Stránka 1 z 1

Komplikace při dokupu datových balíčků

Napsal: pát 22. dub 2016 21:29:31
od xsouku04
6. dubna se bohužel objevil u T-mobile nový bug, který způsoboval, že při dokupu dat ke stávajícímu datovému balíčku přestal internet fungovat úplně.
Data začala opět fungovat až po ruční urgenci na T-mobile. Problém bylo možné obcházet tak, že místo dokupu se docházející balíček vypnul a koupil nový.

Předpokládali jsme, že je to problém jen maximálně na pár dní a tedy dočasně zablokovali možnost dokup dat, než se problém vyřeší.

Tento týden jsme se dozvěděli, že problém bude definitivně vyřešen až v řádech měsíců, nejspíše někdy v létě přechodem na novou platformu, která by měla zlepšit celkovou spolehlivost věcí týkajících se dat. "Opraveno" je to nyní provizorně tak, že není třeba kontaktovat T-mobile pro odblokování, pokud si někdo data dokoupí. Odblokování proběhne "automaticky" vždy jednou za hodinu. Tedy dokup dat je sice možný, ale je třeba počítat s tím, že bezprostředně po dokupu nebudou data nějakou dobu fungovat vůbec ani v případě, že předchozí balíček ještě nemáte spotřebovaný. Maximálně však jednu hodinu.

Možnost dokoupit si data jsme tedy nyní vrátili a přidali patřičné varování.
V nejbližších dnech také možnost si místo dokupu objednat nový balíček v jednom kroku. V tomto případě se daný problém nevyskytne, ale přijdete o stále nespotřebovanou část dat (pokud ještě nejste ve FUP). Pokud jste ale FUP o něco překročili, může se tato možnost hodit. Do měsíce bude též rozšířeno naše API tak, aby manipulace s balíčky byla pohodlně možná z internetu i po aplikaci FUP pomocí android aplikace Odorik. Komunikace přes API je totiž datově velmi málo náročná a proto obstojně funguje i při aplikovaném FUP.

Doporučujeme kupování a dokupování dat či jiné změny nastavení SIM pokud možno neprovádět o víkendu. O víkendu bývají plánované odstávky i neplánované výpadky systémů provádějící změny nastavení SIM.

Omlouváme se za všechny komplikace, korektní fungování můžeme ovlivnit jen zprostředkovaně.

Re: Komplikace při dokupu datových balíčků

Napsal: pát 22. dub 2016 22:29:06
od mobilemanic
No to snad radši tuhle možnost smažte úplně, než takovýhle paskvil...

Re: Komplikace při dokupu datových balíčků

Napsal: pát 22. dub 2016 22:39:36
od xsouku04
mobilemanic píše:No to snad radši tuhle možnost smažte úplně, než takovýhle paskvil...
Dokup má tu zásadní výhodu, že je možné data dokoupit ještě dříve, než data úplně dojdou a internet se stane téměř nepoužitelný. Přitom o žádná data nepřijdete.
Pokud vám zbývá třeba 50 MB a tušíte, že o víkendu vám to nebude stačit, dokoupit si data v klidu doma předem na počítači je dobré řešení. Když jste doma, data stejně nepotřebujete ...

Co bychom ale asi měli udělat, je přidat balíčky 200MB a 300MB, aby se velká část lidí s relativně pravidelnou spotřebou dat mohla těmto dokupům vyhnout výběrem vhodného balíčku pro celý měsíc a bez starostí. I tak se ale dokup může někdy hodit a to i s tímto dočasným nepříjemným omezením. Velikosti 200MB a 300 MB bychom stejně dosáhli přes dokup 100+100 a 150+150, ale to v noci hned první, takže by kratší výpadek nejspíš nikdo nepostřehl - jde o to, že by s tím dotyčný neměl starosti a výpadek internetu přes den.

Re: Komplikace při dokupu datových balíčků

Napsal: sob 23. dub 2016 19:39:41
od helmut.niederman
Ano, T-mobile má tak velký BUG, že to ovlivňuje i svého virtuála Kaktus. U Kaktusu taky nejdou dokupovat balíčky po vyčerpání základních balíčků tedy po vyčerpání FUP, jejich androidí aplikace je na ho*** a dokonce je problém i s webovou samoobsluhou.

Spekuluje se, že to T-mobile dělá virtuálům schválně, aby mohli zkomplikovat datové surfování právě virtuálům a uživatele byly tak nuceni přejít přímo pod T-mobile. Takže je to tedy jakýsi jejich boj proti virtuálům, a když už to říkají i někteří zaměstnanci T-mobile byť je to v rovině drbů a spekulací, tak asi něco na tom bude :evil:

Re: Komplikace při dokupu datových balíčků

Napsal: pon 25. dub 2016 1:16:16
od MaT
No tak to už by možná pomalu bylo na nějakou stížnost na ČTÚ, ne? Že diskriminují virtuální operátory... A že to "možná za pár měsíců" bude fungovat lépe? Kdyby jim za podobné "bugy" hrozila nějaká pokuta, tak by tomu možná dali větší prioritu, ale takhle hezky dávají najevo, jak jim na tom záleží...

Já tu dřív docela otravoval právě kvůli balíčkům třeba 300 MB, ale tehdy neúspěšně. Teď už mě to tak netrápí, mám na druhé SIMce na měsíc 30 GB (a stejně ten limit prý nekontrolují) za docela dost výhodných podmínek, takže Odorik momentálně používám jen na volání. Ale držím Odoriku palce, ať se v tom boji s T-Mobile daří a ať jednou tyhle věci fungují, jak mají a ne takto...

Re: Komplikace při dokupu datových balíčků

Napsal: pon 25. dub 2016 9:03:38
od xsouku04
Tohle žádný naschvál není, je to jen neschopnost. Velké firmy prostě fungují obecně špatně. O detajlech bohužel mluvit nemohu. Tohle není jediný problém, ale asi takový nejzávažnější.

Je ale pravda, že všechny problémy se točí jen kolem dat a nastavování SIM. Samotného volání se za poslední rok žádný problém netýkal.

Kdo potřebuje hodně dat, mít jako druhou SIM datovou není vůbec špatné řešení. U datových SIM se nemusíte bát šedivky nebo použití SIM od nějaké firmy, co má mnohem výhodnější nabídku než všichni smrtelníci, protože na telefonním čísle nezáleží a SIM můžete kdykoli vyměnit/vrátit, kdyby bylo třeba.

Re: Komplikace při dokupu datových balíčků

Napsal: pát 03. čer 2016 20:32:35
od utx
Tento bug má zřejmě ještě jeden projev: 1. každého měsíce přesně v 0:00 přestanou jít data.

Re: Komplikace při dokupu datových balíčků

Napsal: úte 06. zář 2016 14:08:09
od schlafenberg
Rad bych se zeptal, ci je to stale aktualni nebo zda je to uz opravene.