Stránka 1 z 2
Výpis volání - číslo volajícího NULL
Napsal: čtv 25. srp 2011 10:45:30
od xsvobo10
Dobrý den,
ve výpisu volání mám jako číslo volajícího uvedeno NULL.
Prosím můžete objasnit, za jakých okolností toto nastane?
Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL
Napsal: pát 26. srp 2011 7:24:41
od xsouku04
Nevšim jsem si toho, můžete uvést Vaše user_id nebo mobilní číslo.
Stačí emailem, pokud to nechcete zveřejňovat na fóru.
Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL
Napsal: úte 05. úno 2013 11:27:43
od ViR
xsvobo10 píše:Dobrý den, ve výpisu volání mám jako číslo volajícího uvedeno NULL. Prosím můžete objasnit, za jakých okolností toto nastane?
Připojuji se ke staršímu dotazu výše. V mém případě jde o call id 57165474.
Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL
Napsal: úte 05. úno 2013 18:48:00
od xsouku04
Voláno bylo ze skrytého mobilního čísla (které je nám známo). Proč náš dodavatel příchozích hovorů poslal NULL když běžně posílá anonymous nevím, můžu se zkusit zeptat, ale pochybuji, že v tom bude nějaká logika.
Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL
Napsal: úte 05. úno 2013 19:50:25
od Pitomec
To znamená, že Odoriku (jakožto poskytovateli služby) se skrytá čísla vždy zobrazí, ale nepředá tuto informaci uživateli?
Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL
Napsal: úte 05. úno 2013 20:04:26
od ViR
Pitomec píše:To znamená, že Odoriku (jakožto poskytovateli služby) se skrytá čísla vždy zobrazí, ale nepředá tuto informaci uživateli?
To je více méně pravidlem v SS7 i DSS1 signalizaci. Má-li být u hovoru použito CLIR, originující síť pošle v signalizaci úplnou CLI a přidá pouze příznak hovoru se skrytou identifikací (CLIR) a teprve poslední ústředna posledního operátora zajistí potlačení CLI. Identifikace volajícího by tedy při přepravě hovoru mezi-operátorskými sítěmi měla chybět pouze tehdy, když originující síť CLI vůbec neumožňuje, a hovor jí proto není opatřen.
Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL
Napsal: úte 05. úno 2013 20:33:01
od Pitomec
Takže pro poskytovatele není problém to skryté číslo sdělit uživateli. Nebo je tam nějaká povinnost to nesdělovat?
Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL
Napsal: úte 05. úno 2013 21:12:34
od ViR
Pitomec píše:Takže pro poskytovatele není problém to skryté číslo sdělit uživateli. Nebo je tam nějaká povinnost to nesdělovat?
Sdělit účastníkovi (nikoli uživateli) skryté číslo operátor může tehdy, pokud je uvedený hovor v "řádné žádosti" označen za obtěžující. A takové sdělení podléhá registraci a často i nějakému poplatku.
Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL
Napsal: úte 05. úno 2013 22:05:47
od Pitomec
Tak opačně - je vyloženě nějaká povinnost to nesdělovat?
Mimochodem pojmy "Účastník" a "Uživatel" třeba Vodafone sjednocuje do jednoho výrazu "Zákazník", byť se ve VOP zmiňuje i o těch dvou prvně jmenovaných

Re: Výpis volání - číslo volajícího NULL
Napsal: úte 05. úno 2013 22:41:03
od xsouku04
Sdělit účastníkovi (nikoli uživateli) skryté číslo operátor může tehdy, pokud je uvedený hovor v "řádné žádosti" označen za obtěžující. A takové sdělení podléhá registraci a často i nějakému poplatku.
To je supr. Aspoň ti vychytrálkové se skrytým číslem nejsou tak úplně anonymní.
A když je to obráceně, někdo se schovává za číslo 910119999 a volá v nevhodnou dobu a obtěžuje .... Můžeme obtěžovanému nějak pomoci, nebo nás zákon nutí hrát mrtvého brouka ?
Podle volaného čísla a času lze vždy jednoznačně dohledat kdo si to vlastně hrál.
Správně by se to asi mělo řešit přes policajty, bohužel ale takovým způsobem řešit každou klukovinu není zrovna efektivní. Naštěstí je to docela vzácnost.
Ostatně podívejte se co si tak lidé myslí o tomhle čísle:
http://kdovolal.net/910119999
http://www.kdo-volal.cz/420910119999
je to někdy sranda si počíst.
Vtipné mi připadá třeba tohle vysvětlení, komu patří tohle číslo:
ňákej tydýd co nemluví česky