Stránka 1 z 1

Přesměrování mobilního čísla na dálku

Napsal: čtv 21. srp 2014 12:59:45
od MilanV
Zdravím a prosím o pomoc:

zapomněl jsem si doma mobil. Je možné nastavit si přesměrování na jinou linku "na dálku" tj. bez fyzického přístupu k tomu mobilu, jen přes web?

Pročetl jsem návody jak na webu (speciální čísla), tak na fóru, ale ucelenou informaci se mi z toho nepodařilo vydolovat.

Díky za pomoc.

Re: Přesměrování mobilního čísla na dálku

Napsal: čtv 21. srp 2014 13:20:08
od xsouku04
Bohužel to možné není.
Ale pokud jste na cestách, můžete si číslo před vycestováním přesměrovat na číslo 91011XXXX a dále pak, kam je libo.
A to je už možné dělat na webu.

Re: Přesměrování mobilního čísla na dálku

Napsal: čtv 21. srp 2014 13:22:17
od MilanV
Díky za rychlou odpověď, aspoň nebudu hledat neexistující možnost.
Ještě mě napadlo: a přihlásit se na stejnou linku z jiného zařízení by šlo, např. z počítače se SIP programem?

Re: Přesměrování mobilního čísla na dálku

Napsal: čtv 21. srp 2014 13:23:31
od xsouku04
MilanV píše:Díky za rychlou odpověď, aspoň nebudu hledat neexistující možnost.
Ještě mě napadlo: a přihlásit se na stejnou linku z jiného zařízení by šlo, např. z počítače se SIP programem?
Ano odchozí hovory takto můžete dělat. Ale přesměrování příchozích hovorů bez simkarty nezměníte.

Re: Přesměrování mobilního čísla na dálku

Napsal: čtv 21. srp 2014 13:28:14
od MilanV
xsouku04 píše: můžete si číslo před vycestováním přesměrovat na číslo 91011XXXX a to pak kam je libo.
Tuto zmínku jsem také našel, ale bez jakýchkoliv podrobností. Chápu to dobře, že si mám založit novou linku bez vazby na pevnou lokaci (tj. číslo 91011....), na tu si přesměrovat mobilní číslo před cestou pomocí *21*91011....* volaného přímo fyzicky z toho mobilu a pak už můžu nastavovat zbytek na webu? A aby to nebyla dvě přesměrování, tak jako paralelní zvonění k té 91011... ?

Re: Přesměrování mobilního čísla na dálku

Napsal: čtv 21. srp 2014 13:36:04
od xsouku04
MilanV píše:
xsouku04 píše: můžete si číslo před vycestováním přesměrovat na číslo 91011XXXX a to pak kam je libo.
Tuto zmínku jsem také našel, ale bez jakýchkoliv podrobností. Chápu to dobře, že si mám založit novou linku bez vazby na pevnou lokaci (tj. číslo 91011....), na tu si přesměrovat mobilní číslo před cestou pomocí *21*91011....* volaného přímo fyzicky z toho mobilu a pak už můžu nastavovat zbytek na webu? A aby to nebyla dvě přesměrování, tak jako paralelní zvonění k té 91011... ?
Dvě přesměrování jsou potřeba. Čeští mobilní operátoři nedovolují přesměrovat mobilní čísla do zahraničí, protože chtějí vydělat na poněkud předraženém roamingu. (V EU už to ale přestává být pravda).
Řešním je tedy dvojí přesměrování. Nejdříve na naše geografické nebo nomadické číslo a to teprve přesměrovat, kam je libo.
Má to výhodu i v tom, že to vyjde levněji, protože volání na naše geografická a nomadická čísla stojí 0,59 Kč/min.
Na jiná čísla v ČR 1,49 a do zahraničí internetová cena + 2 Kč.

Pokud ale použijete nepodmíněné přesměrování pomocí *21*, volajícímu se před přesměrováním ozve hláška od T-mobile "Hovor je přesměrován, call is forwarded", což někoho může vylekat.

Obejít se to dá pomocí podmíněného přesměrování nastaveného pro případ nedostupnosti. S podmíněným přesměrováním ale může být potíž v roamingu. Tedy hlavně mimo EU. Je lepší si simkartu s sebou nebrat, protože by se po přihlášení v nějaké exotické zemi mohlo stát, že Vám bude zaúčtován při přesměrování jak hovor do dané země také zpět a to dokonce i době, kdy už budete zpět v ČR. Což může být pálka, zvláště když to netušíte.
Tohle se týká jen podmíněného přesměrování - které je naprosto bezpečné používat, pokud jste v ČR nebo pokud při cestě do zahraničí necháte simkartu doma - je to bezpečné a bez hlášky. Akorát přijdete o příchozí SMS zprávy ... Mobil bude muset být totiž vypnutý, aby se podmíněné přesměrování uplatnilo.

A teď si z těch kompromisů můžete vybrat :)

Pokud to ale používáte hlavně pro známé a rodinu a upozorníte je na tu nepovedenou hlášku, žádná negativa to nepředstavuje - tedy mohu doporučit. Naopak se může hodit, že ihned a zdarma poznají, jestli hovor máte zrovna přesměrován nebo nikoli.

Ostatně tyto finty s přesměrováním můžete použít s libovolnou simkartou, nejen v síti Odorik.

Re: Přesměrování mobilního čísla na dálku

Napsal: čtv 21. srp 2014 14:00:09
od MilanV
xsouku04 píše: A teď si z těch kompromisů můžete vybrat :)
Díky za vyčerpávající odpověď - doslova :) Až to pochopím, tak to vyzkouším - nebo naopak: vyzkouším a (snad) pochopím :P Zatím nechápu ani to předchozí o paralelním připojení více zařízení na stejnou linku. Myslel jsem, že budou prostě zvonit všechna naráz a spojí se, co první zvednu - vyzkouším, až budu zase u mobilu.

Tak mě napadá: neplánujete sjednotit dokumentaci na jedno místo? Na fóru se to opravdu po těch kouskách velmi špatně hledá a ještě hůř skládá dohromady. Chtělo by to něco jako příručku: nejdřív vysvětlení termínů, pak typy linek, pak služby včetně speciálních čísel a omezení (např. co nejde pro mobilní linky) a příp. kde najít aktuální ceny.

Re: Přesměrování mobilního čísla na dálku

Napsal: čtv 21. srp 2014 15:17:55
od helmut.niederman
xsouku04 píše:
Ostatně tyto finty s přesměrováním můžete použít s libovolnou simkartou, nejen v síti Odorik.
Tak bohužel musím říci, že to zas tak úplně pravda není, většina operátorů totiž na svých SIM kartách ( pokud se jedná o anonymní předplacenky ) blokuje služby jako přesměrování hovorů, blokování hovorů. Z velkých operátorů to umí pouze Vodafone. Jinak TMO, O2 to nabízí pouze pro své paušální zákazníky. Je to ještě pozůstatek z 90 let kdy fungoval EuroTel a Paegas. Jinak u virtuálů to umožňuje OpenCall, 3Ton o dalších nevím, kteří to umožňují. Možná Kaktus, ale nejsem si jistý. ;)

Re: Přesměrování mobilního čísla na dálku

Napsal: ned 24. srp 2014 17:21:29
od vpe
A operator (tmobile, vodafone, o2) muze menit nastaveni ustredny i na dalku, tedy bez sim, samozrejme :-) virtual dost tezko.

Re: Přesměrování mobilního čísla na dálku

Napsal: pát 05. zář 2014 16:49:34
od chrml
MilanV píše:
xsouku04 píše: A teď si z těch kompromisů můžete vybrat :)
Díky za vyčerpávající odpověď - doslova :) Až to pochopím, tak to vyzkouším - nebo naopak: vyzkouším a (snad) pochopím :P Zatím nechápu ani to předchozí o paralelním připojení více zařízení na stejnou linku. Myslel jsem, že budou prostě zvonit všechna naráz a spojí se, co první zvednu - vyzkouším, až budu zase u mobilu.

Tak mě napadá: neplánujete sjednotit dokumentaci na jedno místo? Na fóru se to opravdu po těch kouskách velmi špatně hledá a ještě hůř skládá dohromady. Chtělo by to něco jako příručku: nejdřív vysvětlení termínů, pak typy linek, pak služby včetně speciálních čísel a omezení (např. co nejde pro mobilní linky) a příp. kde najít aktuální ceny.
Tady k té chybějící dokumentaci se musím přidat. Třeba hledat návod nastavení internetu v eshopu u nákupu SIM je už dost peklo.