Pitomec píše:A k těm hovorům u UPC ještě tolik, že připojení telefonu/ústředny je možné pouze z kabelového modemu přes RJ11 a v místě instalace, nikoliv libovolně kdekoliv se zadáváním nějakých přihlašovacích údajů. Jedinou výjimkou je aplikace UPC Telefon v Androidu, ale tam se člověk přihlašuje pouze údaji z MyUPC, opět to tedy není nic použitelného jinde.
Tahle neomezená nabídka pro firemní zákazníky se smlouvou na dva roky ale vypadá na obyčejný SIP. Nabízí tam Grandstreamy a Gigasety.
Cituji:"Voláte přes internet, který již máte - Tarif pořídíte v rámci internetového připojení od jakéhokoliv operátora."
Jo a ten tarif svět má 10 tisíc minut do těchto zemí:
Albánie, Andorra, Arménie, Austrálie, Belgie,
Bělorusko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko,
Černá Hora, Česká republika, Čína, Dánsko,
Estonsko, Finsko, Francie, Hong Kong,
Chorvatsko, Indie, Irsko, Island, Itálie,
Izrael, Japonsko, Jižní Korea, Kanada, Kypr,
Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Kazachstán,
Lichtenštejnsko, Maďarsko, Malajsie, Malta,
Makedonie, Moldavsko, Monako, Německo,
Nizozemsko, Norsko, Nový Zéland, Polsko,
Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Rusko,
Řecko, Slovensko, Slovinsko, San Marino,
Srbsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko,
Ukrajina, Vatikán, Velká Británie a Severní
Irsko, Tchaj-wan, Turecko, USA, Vietnam
No a třeba na Ukrajinu, do Švýcarska na mobil,do Moldavska, Srbska, Běloruska, a jiné dražší prefixy se minuta nakupuje velkoobchodně za cca 5 Kč a více bez DPH. Zázrak není, zlato nikdo neprodá za polovic. Hrozně by mě zajímalo, co by dělali, kdyby tam fakt někdo provolal několik tisíc minut. To by jako prodělali i 20 tisíc korun/měsíc u jednoho zákazníka? V každé druhé zemi v EU jsou nějaké extra drahé prefixy čísel, často nechutně zamíchané mezi ty normální, někdy i mobilní. Ty hodlají jako účtovat také jako volné minuty? To nemají strach z toho, že někdo bude z volání na tyto čísla se speciální tarifikací dostávat nějakou provizi za příchozí hovory? Nebo oni prostě jen doufají, že se nikdo takový nenajde, nebo že to bude statisticky malé procento?
Asi to celé vychází z toho, že průměrný firemní zákazník toho s jedním číslem průměrně opravdu moc nenavolá a neomezený tarif prostě nepotřebuje. Pořídí si jej hlavně pro dobrý pocit a jako psychologickou pojistku proti možným velkým účtům. I tak mi ale přijde, že trochu přestřelili a že to celé vymýšlel někdo, kdo tomu moc nerozumí. Záleží hodně na tom, jaké a kolik zákazníků naberou.
Mobilní operátoři běžně v neveřejných nabídkách pro větší firmy nabízejí neomezené volání po ČR i za 100 kč/měsíc. Tam ale mají také nějaké příjmy za příchozí hovory na rozdíl od těch, co poskytují pevné linky. A velká část minut končí v jejich síti.