My máme zkušenost s GoPay, což je bratrská služba GoMobil. Ale asi budou mít leccos společného.
Docela mě iritovalo, jak jejich stránky hrozně marketingově mlží. Mezitím je stihli několikrát předělat, ale pravděpodobně to lepší nebude. A pokud hledám něco konkrétního, třeba jaké způsoby plateb jsou možné v reálném čase a jak přesně to funguje, je to docela bída. A pak třeba zjistím, že některé způsoby z prezentace tak nějak vlastně v reálném čase nefungují, nebo mají jiné podstatné vady. Řeším to tak, že se nesnažím nic najít, ale vždy jim píši.
Co se týče samotné implementace, tak ta byla zbytečně přesložitělá, neměla hlavu a patu a v dokumentaci zásadní nesrovnalosti, které nikdo neuměl pořádně objasnit. A stačí, když zákazník zmáčkne třeba tlačítko zpět a může se dostat do nějakého neošetřeného stavu. Je tam také zbytečně moc kroků, což zákazníky odrazuje. Měli ukázky napojení v několika jazycích jako PHP, JAVA a javascript. V jazyce Ruby, který používáme, nikoli. To by ale za normálních okolností byla práce tak na dva dny, myslel jsem si. Ale byly to spíše na týdny. Museli jsme se uchýlit k pitvání onoho PHP kódu, abychom dovedli tu jejich podivnou a zbytečně překomplikovanou implementaci, kterou, zdá se, někdo splácal tak, že to nezvládl ani řádně a obecně zdokumentovat. Týkalo se to hlavně podivností při počítání jakéhosi "bezpečnostního" hashe, který svojí funkčnost opíral o nestandardní implementaci v PHP. V Javě a javascriptu jen jaksi podivně flikovali, aby to nakonec také fungovalo.
Tedy na první pohled vypadá všechno jednoduše, pěkně spolehlivě, špína je pod povrchem.
Tedy docela ztráta času, škoda že jsem raději nezvolil PayU. A když jsme to konečně měli hotové v Ruby a nabídli jim naši implementaci v podstatě za symbolických podmínek i pro jiné eshopy, v podstatě ani kompetentní člověk nepochopil, o čem je řeč a neustále opakoval nesmysl. Jakože ať oslovíme ty eshopy, co používají Ruby, sami a jim to nabídneme a prodáme. Tedy zlepšit si dokumentaci a rozšířit příklady kódu neměli zájem už z principu.
No a poté ještě začali naše zákazníky, kteří někdy s GoPay zaplatili, spamovat nabídkami GoMobil, přestože v jejich vlastních zbytečně obsáhlých podmínkách bylo vyloženě napsáno, že tohle dělat nesmí. Reagoval jsem, až když to udělali po několikáté a čtení pořád těch obdobných nabídek začínalo být otravné. Ještě jsem to musel několikrát urgovat, než s tím opravdu přestali.
Další závažný prohřešek byl, že zrušili některé možnosti plateb. aniž by nás na to řádně upozornili. (Zrušili moneybookers/scrill a platební tlačítka některých bank)
Zákazníkovi, který chtěl zaplatit, se objevila nicneříkající chybová hláška.
Nikde se tím prostě nechlubili a vyčíst se to dalo jen někde vzadu nudně znějícího informačního mailu malými písmenky. A z webové prezentace to, tuším, také zapomněli nějakou dobu oddělat.
S vyúčtováním a platbou problém nikdy nebyl.
Osobně jsem na GoPay docela alergický a co se týče služby GoMobil, tak na stránkách vidím hodně marketingu, pěkné obrázky, ale co se týče nějakých přehledných fakt, je to už slabé. Zkušenost nemám.
Co se týče marketingu, tak to možná dělají dobře, ale co se tyče všeho ostatního, je to spíše takový molochovatý arogantní buldozer, zdá se, ale jen s jedním či dvěma techniky. Na podobné chování jsem já alergický. Zvláště firma o takové velikosti to nemá totiž zapotřebí.
Jinak pro ty, co mají nějaký eshop nebo prodávají nějaké služby, obecně integrátor plateb jako GoPay nebo PayU je dobrá služba, protože se nemusíte nervovat s každou bankou zvlášť (i když FIO je naprosto v pohodě, nejhorší je Česká spořitelna), ale jen s jedním integrátorem. GoPay tedy nedoporučuji, PayU zase zdražuje - zavádí měsíční poplatky. Ale vypadá to, že je zde nový nadějný hráč.
https://www.thepay.cz/ Být lepší i levnější než GoPay a PayU je poměrně snadný úkol. Tak snad.