale to že mi byly naúčtovány hovory na mobil které se vůbec neuskutečnily chyba jistě je. Hovor jsem přece A)odmítnul C)zmeškal.
Neberte to ale jako reklamaci. Nesprávně strženou jednu korunu vůbec nebudu řešit - nemá smysl ani pro mne ani pro vás tím ztrácet čas.
Objednával jsem callback spojení mezi těmito dvěma veřejnými čísly:
volající: 728 421 xxx
volaný: 399 499 xxx
Tedy evidentně mezi dvěma různými čísly.
Ovšem je pravda, že to Odorik číslo bylo primárně zaregistrováno přes mobil, který zde je jako volající. Může v tom být nějaká souvislost?
Zkusím odpoledne variantu A) a C) vyzkoušet ještě pro "volající" z úplně jiného mobilu.
Ale to že mi byly naúčtovány hovory na mobil které se vůbec neuskutečnily chyba jistě je. Hovor jsem přece A)odmítnul C)zmeškal.
Neberte to ale jako reklamaci. Nesprávně strženou jednu korunu vůbec nebudu řešit - nemá smysl ani pro mne ani pro vás tím ztrácet čas.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8162
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: objednaný callback nelze odmítnout
Podle mého názoru, v O2 ty hovory zdvihne právě ta plechová huba, takže účtování je ok.
Těžko bychom si u nás vymýšleli nějaké hlášky o odeslání sms.
Těžko bychom si u nás vymýšleli nějaké hlášky o odeslání sms.
Re: objednaný callback nelze odmítnout
Ano, máte pravdu. To co jsem popisoval platí. Nejedná se ale o chybu nýbrž o vlastnost - někdy nepříjemnou. I to účtování bylo zcela OK.xsouku04 píše:Podle mého názoru, v O2 ty hovory zdvihne právě ta plechová huba, takže účtování je ok.
Těžko bychom si u nás vymýšleli nějaké hlášky o odeslání sms.
Odorik skoro určitě nemá možnost tuto vlastnost eliminovat.
Pro ostatní to shrnu. Pokud objednáte callback a nechcete z nějakého důvodu spojení provést tak dávat pozor v případě, kdy neuskutečněné hovory za vás zvedá plechová huba operátora kterému patří váš mobil. Jinak si tu plechovou hubu poslechne ten komu patří druhé spojované číslo od callback a bude čumět co mu to přišlo za hovor.
V takovém případě je lepší hovor od callback (který nechci uskutečnit) přijmout a v zápětí zavěsit.
Bohužel i případě krátkého zvednutí a okamžitého ukončení hovoru již druhé číslo zaregistruje, že jste mu volali (jednou mu zazvoní a má zmeškaný hovor).
Plechová huba:
např. hlasová schránka
nebo u Vodafone ty plky "ať děláme co děláme nemůžeme se s volaným číslem spojit"
Re: objednaný callback nelze odmítnout
No já pokud objednávám callback tak naopak chci z nějakého důvodu spojení provést a pokud si to během spojování rozmyslím, počkám jak spojení dopadne a buď se omluvím nebo zavěsím. Je to venkoncem výhodnější než plechová huba.
Odesláno z mého GT-I9505 pomocí Tapatalk 4 Beta
Odesláno z mého GT-I9505 pomocí Tapatalk 4 Beta
Re: objednaný callback nelze odmítnout
Popíši situaci kdy si volající objedná 3 hovory a chce provést právě jen jeden z nich:jimisoft píše:No já pokud objednávám callback tak naopak chci z nějakého důvodu spojení provést .....
Syn je na 2 měsíce v cizině a koupil si tam místní SIM.
V době kdy je u I-netu, nemůže telefonovat. V době kdy může telefonovat nemá připojení k I-netu. Jiný způsob aktivace callback (tedy SMS nebo prozvoněním) není možný. Ideální tedy je callback s opožděným provedením. Ale má pak jediný pokus na to se dovolat.
Napadlo mne, že by mohl naplánoval dvě nebo tři spojení (třeba po půlhodině) a když některé nechce využít - stornovat tak, že odmítne hovor přijmout. Ještě že jsem si to vyzkoušel - to by nebyl dobrý nápad. To by se volaný divil, až by mu plechová huba v neznámé cizí řeči něco plkala.
Stačí ale nápad zmodifikovat.
Pro odložený callback raději jako druhé číslo vždy uvádět číslo, kde to určitě nikdo nezvedne nebo hovor s robotem zdarma (třeba 800 123 456). Hvězdičkou přejít do zadávání a číslo naplnit ručně zpravidla pomocí "rychlé kontakty".
Pokud se hovor z důvodu C) nebo D) (viz úvodní příspěvek) neuskuteční, nebude to nikoho plašit hovorem v cizím jazyce.
Odmítnutí hovoru důvod A) nepoužívat. Raději hovor přijmout a vzápětí ukončit. Vyjde to levněji.
DOTAZ NA ODORIK:
Zkoušel jsem druhé číslo nevyplnit. Nelze, vyběhne na obrazovce hláška "Číslo, na které chcete volat, je ve špatném formátu."
Existuje nějaká další varianta jak obejít tuto validaci (než používat 800123456)?
Re: objednaný callback nelze odmítnout
Tohle je fakt nelogická vlastnost, kterou má pouze Odorik. Ne Voocall a Mikrotech.
Pokud příchozí callback odmítnu, tak asi nechci aby to donekočna zkoušel znovu. Jediné řešení je na pár minut vypnout mobil.
Pokud příchozí callback odmítnu, tak asi nechci aby to donekočna zkoušel znovu. Jediné řešení je na pár minut vypnout mobil.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: stř 07. pro 2011 10:25:39
Re: objednaný callback nelze odmítnout
A nebo to jen zvednout a hned položit.Stojí to pár haléřů.
Odesláno z mého LG-P500 pomocí Tapatalk 2
Odesláno z mého LG-P500 pomocí Tapatalk 2
Re: objednaný callback nelze odmítnout
Taky mě to jednou naštvalo, objednal jsem callback a zrovna v tom okamžiku někdo zvonil u vchodových dveří, takže jsem chtěl hovor zrušit a ono to volalo pořád znovumartin1 píše:Tohle je fakt nelogická vlastnost, kterou má pouze Odorik. Ne Voocall a Mikrotech.
Pokud příchozí callback odmítnu, tak asi nechci aby to donekočna zkoušel znovu. Jediné řešení je na pár minut vypnout mobil.