Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
Napsal: úte 17. bře 2015 16:56:02
Pro ty, kteří více volají z mobilního telefonu, můžeme nabídnout balíčky volání a SMS. Ne že bychom balíčky měli v oblibě, ale naše velkoobchodní nabídka je prostě taková, že nižší ceny můžeme nabídnout jen s využitím balíčků.
Problém ale trochu je v tom, že by nám to mohlo podstatně zkomplikovat účtování hovorů v reálném čase - zvláště u hovorů, které začaly v rámci volných minut, ale skončily již jako účtované.
Nechceme nic zbytečně komplikovat, je zde tedy jistý návrh, že balíček by se mohl aplikovat (tedy zaúčtovat) až na začátku dalšího měsíce, tzn. zpětně v době, kdy je již znám celkový počet minut a SMS zpráv v minulém měsíci a je tak snadno možné vrátit peníze za minuty a SMS zprávy spotřebované v rámci balíčku. Ve stejný okamžik by se též strhl poplatek za balíček. Při vhodně zvoleném balíčku jeho aplikace znamená vracení peněz (oproti útratě bez balíčků) v řádech desetikorun - maximálně stokorun.
Balíčky by bylo jako u jiných operátorů nutno objednávat předem a to ideálně vždy před začátkem kalendářního měsíce. Při objednání balíčku bude zkontrolována přiměřená výše kreditu, účtované ceny se ale nezmění. Úspory, které balíček přinese, by se vyúčtovaly až začátkem následujícího období tak, jak je to běžné u tarifů na smlouvu.
Výhoda pro zákazníka: Má přehled, kolik přesně zakoupením balíčku ušetřil konkrétní měsíc.
Výhoda pro Odorik: Jednodušší a přehlednější provedení.
Výhoda pro oba: Bude otevřeno více možností. Např. snadno půjde udělat to, že větší balíček na volání může zpětně snížit cenu za datové balíčky, LTE apod. Přitom ale rozhraní zůstane stále jednoduché a přehledné. Kalkulaci, jak ovlivnil balíček útraty v předchozím měsíci, můžeme přehledně rozepsat, případně poslat i emailem.
Nevýhoda: Při naprosto nevhodně zvoleném balíčku a utracení peněz na jiné simkartě/jiným způsobem možnost dostat se do mínusu. Z nevhodně voleného balíčku ale nikdo prospěch nemá, proto nemyslím, že to bude častý případ a reálný problém.
Máte k tomuto zpětnému účtování balíčků nějaké návrhy nebo výhrady?
Problém ale trochu je v tom, že by nám to mohlo podstatně zkomplikovat účtování hovorů v reálném čase - zvláště u hovorů, které začaly v rámci volných minut, ale skončily již jako účtované.
Nechceme nic zbytečně komplikovat, je zde tedy jistý návrh, že balíček by se mohl aplikovat (tedy zaúčtovat) až na začátku dalšího měsíce, tzn. zpětně v době, kdy je již znám celkový počet minut a SMS zpráv v minulém měsíci a je tak snadno možné vrátit peníze za minuty a SMS zprávy spotřebované v rámci balíčku. Ve stejný okamžik by se též strhl poplatek za balíček. Při vhodně zvoleném balíčku jeho aplikace znamená vracení peněz (oproti útratě bez balíčků) v řádech desetikorun - maximálně stokorun.
Balíčky by bylo jako u jiných operátorů nutno objednávat předem a to ideálně vždy před začátkem kalendářního měsíce. Při objednání balíčku bude zkontrolována přiměřená výše kreditu, účtované ceny se ale nezmění. Úspory, které balíček přinese, by se vyúčtovaly až začátkem následujícího období tak, jak je to běžné u tarifů na smlouvu.
Výhoda pro zákazníka: Má přehled, kolik přesně zakoupením balíčku ušetřil konkrétní měsíc.
Výhoda pro Odorik: Jednodušší a přehlednější provedení.
Výhoda pro oba: Bude otevřeno více možností. Např. snadno půjde udělat to, že větší balíček na volání může zpětně snížit cenu za datové balíčky, LTE apod. Přitom ale rozhraní zůstane stále jednoduché a přehledné. Kalkulaci, jak ovlivnil balíček útraty v předchozím měsíci, můžeme přehledně rozepsat, případně poslat i emailem.
Nevýhoda: Při naprosto nevhodně zvoleném balíčku a utracení peněz na jiné simkartě/jiným způsobem možnost dostat se do mínusu. Z nevhodně voleného balíčku ale nikdo prospěch nemá, proto nemyslím, že to bude častý případ a reálný problém.
Máte k tomuto zpětnému účtování balíčků nějaké návrhy nebo výhrady?