Stránka 1 z 1

Proč dochází k předčasnému ukončení hovoru ?

Napsal: pát 04. říj 2013 21:56:13
od helmut.niederman
Mám dotaz a potřeboval bych vysvětlit k jedné věci. Mám jeden speciální testovací účet Odorik a na něho si posílám menší částky z jiného účtu Odorik, takže kredit se pohybuje plus mínus kolem 3,- Kč.
Zrovna dneska jsem tam měl kredit 2,30 Kč a volal jsem do Polska na mobilní telefon, hovor do Polska na mobil stojí 2,01 Kč. Na geografickém čísle jsem si přesměroval hovory na to polské číslo a pak jsem své odorčí geografické číslo prozváněl ze sim karty O2. A teď mne by zajímalo, proč hovor byl ukončen po 59 sekundách když na účtu jsem měl ještě cca 0,30 Kč, proč ten Odorik předčasně ukončuje hovory a nenechá aby se vyčerpal celý kredit. To znamená proč hovor nemohl trvat přesně 68 vteřin ale hovor se utnul při spojení 59 vteřin ? Ještě připomínám, že na SIM kartě O2 je kredit větší než 50,- Kč, takže ze strany O2 nedošlo k ukončení hovoru. ;)

Nebo taky by mne zajímalo, když mám na kontě 0,30 Kč, proč není možné z VOIP sw aplikace volat na mobilní telefon i za cenu toho, že hovor bude velmi krátký cca 29 sekund. Proč rovnou mne ústředna odmítá spojit a hovoří o příliš nízském kreditu. Mám tomu rozumět tak, že Odorik ve svém billingu účtuje po minutách (ale defacto zákazníkům se cena hovoru účtuje po sekundách) to jest ústředna to počítá po minutách = minutových impulzech ? Proto tedy byl ukončen hovor do Polska na mobil již po 59 sekundách ? I přesto, že hovor mohl trvat ještě dalších 10 sekund ?

Kdyby třeba hovor na nějaké zahraniční číslo stálo 90,- Kč/min ale já bych měl na svém účtu kredit 100,- Kč, tak po 59 sekundách by se hovor taky ukončí ?

Re: Proč dochází k předčasnému ukončení hovoru ?

Napsal: pát 04. říj 2013 22:03:45
od jirka
Nech se vyšetřit

Re: Proč dochází k předčasnému ukončení hovoru ?

Napsal: pát 04. říj 2013 23:16:21
od Kabek
Těch důvodů je více. To Vám možná vysvětlí někdo od Odoriku, ale jistě asi budete souhlasit, že platby "přes hranice" nejdou v Kč, ale asi v Eurech. No a třeba v tom hraje svou roli matematika - zaokrouhlování. Trochu i fyzika a způsob přenosu informací o ukončení hovoru (ukončení tarifikace). V zásadě lze jistě souhlasit i s tím, že možná Odorik dělá jistou nepatrnou "rezervu", aby se účet nedostal do mínusu.

Zkuste pochopit "jádro pudla" - chtějí se Vás zbavit!!!! Dělají Vám to naschvál!!!! Jen a jen Vám!!! Ostatním to chodí zcela korektně a přesně ne na haléř, ale na tisícinu haléře..... Na Vašem místě bych to ocenil, že se Vám speciálně tak věnují. Jistě se tím nesmírně obohacují na Váš úkor... Už jste si řekl, že píšu kraviny? Pak to je na dobré cestě. Ono celé to vlákno je jedna kravina, bohužel.

Přeji všem bez rozdílu názoru dobrou noc a už sem nejdu.

Re: Proč dochází k předčasnému ukončení hovoru ?

Napsal: sob 05. říj 2013 12:38:45
od xsouku04
K přerušování hovorů dochází cca každých 20 vteřin myslím.
Takže se to nedá utnout přesně tak, aby byl kredit přesně na nule. Ze stejného důvodu vám to nedovolí vytočit hovor, když nemáte ani na minutu hovoru.
Jeden uživatel totiž může mít více souběžných hovorů a ošetřit to pak není triviální. Nemůžete totiž naplánovat, kdy přesně se má hovor přerušit ve chvíli, kdy se hovor vytáčí, protože uživatel může ve stejnou dobu mít více hovorů, což je třeba při užívání callbacku běžná věc.