Jan Telefonista píše:Ze to jde dial planem vim, ja to chtel blokovat spis kvuli zranitelnosti nekterych aparatu/ustreden, i kdyz by nekdo vycucl z aparatu heslo, stejne by si na cookovy ostrovy na placenou linku za 1000Kc/min nezavolal. Takze u mikrotechu nejde volat ani na zahranicni predrazene zlodejske linky aka audiotex?
U mikrotechu se nam to pred par lety stalo, hacknuli to nekde u nich a provolali kredit do -60000

Mikrotech to vratil, nebyli jsme zrejme jedini, ale stejne poradne nefungoval, takze uz ho nepouzivame, ale nejake volby jsem tam videl, jestli si to tedy nepletu jen s registraci z neceskych ip adres...
Naši zákazníci volají do zahraničí hodně často. A podvodné destinace bohužel není možné jednoznačně poznat. Naši zákazníci opravdu volají i do podivných a drahých destinací a o žádné podvody se nejedná. Leda že bychom zakázali všechny hovory, kde je cena za minutu vyšší než určitá částka. I tak by ale útočník teoreticky mohl najít destinaci, kde sice účtujeme koncovému zákazníkovi nízkou cenu (např. hovor na pevnou), ale ve skutečnosti jej ale spojíme na předražené premium číslo.
Tedy obecné systémové řešení tohoto typu bohužel neexistuje.
Případy, kdy někdo zneužije něčí kredit, se ale dost opakují. Detailně je to popsáno zde
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=480
a zde
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=10&t=671
Máme své způsoby, jak tyto podvodníky odhalovat, ale nechci jim práci ulehčovat tím, že to zde zveřejním.
Za posledního čtvrt roku myslím nikomu podstatná škoda nevznikla.
Co bychom mohli udělat, že bychom se sami pokoušeli útočit na zařízení našich zákazníků a díru tak objevit dříve než opravdový útočník. I tak to ale dá poměrně dost práce každému vysvětlovat, že není dobré, aby se dalo na web jeho VoIP zařízení Asterisk přihlásit odkudkoli z internetu. Často napsat jeden mail ani nestačí ... musím ty lidi urgovat. Píši jim o tom, že by si měli zabezpečit svoje zařízení a poté změnit SIP heslo, a někdy mám i chuť si za to účtovat poplatek 50 Kč. Bohužel ne každý je tak zdatný jako Jan Telefonista. I kdybychom zablokovali volání do zahraničí (pak si nám ale lidi zase budou stěžovat, že jim nejde volání tam a tam, ne každý je schopný si volané prefixy nastavit korektně), tak fakt, že útočník zná vaše SIP číslo a heslo, není dobrá vyhlídka do budoucnosti. Bude to pravidelně zkoušet tak dlouho, až se mu povede něco provolat, i kdyby na tom měl vydělat jen pár haléřů na minutě.
Systémově lze zvýšit bezpečnost dvěma kroky:
- koncový uživatel si musí ohlídat, že web jeho nezabezpečené VoIP zařízení není přístupný na veřejné IP adrese - tam se kradou sipová přihlašovací jména a hesla a vše potřebné k tomu, aby mohl útočník volat na Váš účet.
- naše proxy se s útočníky, co se snaží přihlašovat a hádat hesla nebo volat na u nás neexistující číslo, vůbec nebaví. Útočník zpravidla ani nepozná, že na sip.odorik.cz běží něco se s protokolem SIP. Na svoje pakety nedostane vůbec žádnou odpověď, jako kdyby je posílal na nepřipojenou ip adresu. Naše SIP proxy též útočníky detekuje díky jejich podezřelému chování a pak mi nezbývá, než dotyčného kontaktovat s tím, ať si ten přístup na web na veřejné adrese odstraní a změní si sip jméno a heslo.
Každý, kdo nastavuje Asterisk musí být zpravidla alespoň jednou hacknut, nebo znát někoho, kdo hacknut byl a utrpěl větší škodu, než začne brát bezpečnost naprosto vážně. Bohužel. Mě také už dvakrát okradli, ale nikdy to nebyla opravdu podstatná částka.

Takového člověka pak poznám podle toho, že reaguje na moje varovné maily a udělá, co mu doporučím

První a nejednodušší a překvapivě dobře fungující pravidlo je: Používejte nestandardní vysoké náhodné porty - ty náhodní internetoví útočníci neskenují. Skenovat všechny ip adresy světa a ještě navíc všechny porty je pro ně zbytečná námaha, když naprostá většina hacknutelných zařízení používá porty standardní. Pravidlo číslo dva by mohlo být: "Změňte defaultní přihlašovací údaje, nebo onen web vůbec nevystavujte do světa." Za celou dobu nevím o nikom, kdo by byl hacknut a zároveň dodržoval tato dvě pravidla.