Ahoj lidi,
dovolím si sem dát popis, jak výšeuvedený Thomson ST-2022 VoIP telefon bez problémů zprovoznit.
Mimochodem se jedná o poměrně kvalitní stroj, který byl před časem vytendrovaný společností o2 pro nasazení do
ostrého provozu na tzv. centrexy - firemní VoIP telefonní linky. Dodnes tam telefony bezproblémově fungují.
Výrobce telefonu je Alcatel, dodává jako OEM. Telefony se pak prodávají pod názvy Technicolor, Thomson.....
Pamětníci možná vzpomenou jedny z prvních výborných a na dlouhých linkách ADSL dodnes používané modemy Thomson ( Alcatel) Spedtouch 510.
Celá řada Spedtouch opět nemá s Thomsonem nic společného
To že se někdo víceméně neúspěšně snažil adaptovat telefon na SIP je dáno původním pro operátora upravenou verzí FW, spec. verzí DSP a nastavením telefonu.
V původním nasazení se telefon přihlašuje k VoiP ústředně jinak....
Pro použití jako klasický SIP VoIP je třeba:
Resetovat telefon do továrního nastavení:
Odpojte napájení, stiskněte tlačítka
„Pošta“ a „Mute" - tlačítko mute je to s přeškrtnutým mikrotelefonem.
A držte je. Připojte napájení, a až se objeví na display hláška
„Reset to Default!!!“ tlačítka pusťte.
U některých telefonů je třeba použít tlačítka hands-free ( reproduktorek ) a mute.
Po resetu je třeba nahrát do telefonu SW verze 4.69
( pozn. zkoušel jsem i vyšší verze a vždy jsem objevil nějaké chyby - např. nefunkční regulace hlasitosti, nešel dohrát balík CZ atd.. )
Tahle verze je stabilní a naprosto funkční. A navíc v balíku jsou CZ jazykové mutace a správné soubory pro generování KVT tónů v telefonu.
Najdeme v telefonu - Menu /konfig IP adresu telefonu. Pokud telefon nedostal adresu z DHCP serveru, musíme ji nastavit ručně.
Do Telefonu se pak dostaneme na adrese
x.x.x.x/admin.html , kde x.x.x.x je adresa telefonu.
přihlašovací jméno je v defaultu
"administrator" a heslo je 784518 . Stejné heslo je pak v telefonu v Menu/admin ....
Na webovém rozhraní nejprve najdeme položku SETUP/Auto Provisioning/Basic Setup a nastavíme NO Provisioning
To je důležité, telefon pak po restatrtech nečeká dlouhou dobu na nastavení ze serveru a celý proces nastavení se značně urychlí.
Toto nastavení můžeme udělat klidně až po naflashování nového FW.
Ten naleznete zde:
http://www.technicolorbroadbandpartner. ... hp?id=6957
Vlastní soubor se jmenuje v2022SG.R11.1.SED.091022.4.69.2.zz a do telefonu ho dostaneme na webovém rozhraní :
UTILITY/Firmware Update/Firmware Update Using : HTTP a výšeuvedený soubor uploadneme do telefonu.
Po restartu telefonu se znovu přihlásíme a na stejném místě uploadneme novou verzi DSP:
má název v2022_dsp_R11.1_SED_v320.zz
Po restartu opět přihlášení a na UTILITY/Downloadable Tables/Lang Table Update přes HTTP nahrajeme jazykovou verzi.
Soubor je v balíku stejně jako ostatní potřebné soubory v adresáři "APS TFTP sample files" a má název LangTblCZ2022OK.zz
Po restartu změníme v menu na telefonu češtinu ( ve výběru bude ce tina ) a uložíme.
Dále na web rozhraní v menu UTILITY/Downloadable Tables/Tone Table Update nahrajeme soubor ToneTbl_4.69.2.zz
Potom v menu Advanced/SNTP Setup natavíme časový server na třeba europe.pool.ntp.org aby telefon správně zobrazoval čas.
Po restartu už jen v menu VoIP service /Basic setup nastavíme např. v prvním profilu parametry našeho účtu. ( viz první příspěvek)
Kodek jsem nastavil only G729AB, ale je třeba polaborovat se správnými pro použití s daným operátorem.
Telefon jsem zkoušel na ADSL připojení , Wifi ( Pilsfree ) a 2G cca 50kb/s - modem ADSL bez linky jen jako router s připojeným GSM modemem v USB zásuvce.
Vždy byla funkce bezproblémová, zejména hlasitý provoz handsfree je výborný, nedochází k echu a trhání pořátků slov.