Stránka 1 z 1

vyzvednuti prichoziho hovoru na vedlejsi lince?

Napsal: stř 17. pro 2014 14:16:07
od Jan Telefonista
Dobry den,

zkracene volby jsou prima, ale chci se zeptat, zda lze pres Vasi ustrednu vyzvednout hovor na vedlejsi lince (u stejneho uctu). Priklad: slysim ve vedlejsi kancelari telefon a chci si ho vzit, lze to nejak? Na jine pobocce s asteriskovou ustrednou vytocim *4 a muzu mluvit. Tuto moznost bych uvital i kde vlastni ustrednu nemame (a ani ji nechceme, protoze odorici ustredna je spolehlivejsi nez jakakoliv in house) ;)

Vim, ze by toto slo resit pres paralelni vyzvaneni se spozdenim, jenze to ma nevyhodu, ze to treba zvoni i kdyz je obsazeno a taky kdyz je aparat vypnuty, chci aby to volajici vedel, ze jsem nedostupny, DND, atp, ne aby to paralelne za nejakou dobu zvonilo jinde...

Diky.

JT

Re: vyzvednuti prichoziho hovoru na vedlejsi lince?

Napsal: stř 17. pro 2014 16:46:59
od xsouku04
Převzít zvonící hovor jde pomocí BLF. http://www.odorik.cz/w/blf:blf
Tento způsob je velmi elegantní, ale vyžaduje telefon, který podporuje BLF.
Stačí zmáčknout blikající blf tlačítko - značící zvonění.

Jiný způsob může být pomocí paralelního zvonění. Máte-li telefon, který dovoluje registraci na více linkách, můžete nechat zvonit i hovory pro vedlejší místnost ale s tím, že nastavíte naprosto nenápadné nebo úplně tiché vyzvánění, možná i pár vteřin zpožděné. Vím, tohle nechcete slyšet, ale občas si s tím někdo může dobře vystačit.

Zvedat cizí hovor pomocí kódů, jak jste to popsal vy, neumíme, nikdo se po tom zatím nesháněl. Co přesně by to obnášelo, netuším, to je dotaz pro pana Kovaříka. Je ale fakt, že kódy jako *1,*2,*3 apod. u nás použity nejsou, tedy kolize zde není. Naše proxy by pak mohla udělat to stejné jako při zmáčknutí BLF tlačítka.

Re: vyzvednuti prichoziho hovoru na vedlejsi lince?

Napsal: stř 17. pro 2014 23:08:48
od mobilemanic
Kdyby přecijenom na vlastní ústřednu došlo, tak je celkem levné udělat ji na 4smartu.. Spolehlivost je vyšší než nějaký inhouse pokus, asi bude podobná jako samotného Odoriku (stejné servery)... Nás to jako pětičlennou firmu vyjde na 50 Kč měsíčně a možnosti Asterisku jsou k nezaplacení :-)

Re: vyzvednuti prichoziho hovoru na vedlejsi lince?

Napsal: čtv 18. pro 2014 9:26:13
od xsouku04
mobilemanic píše:Kdyby přecijenom na vlastní ústřednu došlo, tak je celkem levné udělat ji na 4smartu.. Spolehlivost je vyšší než nějaký inhouse pokus, asi bude podobná jako samotného Odoriku (stejné servery)... Nás to jako pětičlennou firmu vyjde na 50 Kč měsíčně a možnosti Asterisku jsou k nezaplacení :-)
Tady je ale pro většinu lidí problém v tom, že nastavit si dobře Asteriska jen tak někdo nezvládne. Kdo s tím nemá problém, tak samozřejmě je to dobrá volba.

Re: vyzvednuti prichoziho hovoru na vedlejsi lince?

Napsal: ned 21. pro 2014 20:05:09
od Jan Telefonista
Na miste, kde mam ustrednu, ji vlastne pouzivam taky jen jako analogovy prevodnik, protoze ustredna odoriku umi vsecko, na co si vzpomenu. Tohle je vlastne prvni vlastnost, ktera mi v tuto chvili chybi :-) 4smart je urcite levna a dobra sluzba, ale ma nevyhodu, ze ji nezaregistruju treba k o2 centrex, misto prevadeni linky za 1300 se vyplati platit 50Kc mesicne telefonice. Treba to vyzvedavani bude umet ten dvoulinkovy grandstream adapter, na hvezdickove linky se stejne nevola, paralelnim zvonenim to resit opravdu nechci.