Stránka 1 z 1

4-5 nasobne naklady - uctovani po 5 minutach

Napsal: pon 13. dub 2015 16:13:45
od pme
Zdravim,

v noci z 9.4 na 10.4 se naklady na provoz serveru bughouse.4smart.cz vice nez zctyrnasobily. Neni to tim, ze by najednou aplikace zacala vic spotrebovavat, ale je to tim, ze naklady se najednou uctuji skutecne po 5 minutach. do 9.4. se uctovani provadelo nahodile, ale v prumeru cca jednou za 20 minut, jak je videt z podrobneho grafu z 9.4:
Obrázek

10.4:
Obrázek

Podotykam, ze HDD sprotrebovany prostor, cpu, ram, sitovy provoz atd jsou porad stejne. do 9.4. byly naklady na den cca 0.60 Kc, od 10.4. je to cca 2.70 Kc. Castka ktera se uctuje na jednom radku v prumeru je necely 1 haler, to se nezmenilo. Jedine, co se zmenilo, je jak casto se tento haler uctuje - do 9.4. 1x za dvacet-tricet minut, od 10.4 kazdych 5 minut.

Nejake vysvetleni prosim?

Re: 4-5 nasobne naklady - uctovani po 5 minutach

Napsal: pon 13. dub 2015 21:00:50
od mobilemanic
Jo, tohohle jsem si taky všimnul, v mém případě v nedělním souhrnném emailu, kde od pátku dále mám také vyšší cenu než pondělí až čtvrtek... V mém případě se ale jedná asi jen o 20% navíc...

Přidávám se tedy k dotazu, čím to? :-)

//EDIT: Co koukám na svoje grafy, tak se mi ale zdá všechno stále stejné, účtování pravidelně po 5 minutách celou dobu...

Re: 4-5 nasobne naklady - uctovani po 5 minutach

Napsal: úte 14. dub 2015 8:31:54
od 4smart.cz
Dobrý den,

problémy se sběrem informací o využitých sys. prostředcích způsobil virtuální server ID 208, který byl součástí služby "volání s vlastním skype jménem".
Tento VPS se při průběžné aktualizaci služby nepodařilo korektně odstranit - byla odstraněna většina informací z databáze, proces odstranění kontejneru však zůstal z neznámého důvodu uváznutý a VPS 208 tak běžel dál.
Později na uzlu n6.4smart.cz vznikl VPS ID 208 a problém způsobilo stejné ID, které existovalo souběžně na n3 a n6 .4smart.cz.
Problém jsem vyřešil manuálně v sobotu v ranních hodinách, kdy jsem dostal automatické upozornění emailem, že něco není OK.
Nyní provedu další změny, které zajistí, aby se podobný problém podařilo zachytit ještě dříve a aby se tento problém vyřešil automaticky sám.

Účtování bez prodlev, každých 5-minut je tedy v pořádku.
Chybějící vyúčtování za 5-min interval je špatně - tedy spíše pro nás, než pro zákazníka.

J.M.