Stránka 1 z 1
Linka se neprihlasi na portu 443
Napsal: pon 12. říj 2015 10:01:49
od chrml
Zdravim.
o víkendu se mi v sobotu ráno odhlásil telefon, (telefon Well 3195IF, email o odhlášení dorazil 10. 10. 2015, 9:35:08). Telefon hlásil Timeout a nedokázal se přihlásit ani po delší době, restartu telefonu, routeru... Používal jsem port 443. Když jsem port změnil na 6688, tak to prošlo.
Nemá někdo podobný problém? Mám hledat příčinu u sebe nebo u Odorika?
Dík za prověření.
Jirka
Re: Linka se neprihlasi na portu 443
Napsal: úte 13. říj 2015 8:49:07
od jadu
Dobrý den,
443 je port pro HTTPS, tedy šifrovaný HTTP přes TLS. Tam bych principiálně VOIP nedával.
Re: Linka se neprihlasi na portu 443
Napsal: úte 13. říj 2015 9:47:55
od alfi
jadu píše:443 je port pro HTTPS, tedy šifrovaný HTTP přes TLS. Tam bych principiálně VOIP nedával.
Ale ve spoustě interních sítí jsou porty omezené a 443 je často ten, který projde (protože kvůli webu musí).
Pravda, je to trochu míchání významů portů. Na druhou stranu, kdyby tam místo čistého SIPu běžel SIP+TLS, bude to už velmi blízko, i když přes https proxy by to stejně nejspíš neprošlo

Re: Linka se neprihlasi na portu 443
Napsal: úte 13. říj 2015 15:52:45
od chrml
jadu píše:Dobrý den,
443 je port pro HTTPS, tedy šifrovaný HTTP přes TLS. Tam bych principiálně VOIP nedával.
No jde o to, že odorik na svém webu uvádí (WebInterface>Průvodce nastavením>Volání z internetu>Volání z libovolného SIP...), že jejich sip proxy běží i na 443. Viz příloha.
Do té doby to jelo, navíc jsem ten den nebyl doma, nikdo se v tom nehrabal, přijdu a telefon byl odpojen.
Někdo z Odoriku by se k tomu nevyjádřil, prosím? Stále vám běží SIP proxy na portu 443?
Díky
Re: Linka se neprihlasi na portu 443
Napsal: úte 13. říj 2015 16:32:01
od xsouku04
Na používání nestandardních portů pro SIP jako např. 443 nebo 6688 není nic špatně, spíše to má samá pozitiva. Blokovat port 443 a (zvláště TCP) si netroufne žádný, ani sebevíc arogantní, správce sítě nebo výrobce routeru/firewallu. Je to též dobré jako prevence vůči SIP ALG.
Problém je jinde. Na naší pobočce se nám také stávalo, že se občas jinak velmi spolehlivé telefony Linksys SPA941 odmítaly přihlásit. Většinou se to týkalo jen jedné nebo dvou ze čtyř přítomných linek. Restart telefonu nepomohl a restart ADSL modemu (který dělal router) v pracovní době nepřipadal v úvahu.
Bezpečně vždy ale pomohla změna portu. To jakéhokoli, tedy klidně třeba i jen lokálního SIP portu. Ten defaultně bývá 5060, 5061... pro různé linky.
Přesnou příčinu nevíme, projevovalo se to náhodně cca jednou za půl roku u každého telefonu. Nyní, když máme již VDSL a kvalitní modemy
fritzbox, již se to neděje.
Předpokládám, že problém je způsoben nějakým síťovým prvkem po cestě.
Re: Linka se neprihlasi na portu 443
Napsal: úte 13. říj 2015 16:35:02
od kovik
Dobry den,
ano sip.odorik.cz ciha na portu 443 jak udp tak tcp, osobne otestovano.Aktualne je na portu 443 prihlaseno nekolik stovek linek.
Re: Linka se neprihlasi na portu 443
Napsal: úte 13. říj 2015 18:45:18
od mobilemanic
Mě se tohle stávalo když lehlo něco ve sledování spojení na routeru. Prostě se už na ten port kde je SIP proxy nedalo vůbec dostat. Restart routeru (v mém případě mikrotik) a záhadně to už zase šlo...
Re: Linka se neprihlasi na portu 443
Napsal: stř 14. říj 2015 9:07:20
od xsouku04
mobilemanic píše:Mě se tohle stávalo když lehlo něco ve sledování spojení na routeru. Prostě se už na ten port kde je SIP proxy nedalo vůbec dostat. Restart routeru (v mém případě mikrotik) a záhadně to už zase šlo...
Také se přikláním k tomu, že restartovat router po cestě, je dobrý začátek. Pokud restart samotného telefonu nepomůže.
Pokud restartovat NAT/router nemůžete (např. není pod vaši kontrolou, nebo byste přerušil práci hodně lidí), nebo restart nezabere, např. protože je na cestě ještě další router, co v tom má "prsty", změňte porty.