VOIP od O2 a pevná (alarm) pod Odorik. Jak?
Napsal: pon 21. dub 2014 21:12:27
Zdravím. Nejdříve nastíním situaci. Tchyně má zubní ordinaci. Dříve měla jen pevnou linku od O2, kterou používala pro kontakt s pacienty i pro "volání" zabezpečovacího systému na její mobil. Před necelým rokem ji O2 nabídli internet a "levné" volání (internet stejně chtěla) tak na to kývla. Dnes má tedy LIVE business MOBILE a LIVE surf BUSINESS a nejspíš ještě platí něco za pevnou ale od toho momentálně nemám papíry. Protože je pro ni velmi důležité telefonní číslo do ordinace (nechce jej měnit) převedli ji číslo pevné na zmíněný VOIP tarif a k pevné, která teď slouží pouze pro volání alarmu, přiřadili číslo nové(které se měnit může). Většinou se hovor odmítá protože alarm oznamuje hlavně příchod/odchod. Zvedá se pouze hovor v neobvyklou dobu. Kdyby vše fungovalo jak má, asi by to tak i přes strašné ceny zůstalo, ale od té doby kdy se volá přes VOIP se do ordinace občas nemůže někdo dovolat, i když odchozí hovory a jiné příchozí jsou bez problému. Jindy zase na krátkou dobu vypadne internet. O2 nebylo ochotné problém řešit, technici místního poskytovatele internetu (na náklady tchyně) vše zkontrolovali a znovu zapojili a problémy stále trvaly. Pod výhrůžkou odstoupení od smlouvy konečně přijel servis O2 který vyměnil VOIP telefon za jiný. Od té doby už jsou jen občasné problémy s internetem ale díky této zkušenosti je tchyně rozhodnutá ukončit spolupráci s O2 protože funkční telefon je pro ni existenčně důležitý.
Jaké je tedy nejvhodnější řešení bez služeb O2?
Osobně bych pořídil internet přes wifi od místního poskytovatele se kterým doma nemáme sebemenší problém, navíc přístupový bod je hned na protějším domě.
Číslo VOIP telefonu převedl k Odorikovi - Četl jsem si článek o portaci na stránkách ale nejsem si jistý, zda je přenos ztarifu LIVE business MOBILE k Odoriku bez problému a zdarma, nebo je to stejné jako portace pevné linku od O2 a platí se poplatek. Portace by měla trvat co nejkratší dobu aby nebyl ohrožen chod ordinace. Smlouva byla uzavřena 2.5.2013 a nejspíš se 2.5 zase na rok prodlouží (v těch podmínkách se vyznat to je hrůza..), takže nemám moc času. V článku na stránkách je psáno že k portací čísla dojde k ukončení smlouvy. Nemám tedy smlouvu vypovídat? Vyplnit se má formulář pro jiné operátory? (LIVE telecom není O2?).
Až bude číslo u Odoriku, je možné nějak zajistit jeho "zálohu"? Myslím třeba koupit si ještě sim od Odorika a v případě nedostupnosti čísla (např. nefunkční net) přesměrovat hovor na tuto sim a pro všechny odchozí hovory ze simkarty zase použít CLIP VOIP linky? Je mi jasný že za přesměrování příchozího hovoru by se platilo.
Pak je tady ještě zabezpečovací ústředna. Pokud vím, jedná se o starší typ a rozšíření o GSM modul není možné (ještě to ověřím). Existuje nějaké zařízení s záložním zdrojem energie a GSM modulem,které by nahradilo pevnou linku? Tedy něco, do čeho se vloží simkarta a zastrčí kabel vedoucí z ústředny, která bude voláním informovat o událostech v objektu tak jako doposud (i v případě výpadku el. napětí).
Děkuji všem, kteří si tento dlouhý příspěvek přečtou a případně poradí, nebo navrhnou lepší řešení
Jaké je tedy nejvhodnější řešení bez služeb O2?
Osobně bych pořídil internet přes wifi od místního poskytovatele se kterým doma nemáme sebemenší problém, navíc přístupový bod je hned na protějším domě.
Číslo VOIP telefonu převedl k Odorikovi - Četl jsem si článek o portaci na stránkách ale nejsem si jistý, zda je přenos ztarifu LIVE business MOBILE k Odoriku bez problému a zdarma, nebo je to stejné jako portace pevné linku od O2 a platí se poplatek. Portace by měla trvat co nejkratší dobu aby nebyl ohrožen chod ordinace. Smlouva byla uzavřena 2.5.2013 a nejspíš se 2.5 zase na rok prodlouží (v těch podmínkách se vyznat to je hrůza..), takže nemám moc času. V článku na stránkách je psáno že k portací čísla dojde k ukončení smlouvy. Nemám tedy smlouvu vypovídat? Vyplnit se má formulář pro jiné operátory? (LIVE telecom není O2?).
Až bude číslo u Odoriku, je možné nějak zajistit jeho "zálohu"? Myslím třeba koupit si ještě sim od Odorika a v případě nedostupnosti čísla (např. nefunkční net) přesměrovat hovor na tuto sim a pro všechny odchozí hovory ze simkarty zase použít CLIP VOIP linky? Je mi jasný že za přesměrování příchozího hovoru by se platilo.
Pak je tady ještě zabezpečovací ústředna. Pokud vím, jedná se o starší typ a rozšíření o GSM modul není možné (ještě to ověřím). Existuje nějaké zařízení s záložním zdrojem energie a GSM modulem,které by nahradilo pevnou linku? Tedy něco, do čeho se vloží simkarta a zastrčí kabel vedoucí z ústředny, která bude voláním informovat o událostech v objektu tak jako doposud (i v případě výpadku el. napětí).
Děkuji všem, kteří si tento dlouhý příspěvek přečtou a případně poradí, nebo navrhnou lepší řešení
