Stránka 1 z 2

Výpadky

Napsal: stř 26. lis 2014 16:13:13
od mik
Dobrý den,

lze vypozorovat nějakou souvislost, proč vypadávají hovory na nějaká čísla? (volání Odorik > Odorik).
Stává se to po různé době, vetšinou okolo 90 sec, dnes bylo přes 20 výpadků.

Zde jsou příklady ID dnešních vypadlých hovorů:
103581179
103579818
103579498
103578313
103576105
103597286

Pokud ale na čísla která padají volám já, hovory od mne probíhají v pořádku (dnes hovor na jedno z předmětných čísel 14m17s, na druhé 4m55s).

Pokud lze v logu vyčíst nějaké jednoduché zdůvodnění, prosím od radu.

Díky

Re: Výpadky

Napsal: stř 26. lis 2014 16:50:17
od kovik
Dobry den,
zkuste zmenit lokalni port na strane volajiciho,
tedy u cisca na lince (41X0X1) na ip adrese: 88.X0X.XX7.X41.

Re: Výpadky

Napsal: stř 26. lis 2014 18:36:33
od mik
Tím je myšleno např. z 5060 na 6688?

Díky

Re: Výpadky

Napsal: stř 26. lis 2014 18:41:34
od xsouku04
mik píše:Tím je myšleno např. z 5060 na 6688?

Díky
Bohužel také nechápu, co přesně kolega myslí. Ale nejlepší je změnit všechny porty na nestandardní.
Viz obrázek zde http://www.odorik.cz/w/registrovana_sip_zarizeni

Změna lokálních portů zabraňuje útokům třetích stran na Vaše SIP zařízení a též snižuje pravděpodobnost, že bude dělat potíže Váš router, změna portu, na který se hlásíte u nás např. sip.dorik.cz:6688 odstavuje "kurvítko" SIP ALG, které se může projevovat všemožně záhadně včetně přerušování hovorů jen někdy.
Tedy pokud máte jakékoli záhadné chování, vždy změňte porty podle výše uvedeného návodu. Skoro vždy to zabere.

Nastavit si nestandardní porty a keep alive směrem ze zařízení k operátoru je naprostý základ. Až takový základ, že to někdy zapomeneme připomenout.

Re: Výpadky

Napsal: stř 26. lis 2014 19:18:52
od kovik
Lokalni port muze byt libovolny v rozsahu 1025-65535 jen ne 5060.

Re: Výpadky

Napsal: pon 08. pro 2014 11:37:36
od Pitomec
Nebyl dneska dopoledne taky nějaký výpadek? 4 linky se mně odhlásily a přihlásily...

Re: Výpadky

Napsal: pon 08. pro 2014 11:56:41
od xsouku04
Pitomec píše:Nebyl dneska dopoledne taky nějaký výpadek? 4 linky se mně odhlásily a přihlásily...
Ano, byl. Byla ucpaná/rozbitá tabulka probíhajících hovorů. Proč přesně a jak tomu předejít zkoumáme.

To, že se Vám odhlásily telefony, byl až nepřímý důsledek.

Update 08.12.2014 12:38: Vypadá to na nějakou interní nedokonalost Mysql pod velkou zátěží. Tabulku probíhajících hovorů jsme přesunuli z disku do paměti. Tedy předpokládáme, že se závada nebude opakovat.

Re: Výpadky

Napsal: pon 12. led 2015 15:08:39
od mik
kovik píše:Lokalni port muze byt libovolny v rozsahu 1025-65535 jen ne 5060.
Dobrý den,

vracím se k svému původního postu, protože i po doporučované změně (nastaven je nyní nestandardní port) se stále potýkáme s výpadky.

ID hovorů např.
107862421
107861196
107862380
107860517

Na některá čísla (pevná i u Odoriku) to funguje, na některá to vypadává. Bohužel nedokážeme najít souvislost.

Dalo by se něco odhalit z uvedených ID?

Díky!

Re: Výpadky

Napsal: pon 12. led 2015 20:17:03
od xsouku04
Vypadá to, že hovor 12.01.2015 11:36:11 s id 107861196
zavěsilo buď naše proxy, nebo Cisco-CP7960G/8.0 ze strany volajícího. Telefon Cisco-CP7960G/8.0 je neobvyklé a nemusí se chovat korektně.
Kvalita internetu nic moc.

Předávám to kolegovi. V okamžiku potíží telefon používal port 5060 (nedoporučujeme).
Registraci ale provádí z portu. 7676 . Možná to prostě cisco šmejd jinak neumí.

Re: Výpadky

Napsal: stř 14. led 2015 10:56:21
od xsouku04
Hovor zavěšovala naše SIP proxy z důvodů, které nám nejsou úplně zřejmé. Jakoby špatně zafungovala kontrola na maximální délku hovoru, která je 3 hodiny.
Týkalo se to jen minimálního počtu uživatelů zjevně jen s exotickým typem SIP klienta.
Provedli jsme změny, aby se to již nestávalo. Zapomenuté hovory zavěšujeme nyní jiným způsobem.
Od včerejška už k takovému zavěšení nedošlo.